نیروگاه‌های نیویورک با برق اضافه خود بیت‌کوین استخراج می‌کنند

نیروگاه‌های نیویورک با برق اضافه خود بیت‌کوین استخراج می‌کنند

نیروگاه گاز طبیعی نیویورک از گاز مازاد خود به‌عنوان منبعی برای تأمین انرژی موردنیاز خود برای استخراج بیت‌کوین استفاده می‌کند.

به نقل از  engadget، نیروگاه‌های گاز طبیعی همیشه نمی‌توانند میزان گاز اضافی را به داخل شبکه هدایت کنند و همین امر موجب می‌شود که مقداری از گاز طبیعی شعله‌ور شده و از بین برود. بااین‌حال نیروگاهی در نیویورک با خلاقیت ویژه خود از این مازاد برای استخراج پول دیجیتال استفاده می‌کند.

این نیروگاه که Greenidge Generation نام دارد مشخص کرده است که از انرژی مازاد تأسیسات خود برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند و ۷۰۰۰ سیستم استخراج این شرکت هرروز ۵٫۵ بیت کوین (معادل ۴۵ هزار دلار) استخراج می‌کنند. این نیروگاه و شریک آن یعنی Atlas Holdings این  اقدام را به‌عنوان یک برد برای هر سیاره و جامعه توصیف تلقی کردند.

نیروگاه‌های نیویورک با برق اضافه خود بیت‌کوین استخراج می‌کنند
نیروگاه‌های نیویورک با برق اضافه خود بیت‌کوین استخراج می‌کنند

در تئوری این اقدام موجب سوددهی بیشتر این نیروگاه و ایجاد اشتغال فراینده و درآمد نهایی بیشتر خواهد شد. همچنین انجام این کار بسیار منطقی خواهد بود چراکه استخراج بیت کوین به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد که تأمین آن برای یک نیروگاه چندان دشوار نیست.

البته محدودیت‌هایی هم بر سر راه قرار دارند. این روش استخراج ممکن است برای نیروگاه‌های گاز طبیعی کارآمد باشد اما ایده چندان مناسبی برای نیروگاه‌های تولید انرژی تجدید پذیر نیست. به‌علاوه بعید است که راه‌حل فعلی برای همیشه در دسترس باشد و اقدام Greenidge ممکن است فعلاً سودآور باشد اما ممکن است با افزایش تقاضا جذابیت خود را از دست بدهد.

علاوه بر این باید طبیعت بیت‌کوین را هم در نظر گرفت. استخراج بیت‌کوین در طی زمان سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد و این روند فعلی که امروز شاهد آن هستیم ممکن است در سال‌های آینده ممکن نباشد. بااین‌حال این طرح در صورت موفقیت بلندمدت می‌تواند به‌صورت جهانی دربیاید.

 

منبع: ایتنا

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.