مطمئنا این اطلاعات را درباره کشور ایتالیا نداشتید

ایتالیا با نام رسمی جمهوری ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است که در وسط دریای مدیترانه واقع شده است. مساحت آن ۳۰۱۳۴۰ کیلومتر مربع است. رم پایتخت و بزرگترین شهر آن است. ایتالیایی زبان رسمی و یورو واحد پول رسمی آن است. کشورهای همسایه زمینی آن اسلوونی، اتریش، سوئیس و فرانسه هستند. غذاهای عالی، هزاران موزه، مردم مهربان و غیره دارد. بیایید با این حقایق جالب درباره کشور ایتالیا که تاریخ، فرهنگ، جغرافیا، مردم، غذا، قوانین عجیب و غریب و … ، بیشتر بیاموزیم.

حقایق تاریخی در مورد کشور ایتالیا

۱- همه ما می دانیم که گالیله نزدیک به ۴۰۰ سال پیش توسط کلیسای کاتولیک روم به دلیل اثبات حرکت زمین به دور خورشید و نه برعکس دستگیر شد. کلیسا در سال ۱۹۹۲ عذرخواهی رسمی کرد.

۲- ونیز به دلیل جزر و مد و سیروکو در تالاب مستعد ابتلا به آکوآ آلتا (یا آب زیاد) در زمستان است. در سال ۱۹۷۴ سیستمی از پیاده‌روها در امتداد مناطق اصلی پیاده‌روی شهر در ارتفاع ۱۲۰ سانتی‌متری از سطح دریا ساخته شد.

 کشور ایتالیا

۳- فلورانس اولین شهر اروپا بود که در سال ۱۳۳۹ خیابان‌های آسفالت‌شده داشت. در جاهای دیگر در امپراتوری روم شکست خورده، پروژه‌های آسفالت جاده‌ها از ترس اینکه به دشمنان حمله سریع‌تر کمک کند، رها شد.

۴- پل پونته وکیو بر روی رودخانه آرنو در فلورانس تنها پلی بود که پس از بمباران جنگ جهانی دوم پابرجا ماند. شایعه شده است که هیتلر از این پل چشم پوشی کرده است، زیرا فکر می کرد آنقدر زیباست که نمی توان آن را تخریب کرد!

۶- شهر تورین یک صنعت خودروسازی داشت تا بتواند وسایل نقلیه را در اختیار ارتش قرار دهد که منجر به بمباران و تخریب آن در جنگ جهانی دوم شد.

۷- پرچم کشور ایتالیا بر اساس پرچم فرانسه است، از زمانی که ناپلئون سربازان و پرچم خود را به ایتالیا در سال ۱۷۹۷ وارد کرد.

۸- مجسمه ساز معروف جهان ، میکل آنژ ایتالیایی است.

۹-Cabiria اولین فیلم پرفروش سینما و یک فیلم صامت حماسی (۲ ساعته) ایتالیایی بود که در تورین جریان داشت و در سرتاسر جهان نمایش داده شد.

۱۰- اولین پیانو واقعی توسط یک مرد – Bartolomeo Cristofori از پادوآ اختراع شد.

۱۱- از سال ۱۹۰۴ تا ۱۹۹۹، بچه های ایتالیایی فقط تا سن ۱۴ سالگی به مدرسه نیاز داشتند! اکنون سن تحصیل اجباری شانزده سال است.

حقایقی در مورد فرهنگ کشور ایتالیا

۱۲-اسامی کوچک در ایتالیا معمولا به -o (برای مردان) و -a (برای زنان) ختم می شوند.

۱۳٫ در ساردینیا جادوگران یا زنانی را خواهید یافت که برای مردم محلی معجون های شفابخش درست می کنند و دانش خود را به زبان های مخفی به دخترانشان می دهند. مراقب کلاهبرداران باشید.

۱۴- به هواداران فوتبال ایتالیا “تیفوسی” گفته می شود که ممکن است از همان ریشه بیماری “تیفوئید” باشد. طرفداران ایتالیایی می‌توانند بی‌حوصله و بی‌نهایت مشتاق باشند، و تعصب آنها مسری است!

۱۵- شما می توانید یک بازی شطرنج زنده در ماه سپتامبر، هر دو سال یک بار، به سنت صدها ساله در Marostica انجام دهید. میدان اصلی شهر یک صفحه شطرنج غول پیکر است!

فرهنگ کشور ایتالیا

۱۶- پسران ایتالیایی حتی تا سی سالگی و معمولاً تا زمان ازدواج با والدین خود به زندگی ادامه می دهند. خانواده یک نهاد قوی در کشور است.

۱۷- امروز در خیابان های Via dei Leoni در فلورانس، شیرهای زنده در قفس در پشت Palazzo Communale نگهداری می شدند! امروز سر شیر را در سراسر شهر خواهید دید.

۱۸- بسیاری از ایتالیایی‌ها مشترک اسکارامانزیا هستند که می‌توان آن را به خرافات ترجمه کرد. یکی از اسکارامانزیای رایج عدم وجود شمع های رمانتیک در اتاق خواب است – شمع ها برای روشن شدن در هنگام مرگ هستند.

۱۹- اگر می خواهید کارت پستال های رومی از شهر واتیکان ارسال کنید، نمی توانید از تمبرهای ایتالیایی استفاده کنید. برای این کار باید در واتیکان تمبر بخرید.

۲۰- ونیز در ۱۰ سال گذشته در گل و لای که روی آن ساخته شده است فرو می رود و به میزان ۲ میلی متر در سال به سمت دریای آدریاتیک متمایل می شود.

حقیقت های جالب درباره کشور ایتالیا

۲۱- این مهاجمان عرب هستند که ماکارونی خشک را به کشور ایتالیا آوردند. قبل از آن، ایتالیایی ها ماکارونی تازه خورده بودند.

۲۲-در پیزا در آستانه روز عید حامی، بیش از ۷۰۰۰۰ لومینی یا شمع در یک ظرف شیشه ای روشن می شوند یا بر روی آرنو حرکت می کنند و شهر در کنار لونگارنو منظره درخشان فوق العاده ای است.

۲۳-در برخی از نقاط کشور ایتالیا مانند خارج از اداره پست اصلی در مانتوا، لمباردی، هنوز می توانید صندوق های پستی به سبک قدیمی را با شکاف های جداگانه برای انواع مختلف پست پیدا کنید – مکاتبات در شهر، نامه ها و کارت پستال ها در شهر، پست هوایی و پست سریع و غیره

۲۴ -در سیهنا، مسابقه اسب دوانی به نام پالیو هر سال در ماه های جولای و آگوست برگزار می شود. مسابقه بین ۱۷ کنترادا یا کمپ، در قلب شهر در پیازا دل کامپو برگزار می شود و برای سینی ها، بخش بزرگی از زندگی آنها است. به هر فرد از بدو تولد یک کنترادا اختصاص داده می شود!

۲۵- پینوکیو، پسر چوبی دراز کشیده با بینی بلند فلورانسی بود و توسط مردی به نام کولودی برای انتشار محلی در قرن ۱۹ خلق شد.

۲۶- یکی از مشهورترین صحنه های نقاشی های دیواری میکل آنژ در کلیسای سیستین در رم، آفرینش آدم است.

۲۷- یکی از گرافیتی های وحشیانه باستانی از پمپئی که بیش از ۲۰۰۰ سال زیر خاکستر آتشفشان نگهداری می شود، نوشته شده است: “Hic Phoebus unguentarius optime futuit” یا “در اینجا فوئبوس داروساز به بهترین وجه ایراد گرفت.”

        پیشنهاد می کنیم مقاله “کدام کشورها ثروتمندترین کشورهای جهان هستند؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

ادامه مطلب آشنایی با کشور ایتالیا

۲۸- مردم محلی در جنوا به زبان جنوائی صحبت می کنند که گویش زبان رومی است. نسل جوان در حال از دست دادن این زبان است، اگرچه انجمن های زیادی برای جلوگیری از زوال آن وجود دارد.

۲۹-طولانی ترین تونل جهان – تونل پایه گوتارد – از سوئیس تا ایتالیا امتداد دارد. ساخت آن ۱۷ سال به طول انجامید و ۵۷ کیلومتر طول دارد.

۳۰- ۳۴ درصد از ایتالیایی ها و ۳۳ درصد از پرتغالی ها هرگز از اینترنت استفاده نکرده اند.

۳۱- دانشگاه بولونیا، در ایتالیا، قدیمی ترین دانشگاه اروپا است که از سال ۱۰۸۸ فعالیت مداوم دارد.

۳۲- ایتالیا از نظر تعداد میراث جهانی یونسکو با مجموع ۴۷ مکان فرهنگی و چهار مکان طبیعی از هر کشور دیگری در جهان بالاتر است.

۳۳- پلیس راهنمایی و رانندگی ایتالیا دو لامبورگینی گالادو در خدمت دارد.

۳۴- کشور ایتالیا منطقه ای زلزله خیز است. این کشور بیشتر از هر کشور اروپایی دیگری زلزله را تجربه می کند. یونان، بلغارستان، رومانی و ترکیه نیز از جمله مناطقی هستند که بیشترین آسیب را از زلزله می بینند.

۳۵- ایتالیایی ها همیشه در معرض خطر آتشفشان ها هستند زیرا بیشترین تعداد “هیولاهای تف کننده گدازه” در منطقه وجود دارد. اتنا، استرومبولی و وزوویوس سه آتشفشان بزرگ ایتالیا هستند.

۳۶- آرمانی، ورساچه، گوچی و پرادا همه برندهای مد کشور ایتالیا هستند. ایتالیا همچنین به خاطر خودروسازان سریع و خشمگین خود مانند فراری و لامبورگینی معروف است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.