«معرفی منطقه ۱۰ تهران و محله های آن»

معرفی منطقه ۱۰ تهران و محله های آن

اگر به دنبال یک منطقه مناسب در تهران برای اجاره و یا خرید خانه هستید، که علاوه بر دسترسی خوب به مرکز شهر هم نزدیک باشد و قیمت مناسبی هم داشته باشد، منطقه ۱۰ شهرداری تهران گزینه‌ی مناسبی برای شماست. این منطقه یک منطقه قدیمی است که قدمت بالایی دارد و جمعیت زیادی هم در آن سکونت دارند. از ویژگی های مهم این منطق می توان به: تراکم جمعیت بالا، ساختار و بافت شهری متراکم و دسترسی خوب به مرکز شهر اشاره کرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با ویژگی های این منطقه و محله های آن بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های مهم منطقه ۱۰ تهران

  • تراکم جمعیت بالا
  • ساختار و بافت شهری متراکم
  • دسترسی خوب به مرکز شهر

موقعیت جغرافیایی این منطقه

منطقه ۱۰ تهران، از شمال به خیابان آزادی، از غرب به خیابان شهیدان، از جنوب به خیابان قزوین و از شرق به بزرگراه نواب صفوی منتهی می شود. بافت شهری این منطقه بسیار متراکم و قدیمی است. جالبه که بدونید قدیمی ترین محله های این منطقه به سال ۱۳۰۴ و جدید ترین آن مربوط به سال ۱۳۵۳ است. خیابان های جیحون، کارون، دامپزشکی، رودکی، آذربایجان و امام خمینی و کمیل از مهم ترین و مشهور ترین خیابان های این منطقه است.

مراکز مهمی تجاری و یا اداری خاصی در این منطقه وجود ندارد. و به دلیل تراکم جمعیتی بالا در این منطقه، امکان تاسیس ادارات بزرگ و ارگان های خاص وجود ندارد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که

این منطقه خارج از محدوده طرح زوج و فرد ترافیکی است.

جمعیت این منطقه

طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ که در ایران انجام شد، جمعیت این منطقه ۳۲۷،۱۱۵ نفر اعلام شد. که این جمعیت شامل ۱۱۷،۴۰۵ خانوار می شود. که از این آمار ۱۶۲،۱۶۲ نفر آقا و ۱۶۴،۹۵۳ نفر خانم هستند.

آب و هوای منطقه ۱۰

آب و هوای منطقه ۱۰ تهران با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد مناسب و معتدل می باشد. این منطقه تابستان های گرم و زمستان های سردی دارد. از این نکته هم نباید قافل شد که، به دلیل قرارگرفتن این ناحیه در مرکز شهر، آب و هوای این منطقه در بیشتر مواقع آلوده است.

خرید آپارتمان در منطقه ۱۰ تهران

همون طور که در موارد بالا اشاره کردیم، این منطقه از نظر قیمت برای خرید و یا اجاره آپارتمان، از قیمت مناسبی برخورداره و نزدیک بودن این منطقه به مرکز شهر باعث شده تا خیلی از افراد این محله را برای سکونت انتخاب کنند. اگر این محله را برای خرید آپارتمان در تهران انتخاب کردید، نگران به فروش رفتن آن در آینده نباشد. چراکه این محله به دلیل رشد جمعیتی بالایی که دارد، همیشه متقاضی برای خرید خانه و فروش دارد.

معرفی محله های منطقه ۱۰ تهران

سلسبیل

سر سبیل یا سلسبیل یکی از معروف و مشهور ترین محله های منطقه ۱۰ تهران است. شهرت این محله بیشتر بخاطر وجود مراکز خرید است. این محله از سمت شمال به خیابان آذربایجان، از سمت جنوب به خیابان کمیل، از شرق به برزگراه نواب صفوی و از غرب به خیابان خوش منتهی می شود. همچنین دسترسی راحت به این محله و وجود مترو و خط اتوبوس رانی هم از دیگر ویژگی های مثبت این محله است.

جیحون

خیابان جیحون یکی از خیابان های قدیمی شهر تهران است که در گذشته به خیابان استوار لشکری معروف بوده است. این خیابان در دو جهت شمالی و جنوبی قرار دارد. جیحون، خیابانی یک طرفه است که مسیر خودروهای آن از شمال به جنوب است.

کارون

کارون یکی از محله های قدیمی در منطقه ۱۰ تهران است. این محله در گذشته دارالسلام نام داشته و دارای باغ ها و زمین های کشاورزی بسیاری بوده. با گسترش شهر تهران این محله هم مانند سایر محله ها بافت شهری به خود گرفت و ساخت و سازهای بسیاری در آن صورت گرفت. بیشتر بافت این محله قدیمی است و به دلیل تراکم بالای جمعیت در بیشتر مواقع در این محله ترافیک وجود دارد.

بریانک

محله برانک در گذشته معروف به ده بریانک بوده که باغ و بوستان های بسیاری در آن وجود داشته. این محله از قدیمی ترین محله های تهران شناخته می شود و دسترسی بسیار خوبی هم به اتوبوس های بی آر تی و تاکسیرانی دارد.

معرفی ایستگاه های مترو

متروی شهید نواب صفوی

متروی کمیل

متروی بریانک

متروی رودکی

معرفی بوستان های منطقه ۱۰

بوستان رضوان

بوستان رودکی

بوستان اعتماد

بوستان هفت چنار

بوستان برادران شهید بیات

بوستان زینبیه

بوستان طوس

بوستان آیینه

سینماهای موجود

سینمای جی

سینمای کارون

سینما المپیا (در حال حاضر تعطیل است)

لیست بیمارستان و مراکز درمانی

بیمارستان شهریار

بیمارستان اقبال

بیمارستان بابک

بیمارستان لولاگر

بیمارستان روان پزشکی

بیمارستان آزادی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.