افزایش قیمت بیت‌کوین به بیش‌ از ۱۰ هزار دلار

افزایش قیمت بیت‌کوین به بیش‌ از ۱۰ هزار دلار

​​​​​​​ارزش بیت کوین در معاملات امروز بیش از پنج درصد افزایش یافته است.

پس از آن که رئیس بانک مرکزی آمریکا از سرمایه گذاری این بانک بر روی توسعه ارزهای دیجیتالی سخن گفت، ارزش بیت کوین جهش محسوسی را تجربه کرد. با این حال جروم پاول گفته است که ارزهای دیجیتالی  در حال تبدیل شدن به یک ریسک سیستماتیک برای نظام دلاری هستند.

به گزارش فارسیها از ایتنا ، آرتور هایز، مدیرعامل موسسه ” بیت مکس” گفت: شیوع گسترده کرونا در سطح جهان باعث شده است که تقاضا برای ارزهای دیجیتالی به سطح بسیار بالایی برسد. اکنون زمان جشن گرفتن بیت کوین است و معامله‌گران می‌توانند انتظار سود خوبی از نوسانات بازار داشته باشند.

از سوی دیگر شماری از قانون گذاران آمریکایی در کنگره این کشور با اشاره به پیشرفت سریع چین در حوزه ارزهای دیجیتالی از بانک مرکزی خواسته اند تا به کار بر روی مطالعات ارزهای دیجیتالی شدت بخشد. جروم پاول در واکنش به این انتقادات گفته است که فدرال رزرو به طور جدی در تلاش برای پشت سر گذاشتن چین در توسعه ارزهای دیجیتالی است. این مواضع پاول که اختلاف قابل توجهی با اظهارات قبلی وی دارد باعث افزایش تقاضای خرید ارزهای دیجیتالی شده است. پیش تر پاول گفته بود با توجه به موجود بودن ابزارهای متنوع پرداختی در آمریکا، در آینده نزدیک نیازی به توسعه ارزهای دیجیتالی وجود ندارد.

بهای بیت کوین پس از آن که در هفته های اخیر تا ۵۰۰۰ دلار نیز کاهش یافته بود در معاملات امروز با ۵.۰۹ درصد افزایش به ۱۰ هزار و ۲۷۲.۱۲  دلار رسید تا در یکی از بالاترین سطوح سه ماه اخیر قرار گیرد. نوسانات شدید بیت کوین باعث شده است که بسیاری از افراد نسبت به ورود برای معامله این ارز احتیاط کنند؛ چرا که در بازه زمانی ژوئن تا دسامبر ۲۰۱۷ ارزش بیت کوین ۴۰۰ درصد افزایش یافت اما در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته ارزش آن ۳۰ درصد کاهش یافت. بیت کوین اکنون حدود ۱.۵ برابر ارزش ابتدای امسال خود قیمت دارد و اختلاف نظر بین مسیر قیمت آینده آن در بین تحلیلگران بالا است.

علاوه بر بیت کوین، قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر نیز صعودی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۱۳.۴۶ درصد افزایش به ۲۵۰.۱۰ دلار، لایت کوین با ۵.۶۷ درصد افزایش به ۷۸.۱۵ دلار، دش با ۶.۵۹ درصد افزایش به ۱۳۳.۳۷ دلار، نئو با ۹.۳۲ درصد افزایش به ۱۴.۳۸ دلار، تتا با ۳.۹۵ درصد افزایش به ۰.۱۲ دلار، زد کش با ۶.۱۱ درصد افزایش به ۷۳.۰۹ دلار، دکارد با ۵.۵۶ درصد افزایش به ۲۱.۸۹ دلار، هایپر کش با ۷.۶۴ درصد افزایش به ۲.۳۴ دلار و زدکوین با ۵.۸۵ درصد افزایش به ۸.۲۲ دلار رسید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.