مراقبت‌های نوزاد برای جلوگیری از مریض شدن

مراقبت‌های نوزاد

مراقبت‌های نوزاد برای جلوگیری از مریض شدن

 پیشگیری از مریض شدن نوزاد به دلیل حساس و ضعیف بودن نوزادان در بدو تولد بسیار اهمیت دارند. بسیاری از خانواده‌هایی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند به دلیل شیوع بیماری کرونا برای نوزاد خود نگرانند. آن‌ها به دنبال روش‌های پیشگیری از مریض شدن نوزاد و در امان نگاه داشتن او از هرگونه بیماری هستند.

توجه به تغذیه نوزاد، دفع ادرار و مدفوع و واکسیناسیون از جمله مراقبت‌های یک نوزاد هستند. مراجعه به پزشک اطفال معمولا کار بسیار سختی است. هرچند مراجعه به دکتر کودکان به منظور پیشگیری از مریض شدن نوزاد بسیار مهم است ولی به دلیل اذیت شدن نوزاد در محیط‌‌های شلوغ کار طاقت فرسایی است.

این موضوع با وجود بیماری کرونا و خطر انتقال آن در مطب‌های شلوغ باعث نگرانی بیشتر خانواده‌ها شده است. خدمات آنلاین پزشکی دکتر ساینا در این روزها به کمک شما می‌آید. به کمک مجموعه دکتر ساینا می‌توانید از مشاوره پزشکی تلفنی شبانه‌روزی و خدمات آنلاین پزشکی استفاده کنید. این مجموعه خیال شما را بابت پیشگیری از مریض شدن نوزاد راحت می‌کند و شما تنها با یک گوشی تلفن هوشمند و با استفاده از اینترنت می‌توانید با بیش از ۴۵۰ پزشک در۴۴ رشته تخصصی در ارتباط باشید.

دلیل اهمیت مراقبت از نوزاد یک ماهه

پیشگیری از مریض شدن نوزاد در یک ماه اول تولد او بسیار مهم است. نوزاد در این دوران بدن ضعیفی نسبت به بیماری‌ها دارد و بیشترین آمار مرگ‌ومیر در نوزادان در این مدت اتفاق می‌افتد. همچنین نوزاد هنوز به زندگی خارج از رحم مادر عادت نکرده و باید با شرایط جدید وفق پیدا کند. بی‌تجربگی مادران جوان هم در این دوران ممکن است باعث اضطراب‌های بیشتری در خانواده شود.

حضور یک پزشک اطفال در کنار مادران جوان برای پیشگیری از مریض شدن نوزاد بسیار مفید است. این پزشک می‌تواند همیشه و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در کنار شما باشد. کافی است وارد سایت www.drsaina.com  شوید و دکتر کودکان مناسب خود را پیدا کنید.

دکتر ساینا

زردی نوزادان رایج‌ترین بیماری‌های اوایل تولد نوزادان

زردی یکی از بیماری‌هایی است که تعداد زیادی از نوزادان در روزهای ابتدایی تولد خود با آن مواجه می‌شوند. برای پیشگیری از مریض شدن نوزاد در آینده حتما زردی نوزاد را به دفعات بررسی کنید. اگر رنگ پوست نوزاد و سفیدی تخم چشم او زرد رنگ شد حتما با پزشک مشورت کنید. بی‌توجهی به زردی نوزادان می‌تواند تاثیرات مخربی روی سلامت او بگذارد.

از پزشک برنامه تغذیه صحیح برای نوزاد خود دریافت کنید

تغذیه صحیح در پیشگیری از مریض شدن نوزاد نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر مادر یک نوزاد هستید سعی کنید از روز اول به کودک شیر بدهید، این باعث بیشتر شدن شیر شما می‌شود. شیر روزهای اول که زرد رنگ است (شیر آغوز) برای نوزاد بسیار مفید است و باعث ایمن شدن بدن او در برابر بیماری‌ها می‌شود. برای پیشگیری از مریض شدن نوزاد، پس از شیر دادن به او به صورت ایستاده نوزاد را در آغوش بگیرید و پشت او را بمالید تا باد معده‌اش تخلیه شود. همچنین سعی کنید او را بعد از شیر خوردن به پهلوی راست بخوابانید تا شیر وارد ریه‌های او نشود.

یکی از نکات مهم این است که از هر دو سینه خود برای شیر دادن به نوزاد استفاده کنید. تا حد امکان از شیر خود برای تغذیه نوزاد استفاده کنید. برای پیشگیری از مریض شدن نوزاد سعی کنید همیشه از شیر خود استفاده کنید. اگر چند ساعتی از او دور هستید می‌توانید شیر خود را بدوشید. شیر مادر ۶ ساعت در فضای خانه و ۲ روز در یخچال سالم می‌ماند. در شش ماه اول بجز شیر مادر از هیچ غذای کمکی استفاده نکنید. برای دریافت کمک از یک پزشک فوق‌تخصص یا متخصص از خانه می‌توانید از سامانه مشاوره آنلاین دکتر ساینا استفاده کنید، همین حالا اسم این سامانه را در گوگل جستجو کنید. پزشکان این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته در خدمت خانواده‌ها و کمک به پیشگیری از مریض شدن نوزاد هستند.

Baby care

 حواستان به وضعیت مدفوع و ادرار نوزاد باشد

میزان شیر خوردن کودک و تعداد دفع نوزاد رابطه مستقیم دارد. اگر نوزاد در طول روز ۶ الی ۷ بار در طول روز دفع داشته باشد به معنای کافی بودن شیر برای اوست. پیشگیری از مریض شدن نوزاد مستلزم توجه به تمام نکات ریز مربوط به نوزاد است. مدفوع نوزاد در ۲۴ ساعت تا ۵ روز اول سیاه رنگ و چسبنده است. بعد از خوردن شیر مادر مدفوع روشن‌تر و روان‌تر می‌شود.

سعی کنید پوشک نوزاد را سریع عوض کنید و اجازه ندهید پوشک کثیف مدت زیادی روی بدن نوزاد باشد. این امر برای پیشگیری از مریض شدن نوزاد و جلوگیری از التهاب‌های پوستی قابل توجه است. همچنین در صورتی که نوزاد تا ۴۸ ساعت اول مدفوع نکرد با پزشک مشورت کنید. مشاوره آنلاین یا تلفنی دکتر ساینا یک انتخاب هوشمندانه در این روزها است.

حمام نوزاد چه شرایطی باید داشته باشد؟

برای یک نوزاد هر ۲ الی ۳ روز یک بار حمام کردن کافی است و بیشتر از آن موجب خشکی پوستش می‌شود. دمای آب ۵۰ درجه هم برای پوست نوزاد کافی است. تمیز نگه داشتن در پیشگیری از مریض شدن نوزاد نقش بسزایی دارد.

پیدا کردن پزشک اطفال خوب

برای یافتن یک پزشک خوب و پیشگیری از مریض شدن نوزاد راه سختی پیش رو ندارید. کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن دکتر ساینا شده و یکی از پزشکان اطفال این مجموعه را انتخاب کنید. در این انتخاب نظرات سایر بیماران درباره این پزشک را هم بخوانید و با او بیشتر آشنا شوید.

اگر برای پرداخت مبلغ دچار تردید هستید به این نکته توجه داشته باشید که دکتر ساینا در صورت عدم رضایت شما از مشاوره تمام مبلغ را به شما برمی‌گرداند. پس از همین حالا برای پیشگیری از مریض شدن نوزاد خود اقدام کنید و با سامانه دکتر ساینا نگرانی‌های خود را بابت این موضوع از بین ببرید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.