مراسم عروسی در مراکش چگونه است؟

مانند سایر کشورها، مراکش نیز فرهنگ خاص خود را دارد . ما در این مقاله در مورد ویژگی‌ها و فرهنگ مردم مراکش با شما صحبت خواهیم کرد،همانطور که در سراسر مراکش سفر می کنید، متوجه می شوید که این کشور سرزمین هنر و تاریخ است، این کشور به تنهایی میزبان بربرها، فنیقی ها، عرب ها در جنوب (آفریقایی جنوب صحرا) و در شمال (رومی ها، وندال ها، اسپانیایی-اندلسی ها، هر دو مسلمان و یهودی) است با این حال، اکثریت جمعیت کشور مراکش از نظر هویت بربر و عرب هستند و حداقل یک سوم مردم به زبان آمازیغ صحبت می کنند.

جمعیت مراکش

مراکشی ها ساکنان و شهروندان مراکش هستند، اکثر آنها اصالتا بربر یا عرب دارند. ۳۸ میلیون مراکشی در جهان وجود دارد که حدود ۳۳ میلیون نفر در مراکش و حدود ۲٫۵ میلیون نفر در فرانسه و اسپانیا زندگی می کنند.

اداب و رسوم و فرهنگ مردم مراکش

مردم مراکش از اصول اسلام پیروی می کنند، خانواده های مراکشی پایه محکمی در وحدت دارند. انتظار می رود که کودکان در زمان پیری از والدین خود مراقبت کنند، بنابراین در مقایسه با فرهنگ غربی، خانه های سالمندان بسیار کم است.

لباس سنتی مراکشی ها

لباس سنتی در اینجا Djellaba است، اگرچه این لباسی نیست که امروزه جوانان می پوشند. همچنین کافتان وجود دارد که ممکن است در عروسی ها نیز بپوشیم! دمپایی آنها معمولا «بالغا» (دمپایی تخت ساخته شده از چرم) است اما در عروسی ها زنان کفتان یا تکچیتا می پوشند.

مهمان نوازی مراکشی

این یکی دیگر از ویژگی های کشور، مهمان نوازی شهروندان آن است. مردم مراکش احتمالا یکی از خوب ترین افرادی هستند که تا به حال ملاقات کرده اید! آنها حتی بدون نیاز به اطمینان از اینکه واقعاً چه کسی هستید از شما استقبال می کنند، آنها احساس می کنند باید به شما غذا بدهند تا زمانی که دیگر نتوانید غذا بخورید. چای نعناع مراکشی، این نوشیدنی خوشمزه از چای باروت، شکر، آب و نعناع تازه (یا chiba – Artemisia arborescens – در طول زمستان) تشکیل شده است، در طول مراسم چای، تمام داستان هایی که ممکن است نیاز داشته باشید یا نیازی به دانستن نداشته باشید را به شما خواهند گفت.

عروسی در مراکش چگونه است؟

در مراکش داماد موظف است قبل از روز عروسی به عروس خود هدایایی مانند شکر یا حنا و سایر هدایایی که خودش انتخاب می کند، بدهد. دو روز قبل از عروسی، عروس با اقوام خود به حمام سنتی مراکشی میرود، زیرا این یک عمل پاکسازی محسوب می‌شود که در آن آوازهای سنتی را با هم می‌خوانند.

اداب و رسوم و فرهنگ مردم مراکش

در مراسم بعدی که برگزار می‌شود از حنای معروف مراکشی استفاده می‌کند. همانطور که آرایشگران برای کشیدن نمادهای معنی‌دار روی دست و پای عروس استفاده می‌کنند. تشریفات در شهرهای مختلف متفاوت است، اما چیزی که هرگز تغییر نمی کند این واقعیت است که آرایش و آماده شدن عروس مراکشی حداقل چهار تا هشت ساعت طول می کشد و از نگافا (زنی که خدمات آرایش ارائه می دهد) برای مراقبت از عروس و ظاهر او استفاده می کنند. آنها همچنین از Amariya (صندلی زینتی سنتی) هم برای عروس و هم برای داماد استفاده می کنند.

غذاهای معروف مراکشی

باور کنید یا نه، توصیف غذای مراکشی تنها با کلمات سخت است. از پاستیلاس گرفته تا تاجین و کوسکوس، غذاها شما را مجذوب خود خواهند کرد! آنها نه تنها به خوبی پخته شده اند، بلکه جزئیات بسیار زیادی نیز دارند. مخصوصا ادویه ها! از هر مراکشی بپرسید و او به شما خواهد گفت که چگونه دانستن نحوه کار با ادویه ها مهمترین بخش در مورد غذاهای مراکشی است.
ادویه هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند زیره، نمک، فلفل، پونه کوهی، جعفری، گشنیز، زیره سیاه و حتی نعناع هستند! بعد زنجبیل، پاپریکا، زردچوبه و زعفران قرار می گیرند. شاید ضروری ترین چیزی که باید در مورد ادویه های مراکشی بدانید این است که ما یک ادویه مخصوص خود به نام «راس الحنوت» داریم. این ادویه از ۲۷ ادویه مختلف دیگر تهیه شده است.

اکنون، غذاهای مراکشی معمولاً ترکیبی از غذاهای مدیترانه ای، عربی، اندلسی و بربر است. این کشور بسیار تحت تأثیر تعاملات و مبادلاتش با فرهنگ های دیگر است که فقط نشان می دهد مراکش چقدر چند فرهنگی است! موارد فوق فقط مقدمه ای بر غذاهای مراکشی است.

اگر قصد دارید به زودی به مراکش بروید غذاهای زیر را امتحان کنید:

بیسارا که سوپی از لوبیا خشک است، حریره که سرشار از گوجه فرنگی، عدس، نخود و گوشت بره است و همگی با آب لیمو و ادویه شده است. گشنیز، تاگینه که احتمالا اولین غذایی است که باید امتحان کنید! بعد کوسکوس را امتحان کنید و در آخر، ماکودا (یک پنکیک سیب زمینی)! اما چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که اگرچه اینها غذاهای یک کشور  است، اما هر کدام از این غذاها را در شهرهای خاصی و در هر خانه ای به طور متفاوتی خواهید یافت. احتمالاً به همین دلیل است که باید خودتان بیایید و بررسی کنید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم! مطمئن باشید از شما به گرمی استقبال می شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا میشود ارزان سفر کرد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

معماری مراکش

معماری مراکش تا حد زیادی تحت تأثیر سبک‌های معماری متعددی مانند معماری عربی برای فواره‌ها، طراحی هندسی و خوشنویسی اسلامی، تکنیک‌های ایرانیان برای کاشی‌کاری مفهومی (Zellige)، معماری الاندلس (اسپانیایی جنوبی) برای باغ‌ها و طاق‌های اندلسی قرار گرفته است. ساختمان های جدیدتر تحت تأثیر معماری فرانسوی به دلیل اشغال مراکش توسط فرانسه در سال ۱۹۱۲ است. بنابر این، ساختمان های مدرن تر ترکیبی متعادل از تمام این سبک های معماری را حفظ می کنند.

فرهنگ مردم مراکش

موسیقی مراکشی

موسیقی مراکشی یکی از جنبه‌های اساسی فرهنگ مراکش است، سبک‌های موسیقی مختلفی در مراکش یافت می‌شود که هر کدام تاریخ خاص خود را دارند. می‌توانید موسیقی آمازیغ از ریف، موسیقی اندلسی از رباط، فس و اوجدا، چابی از اطلس، آهیدوس از سوس و همچنین گناوا و بسیاری دیگر را بیابید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.