مسن ترین فرد جهان حامل مشعل المپیک شد

مسن ترین فرد جهان حامل مشعل المپیک شد

المپیک امسال، مشعل اش را به دستان یک مادربزرگ می‌سپارد؛ «کانه تاناکا»ی ۱۱۷ساله که گفته می‌شود مسن‌ترین زن جهان به‌شمار می‌رود، اهل ژاپن است و به‌زودی در مراسم حمل مشعل المپیک حضور می یابد، البته تا آن‌وقت ۱۱۸سال و ۱۲۹روز خواهدداشت.

یک موسسه بیمه عمر، تاناکا را برای این کار پیشنهاد داده‌ و هدف از آن هم اعلام پیامی مثبت درباره زندگی اعلام شده‌است.

به‌نظر می‌رسد تاناکا که از سرطان و همه‌گیری‌ بیماری‌های مختلف جان سالم به‌در برده‌است، بهترین گزینه برای انتقال این پیام باشد.


«ایجی تاناکا»، نوه او توضیح داده‌است که با توجه به سن بالای مادربزرگش و مخاطرات موجود، خانواده‌اش برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم حمل مشعل، کمک خواهندکرد و اگر آب‌وهوا و همچنین شرایط سلامتی تاناکا مساعد باشد، او با ویلچر و درکنار یک مددکار در این مراسم شرکت می‌کند. پیش از این در سال ۲۰۱۶ «آیدا مندز» ۱۰۷ساله مشعل‌دار المپیک شده ‌بود که آن‌موقع مسن‌ترین حامل مشعل لقب گرفت.

تاناکا که این‌روزها در یک مرکز بهداشتی روزگار می‌گذراند، امیدوار است تا ۱۲۰سالگی زندگی کند. به‌گفته مسئولان این مرکز او روزانه به‌طور منظم ورزش می‌کند، غذایش را به‌موقع می‌خورد، اشتهای خوبی دارد و عاشق شکلات و نوشابه است. وقتی از تاناکا درباره راز سلامتی‌اش سوال شد، جواب داد: «غذای خوشمزه بخورید و مطالعه کنید تا بتوانید شاداب و امیدوار تا ۱۲۰سالگی زندگی کنید». تاناکا در مدت همه‌گیری کرونا مثل خیلی از پدربزرگ و مادربزرگ‌ها امکان دیدن اعضای خانواده‌اش را نداشته‌ اما نوه‌اش گفته که مادربزرگش خوشحال است و از زندگی لذت می‌برد.

 

The world's oldest person carried an Olympic torch

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.