نحوه ثبت کردن طرح توجیهی در اداره ثبت شرکت‌ها

ثبت طرح توجیهی در اداره ثبت شرکت‌ها مبتنی بر تجزیه و تحلیل توجیهات اقتصادی، فنی و مالی پروژه‌های سرمایه گذاری به منظور تعیین مدت، میزان، نرخ بازده سرمایه گذاری، درآمد و اثرات ثابت و متغیر اجرای پروژه‌ها است لذا هزینه یابی پروژه و همچنین تعیین طرح توجیهی با الزامات فنی پروژه و غیره سروکار دارد.

مطالعات بازار قبل از طرح

معمولا مطالعات بازار قبل از طرح با استفاده از یک پروژه خاص قابل اجرا است و هدف از نگارش طرح توجیهی تولید و تحویل محصولات بر اساس نیاز و خواسته مشتریان در بازار هدف است که باید به طور کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد بنابراین هنگام انجام مطالعات بازار، طرح‌های توجیهی برای امور مهمی در نظر گرفته می‌شود که شامل تولید، واردات، صادرات و مصرف محصول مورد نظر در سال‌های مختلف و انتظارات آنها در آینده کسب و کار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اصولا طرح توجیهی بررسی پروژه ای است که در حال انجام است و این بررسی نیز از تمام مواردی که در موفقیت پروژه تأثیر دارد صورت می‌گیرد  و طرح تفسیری در ۵ فصل به شرح زیر نوشته شده است:

  • معرفی محصول
  • شرح فرآیند تولید
  • امکان سنجی بازار و تحلیل اقتصادی
  • برآورد مالی
  • مقایسه حساب‌ها

همانطور که از نام طرح توجیهی مشخص است برای توجیه سرمایه گذار اعم از بانک سازمان یا حتی یک شخص آماده شده است آنها باید با جزئیات مشخص شوند تا سرمایه گذار بتواند به راحتی تصمیم بگیرد اینکه این طرح بتواند خواسته‌های سرمایه گذار را برآورده کند یا خیر برای تنظیم برنامه بهتر است از داده‌های قابل اعتماد و منابع مهم استفاده کنید و بهتر است از فرضیات نادرست خودداری کنید.

ثبت کردن طرح توجیهی در اداره ثبت شرکت‌ها

قالب طرح توجیهی شرکت

فرم قالب طرح توجیهی شرکت فرمی است که به سمت واحدی که هنوز شروع نشده است ترسیم می‌شود هنگام نوشتن این طرح باید از کلمات موجود و خواسته نیز استفاده شود و طرح توجیهی طرحی است که به یک واحد تولیدی با پروانه بهره برداری واگذار می‌شود این طرح ممکن است افزایش واحد تولیدی، افزایش ظرفیت یا ایجاد واحد تولیدی جدید باشد لازم به ذکر است که پروژه‌های عمرانی معمولا در بازپرداخت وام‌ها اولویت دارند پس در این طرح از کلمات و اصطلاحات موجود پس از توسعه استفاده می‌شود از این رو پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله آموزش نوشتن طرح کسب و کار را بمنظور آشنایی با ساختار طرح توجیهی کسب و کار مطالعه فرمایید.

مدارک ثبت طرح توجیهی

کلیه مدارک ثبت طرح توجیهی مورد نیاز جهت ثبت شرکت به شرح زیر بیان شده است:

  • یک نسخه از اطلاعیه در روزنامه رسمی و آخرین تغییرات شرکت را بیاورید
  • برای اعضای هیئت مدیره کپی مدارک شناسایی به همراه داشته باشید
  • صورت جلسه آموزش اعضای هیأت مدیره را بیاورید
  • تعداد کارکنان شرکت
  • اطلاعات آموزشی برای مجریان طرح
  • مشخصات دفتر مرکزی شعب و قیمت شرکت
  • مشخصات زمین تجهیزات و ماشین آلات خط تولید و طرح تاسیسات از جمله انشعاب
  • مشخصات سوله طراحی
  • شماره ثبت، تاریخ ثبت، مجوزهای مربوطه و میزان سرمایه ثبت شده را ارائه دهید
  • اقلام تولیدی و صادراتی را با توجه به قیمت خرید تعیین کنید
  • کلیه مشخصات ماشین آلات مورد نیاز برای خرید نحوه کار آنها و قیمت هر کدام
  • میزان تسهیلات مورد نیاز، نوع امکانات، ماشین آلات، تاسیسات، زمین و میزان سرمایه در گردش
  • ظرفیت تولید محدود در هر شیفت
  • محوطه این طرح شامل سالن تولید و ساختمان اداری می‌باشد
  • قیمت ماشین آلات و دستگاه‌های موجود
  • نحوه کار ماشین‌ها را توضیح دهید
  • نمایش قیمت فروش محصول بر حسب قیمت واحد
  • مشخص کنید کدام بانک وام را پرداخت می‌کند

مدارک ثبت طرح توجیهی

نحوه تهیه طرح شرکتی

طرح و نحوه تهیه طرح شرکتی به معنای تحلیل اقتصادی در مقایسه با تحلیل مالیاتی است که بخش بزرگی از هزینه و سود را شامل می‌شود یعنی سرمایه گذار باید در زمان سرمایه گذاری به آن توجه کند و جنبه مالی و سودآوری در جامعه را در نظر بگیرد زمانی که هدف از ارزیابی تعیین میزان سود در جامعه و در سطح کلان باشد موسسه ثبت علائم تجاری در راستای ثبت شرکت و تغییرات اقدام به ثبت علائم تجاری، اخذ مجوز، کد اقتصادی، کارت تجارت و کلیه امور حقوقی در کمترین زمان و با کمترین هزینه برای متقاضیان می‌نماید بنابراین برای ثبت شرکت خود بدون معطلی با کارشناسان مهندسین مشاور پیشرو تماس بگیرید.

به عنوان مثال طرح توجیهی بسته بندی سبزیجات طرحی مبتنی بر تجزیه و تحلیل توجیهات اقتصادی، فنی و مالی پروژه‌های سرمایه گذاری به منظور تعیین مدت، میزان، نرخ بازده سرمایه گذاری، درآمد و اثرات ثابت و متغیر اجرای پروژه است.

نگارش طرح توجیهی شرکتی

درخواست نگارش طرح توجیهی شرکتی طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. مرحله اول تکمیل فرم درخواست طراحی و یا تماس با مهندسین مشاور پیشرو می‌باشد در اولین تماس کارشناسان ما برای مشاوره و اطلاعات ضروری در خدمت شما خواهند بود در صورت عدم حضور کارشناسان و یا عدم امکان مشاوره در اسرع وقت با پرکردن فرم درخواست طرح نمایشی در سایت شرکت با شما تماس خواهند گرفت.
  2. پس از توافقات اولیه جهت تعیین جزئیات، لیست مدارک مورد نیاز جهت تهیه طرح توجیهی به متقاضی ارائه می‌شود.
  3. توافق در مورد شرح خدمت و مبلغ قرارداد مرحله بعدی است پس از امضای قرارداد و واریز پیش پرداخت توسط متقاضی توسعه طرح آغاز می‌شود.
  4. در این مرحله نوشتن طرح توجیهی با فصل تحقیقات بازار آغاز می‌شود (در این مرحله فقط اطلاعات مربوط به محصول و خدمات مورد نیاز است).
  5. با تکمیل مدارک مربوط به قسمت فنی توسط متقاضی قسمت تحقیقات بازار تکمیل و قسمت‌های مطالعات فنی تکمیل می‌شود سپس برآورد مالی و محاسبات مالی با استفاده از نرم افزار کامفار یا اکسل انجام می‌شود.
  6. پس از تکمیل طرح توجیهی و انجام اصلاحات نهایی بنا به درخواست متقاضی و نظر کارشناسان فایل گزارش مطابق ترتیب نسخه چاپی به متقاضی تحویل داده می‌شود.
  7. در طول مدت همکاری تعاملاتی برای غنی سازی طرح تفسیری انجام خواهد شد.
  8. یکی دیگر از تعهدات ما دفاع از طرح توجیهی در بانک برای اخذ تسهیلات یا ارگان‌های مربوطه است.
  9. بسته به شرح خدمات مورد توافق، مشاوره فنی انتقال فناوری، انتخاب ماشین آلات یا مطالعه بازار در این زمینه و غیره را می‌توان به توضیحات خدمات اضافه کرد.
  10. مهندسین مشاور پیشرو هنگام دفاع از پروژه در بانک و سایر مؤسسات مرتبط همواره خود را متعهد به بهنگام بودن پروژه و پشتیبانی مشتریان می‌داند.

نگارش طرح توجیهی شرکتی

سفارش طرح توجیهی اختصاصی

درخواست طرح توجیهی صنعتی: برای درخواست و تهیه طرح نمایشی در زمینه‌های مختلف صنعتی می‌توانید با مهندسین پیشرو تماس بگیرید و پس از طی چند مرحله ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس ما در کمتر از چند مرحله هماهنگی‌های لازم برای متقاضی انجام می‌شود همچنین ساعت‌ها جهت تماس با کارشناس این حوزه ارائه شده است برای اطلاعات بیشتر در مورد طرح‌های محوطه صنعتی کلیک کنید.

درخواست طرح توجیهی کشاورزی: جهت درخواست و تهیه طرح نمایشی در زمینه‌های مختلف کشاورزی می‌توانید با مهندسین مشاور پیشرو تماس گرفته و پس از طی چند مرحله ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس ما در کمتر از چند ساعت هماهنگی‌های لازم را برای متقاضی انجام دهید برای تماس با کارشناس در این زمینه ارائه شده است برای اطلاعات بیشتر در مورد طرح‌های اطلاعات کشاورزی کلیک کنید.

درخواست طرح کسب و کار: برای درخواست و تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف حرفه ای می‌توانید با مهندسین مشاور پیشرو تماس بگیرید و پس از انجام چند مرحله ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس ما در کمتر از چند ساعت مقدمات را برای متقاضی فراهم کنید برای تماس با متخصص مرتبط با رشته تخصصی خود ارائه می‌شود برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های نمایشگاه تجاری اینجا را کلیک کنید.

درخواست طرح توجیهی خدماتی: شما می‌توانید برای درخواست تهیه و ثبت طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف خدماتی با مهندسین مشاور پیشرو تماس بگیرید و پس از طی چند مرحله ساده و ارائه اطلاعات اولیه خود به کارشناس ما در کمتر از چند ساعت یک تماس متقاضی راه اندازی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.