مهاجرت به سیاره سرخ

مهاجرت به سیاره سرخ

یک شرکت معماری از طرح بلندپروازانه خود برای احداث یک شهر عمودی بزرگ در مریخ با گنجایش ۲۵۰ هزار نفر رونمایی کرد.

استودیوی معماری ABIBOO با انتشار کلیپی هیجان انگیز از ساخت شهری مدرن در مریخ خبر داد. این شهر که Nüwa نام دارد، ۲۵۰ هزار نفر را در خود جای داده و در منطقه‌ای به نام Tempe Mensa ساخته خواهد شد. شهر به شکل عمودی و در کنار یک صخره ساخته می‌شود. در چنین طرحی ساکنین در عین لذت بردن از مناظر اطراف، از اثرات مخرب فشار جو و پرتوهای کشنده سیاره سرخ در امان خواهند بود.

ABIBOO می‌خواهد از منابع موجود در مریخ مثل دی اکسید کربن و آب، برای ساخت Nüwa استفاده کرده و این شهر را کاملاً پایا (Sustainable) کند. این شهر شامل مناطق مسکونی، دفاتر اداری و فضای سبز خواهد بود و نام آن برگرفته از یک الهه در اساطیر چین است که از انسان‌ها محافظت می‌کند.

در این شهر سازه‌هایی گنبدی شکل نیز ساخته خواهند شد که نقش پارک را بازی کرده و یا محلی برای پرورش گیاهان خواهند بود. ساکنین می‌توانند تقریباً تمام تفریحات زمینی را در مریخ تجربه کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به رفتن به باشگاه ورزشی و بازدید از گالری‌های هنری اشاره کرد.

Migration to the Red Planet

سفر به مریخ یکی از بزرگترین چالش‌های محقق کردن این رویاست که با تلاش شرکت‌هایی مثل اسپیس ایکس امکان پذیر است. آنطور که در گزارش آمده، یک فضاپیما (احتمالاً استارشیپ) هر ۲۴ ماه یکبار زمین را به مقصد مریخ ترک خواهد کرد و هر سفر بین یک تا سه ماه طول خواهد کشید. هزینه بلیت یک طرفه این سفر در حدود ۳۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

عملیات ساخت Nüwa از سال ۲۰۵۴ شروع می‌شود و اولین ساکنین از سال ۲۱۰۰ در آن مستقر خواهند شد.

نوشته پیمان حسنی،دیجیاتو

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.