مراقبت‌های دهان و دندان برای سالمندان

مراقبت‌های دهان و دندان برای سالمندان

۵ دلیل که ثابت می‌کند چرا باید بهداشت دهان و دندان در اولویت سلامتی شما باشد

پوسیدگی دندان |

پلاک ناشی از باکتری به مینای دندان آسیب می‌زند و باعث ایجاد حفره در دندان و پوسیدگی آن می‌شود. افراد مسن به‌دلیل خشکی دهان، بیشتر درمعرض این مشکل قرار دارند. بزاق به‌طور طبیعی به محافظت از دندان‌ها و کاهش باکتری کمک می‌کند و سالمندان به‌دلیل مصرف بعضی داروهای خاص، معمولا بزاق کمتری تولید می‌کنند.

بیماری‌های لثه|

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا می‌گوید از هر سه سالمند ۶۵ساله و بالاتر، دو نفر به بیماری‌های لثه مبتلا هستند. بیماری شدید لثه می‌تواند به زخم، خونریزی لثه، مشکلات جویدن، ازدست دادن دندان و دیگر مشکلات سلامتی منجر شود. بیشتر سالمندان نمی‌دانند که بیماری لثه دارند چون تا زمان پیشرفت بیماری، علایمی ایجاد نمی‌شود. معاینات منظم دندان پزشکی می‌تواند در پیشگیری از این مشکل موثر باشد.

Oral care for the elderly

بیماری‌های قلبی|

آکادمی لثه‌درمانی آمریکا می‌گوید: التهاب ناشی از بیماری لثه، خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. بیماری‌های لثه همچنین می‌تواند مشکلات قلبی را بدتر کند و ممکن است با افزایش احتمال ابتلا به سکته مغزی همراه باشد.

عفونت ریه|

سالمندانی که بهداشت دهان و دندان نامناسبی دارند، به‌ویژه کسانی که سیگار می‌کشند، بیشتر درمعرض ابتلا به عفونت‌های ریوی هستند چون با نفس کشیدن، باکتری‌های دهان می‌توانند وارد ریه‌ها شوند. رسیدگی به بهداشت دهان و دندان، می‌تواند در پیشگیری از این مشکل موثر باشد.

سرطان دهان|

سالمندان درمعرض ابتلا به سرطان‌های دهان هستند به‌ویژه سیگاری‌ها و کسانی که تنباکو مصرف می‌کنند. مراجعه منظم به دندان پزشک می‌تواند به تشخیص به‌موقع این بیماری‌ها کمک کند.

نویسنده : الهه توانا ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.