مصرف روزانه مولتی ویتامین با بدن شما چه می کند؟

شما ممکن است هر روز یک مولتی ویتامین مصرف کنید اما آیا می دانید مصرف روزانه مولتی ویتامین چه تاثیری بر بدن شما دارد؟ بر اساس مطالعه ای که در Advanced Pharmaceutical Bulletin منتشر شده است، یک سوم بزرگسالان و نیمی از جمعیت بالای ۵۵ سال، حداقل یک مکمل در روز مصرف می کنند. قبل از اینکه رژیم مکمل خود را ادامه دهید، در مورد آنچه که مصرف روزانه مولتی ویتامین می تواند با بدن شما انجام دهد، بیشتر بدانید. مثل همیشه، در مورد مولتی ویتامین ها، مکمل ها و داروها با پزشک خود مشورت کنید.

تاثیر مصرف روزانه مولتی ویتامین بر سلامتی

 مولتی ویتامین می تواند از کمبود ویتامین جلوگیری کند

دکتر دانیل پلامر، متخصص PharmD می گوید: «مصرف مولتی ویتامین ممکن است کیفیت زندگی روزانه را از طریق افزایش انرژی، اغلب از ترکیبات ویتامین B، همراه با سایر اقدامات محافظتی، افزایش دهد. با این حال، او هشدار می دهد: «انتخاب ویتامینی که دارای مواد مغذی باشد و نیازهای غذایی شما را برآورده کند، مهم است.

مولتی ویتامین ممکن است با داروهای تجویزی مقابله کند

رابرت موزرسکی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می‌گوید: «برخی مکمل‌های غذایی ممکن است اثر داروی شما را افزایش دهند و سایر مکمل‌های غذایی ممکن است آن را کاهش دهند.»

مصرف بیش از حد مولتی ویتامین ها می تواند منجر به سکته شود

دکتر پلامر می گوید: “بیشتر ویتامین ها محلول در آب هستند و ویتامین های A، D، E و K محلول در چربی هستند. مصرف بیش از حد ویتامین های محلول در چربی می تواند خطرناک باشد. ویتامین A و E در سطوح بالا خطرناک هستند.”

دریافت بیش از حد ویتامین E یا بتاکاروتن به ویژه ممکن است بسیار خطرناک باشد. طبق مطالعه ای از JAMA Neurology، مکمل ویتامین E (dl-alpha tocopherol) بروز و مرگ و میر ناشی از خونریزی زیر عنکبوتیه را افزایش می دهد … در حالی که مکمل بتا کاروتن باعث افزایش بروز خونریزی داخل مغزی می شود.

ضرر مولتی ویتامین

 مولتی ویتامین می تواند باعث شود که رژیم غذایی ناسالم داشته باشید

وقتی هر روز یک مولتی ویتامین مصرف می کنید، ممکن است احساس امنیت کاذبی داشته باشید که سالم هستید و نیازی به تمرکز روی رژیم غذایی خود ندارید.

مصرف بیش از حد مولتی ویتامین ها ممکن است بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد

ویتامین های صمغی و جویدنی حتی در بزرگسالان هم رایج شده است. با این حال، به گفته دکتر پلامر، «اگر دیابتی هستید، در مصرف مواد جویدنی احتیاط کنید». این ویتامین ها معمولا حاوی قند اضافه شده یا سایر پرکننده های ناسالم هستند.

او هشدار می دهد: “اگر حساسیت غذایی، آلرژی یا سایر نیازهای غذایی دارید، به ترکیبات فیلر نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر فاقد گلوتن، گیاهخوار یا کوشر هستید، مطمئن شوید که این روی برچسب نوشته شده است.”

مصرف بیش از حد مولتی ویتامین ها می تواند به آسیب عصبی منجر شود

ویتامین B6 بیش از حد می تواند منجر به سمیت شود که ممکن است باعث آسیب عصبی شود. مصرف مکمل معمولاً مقصر مصرف بیش از حد B6 است.

طبق مطالعه ای از StatPearls، “همه موارد مسمومیت با ویتامین B6 ناشی از دوزهای فوق درمانی است، چه به صورت ایتروژنیک و چه افرادی که خود درمان می شوند با مکمل های بدون نسخه. مصرف روزانه رژیم غذایی پیریدوکسین کافی برای ایجاد مسمومیت ایجاد نمی کند.”

ایمی گورین، ام اس، RDN، می گوید: «به مکمل های دیگری که مصرف می کنید و چه مواد مغذی حاوی آنها هستند نگاهی بیندازید. این برای اطمینان از اینکه در مصرف هیچ ویتامین یا ماده معدنی بیش از حد مصرف نمی کنید، می گوید: «اگر مکمل دیگری مصرف می کنید. حاوی ویتامین ها یا مواد معدنی است، شاید بهتر باشد مکمل های خود را با دست انتخاب کنید و در این صورت از مولتی ویتامین صرف نظر کنید.

پیشنهاد می کنیم مقالهاین ویتامین ها مثل بمب انرژی زا میمانند” را نیز مطالعه بفرمایید.

مصرف بیش از حد مولتی ویتامین ها می تواند منجر به سنگ کلیه شود

قبل از انتخاب یک مکمل، مهم است که دوز آن را بررسی کنید، به خصوص اگر کلسیم یا ویتامین D باشد. ویتامین D و به ویژه متابولیت فعال آن کلسیتریول، جذب کلسیم گوارشی را افزایش می دهد – زیرا دفع کلسیم از طریق ادرار با جذب کلسیم گوارشی و ویتامین D ارتباط مستقیم دارد. بر اساس مطالعه ای که در Nutrients منتشر شده است، متابولیت ها از نظر تئوری می توانند کلسیوری را افزایش داده و تشکیل سنگ ادراری را تقویت کنند.

از آنجایی که بدن ما فقط می‌تواند حدود ۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم را در یک دوز جذب کند، اگر ویتامینی بیشتر از این مقدار را ارائه کند، از مزایای اضافی آن بهره‌مند نخواهید شد. دکتر پلامر می گوید.

مصرف بیش از حد مولتی ویتامین ها

 مولتی ویتامین می توانند به شما احساس سلامتی بیشتری نسبت به آنچه که هستید بدهند

دکتر جوآن منسون در مصاحبه ای با هاروارد هلث می گوید: «مکمل ها هرگز جایگزین یک رژیم غذایی متعادل و سالم نیستند». “و آنها می توانند حواس پرتی را از شیوه های زندگی سالم که فواید بسیار بیشتری به همراه دارند، منحرف کنند.”

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.