مانع های جداکننده بزرگراه

مانع های جداکننده بزرگراه با سایز گوناگون نیوجرسی بتنی، مانع های ماژولار سیمانی یا پلاستیکی هستند که جهت جدا کردن خطوط ترافیکی ساخته شده اند. این مانع ها برای کم کردن خسارت تماس‌های اتفاقی وسایل نقلیه در خیابان‌ها طراحی شده‌اند. مانع های نیوجرسی بتنی همچنین برای تغییر مسیر دادن ترافیک و مواظبت کردن از عابرین پیاده و کارگرانی که مشغول کارهای عمرانی در خیابان ها و بزرگراه‌ها هستند ساخته شده اند. رایان پی بتن rayanpeybeton.ir 09122123017

Shape1

مانع های نیوجرسی بتنی در غرب ایالت متحده با نام k-rail نامیده می شوند.مهم ترین دغدغه در ساخت و تولید این قطعات افزایش ایمنی، امنیت، کنترل اتفاقات و حوادث است.

روش های تولید موانع نیوجرسی

روش تولید بتن نیوجرسی به صورت کاملا اتوماتیک در ساخت نیوجرسی به روش کاملا اتوماتیک، اکثر مراحل ساخت دیوار به صورت خودکار و به وسیله‌ی دستگاه‌های پیشرفته صورت می‌گیرد. در این روش تولید، فقط بتن ریزی دستی انجام می‌شود و بقیه کارها بدون دخالت دست می‌باشد.

تولید نیوجرسی بتنی به روش سنتی در این روش تولید، تمامی مراحل به صورت دستی و سنتی انجام می‌شود. تولید بتن نیوجرسی به این روش تقریبا منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به طور کلی، بن کاربرد گسترده‌ای در صنعت و ساختمان سازی دارد. بتن به تنهایی از مقاومت کششی بالایی بهره‌مند نیست و برای قسمت‌هایی مانند سقف قابل استفاده نمی‌باشد.ه همین دلیل از آرماتور بندی سقف استفاده می‌کنند تا مقاومت کششی بتن بهبود یابد.

روش تولید دیوار نیوجرسی درجا روش درجا در تولید بتن نیوجرسی، ترکیبی از سنت و مدرنیته است و مرز بین روش تولید دستی و اتوماتیک می‌باشد. ارائه دهنده برترین برندهای ساختمانی، مرجعی معتبر برای تهیه بترین بتن آماده است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بتن آماده مورد نیاز خود را تامیین نمایید.

روش بتن ریزی ایستاده: در این نوع تولید قالب به صورت ایستاده مونتاژ شده و بتن ریزی از قسمت بالایی نیوجرسی انجام می گیرد. برای تسریع در تولید می توانیم از کف های اضافه استفاده کنیم و بدنه های جدا شده از قالبی که قبلا بتن ریزی کردیم، در کف هایی که آزاد هستند مونتاژ کرده و بتن ریزی کنیم.

روش بتن ریزی برعکس: در این نوع تولید قالب به صورت واژگون تولید و بتن ریزی از قسمت کف نیوجرسی انجام می گیرد. بعد از بتن ریزی و گیرایی اولیه بتن می توان قالب یا بتن را از نقاط ثقلی که در قالب یا بتن تعبیه شده توسط جرثقیل چرخانده و روی کف قرار دهیم.

روش اتوماتیک: تمام موارد تولید به صورت اتوماتیک می باشد. تمام موارد فوق الذکر بصورت پیش ساخته بوده و بعد از تولید و عمل آوری به محل نصب حمل می شود.

Shape2

مزایای حفاظ نیوجرسی

یکی از مهم ‌ترین مزایای این نوع حفاظ‌ ها در جاده‌ سازی این است که قطعات آن مسلح بوده و یک نوع اتصالات جانبی دارد که باعث سهولت در نصب در مدت کوتاهی و به صورت یکنواخت می‌ شود. مزیت دیگر این نوع حفاظ‌ ها این است که در صورت آسیب دیدن و خرابی به‌ راحتی قابل تعویض بوده، از طرفی علاوه بر کاهش انحراف اتومبیل ‌ها و خسارات ناشی از آن می ‌تواند از نور آزار دهنده خودروهای مقابل در شب نیز جلوگیری کند. به همین دلیل از آن ‌ها در بسیاری از پروژه ‌های راه و ترابری، سازمان راهداری و شهرداری ‌ها استفاده می‌ شود. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی برای ساخت حفاظ‌ های نیوجرسی بتنی از فناوری‌ های نوین مانند استفاده از بتن ‌های خودتراکم، عمل ‌آوری بتن‌ ها با بخار و تولید به‌ صورت مفصلی برای سهولت در حمل ‌و نقل و نصب مکانیزه مورد استفاده قرار می گیرد.

نقشه تولید انواع نیوجرسی بتنی امروز بتن های مصرفی برای تولید نیوجرسی اول از هم توسط میکسرهای مکانیزه تولید و بعد تراک میکسر به محل تولید انتقال پیدا می‌کند. برای ساخت این محصول ابتدا قالب ها باید روغن کاری شوند. سپس شبکه های آرماتور که قبلا از نظر کیفیت کنترل شده اند در قالب ها قرار خواهند و بعد بتن ها ریخته خواهند شد تا در قالب شکل مورد نظر را بگیرد. بعد از چند ساعت که مواد در قالب ماندند فرایند عمل آوری شروع می‌شود. معمولا محافظ ها را به روش بخاردهی عمل آوری می‌کنند. سپس حفاظ های ساخته شده به انبار منتقل خواهند شد.

پیدایش موانع نیوجرسی بتنی و آشنایی با انواع آن: قالب نیوجرسی بتنی یا حفاظ بتنی در سال ۱۹۵۰ توسط مؤسسه تکنولوژی استیونس زیر نظر اداره ایالتی بزرگراه های نیوجرسی در ایالت نیوجرسی آمریکا برای جداسازی مسیرها از قطعاتی بتنی استفاده گردید که جهت جدا کردن مسیر های ترافیکی جاده ها و حفاظ کناری مخصوصا در پیچ های تند جاده ای به منظور تامین ایمنی راه‌ها استفاده می‌شدند به همین خاطر به این موانع، نیوجرسی (Jersey Barrier) گفته  می‌شود. موانع نیوجرسی بدلیل برتری ایمنی بالا نسبت به گاردریل ها مورد توجه بیشتری قرار گرفت که این قطعات براساس استاندارد های هر سازمان دارای اشکال گوناگون می باشد.

قطعات نیوجرسی بتنی که از بتن مسلح ساخته می شوند دارای استحکام بسیار بالایی بوده و امکان تخریب و تغییر شکل آن ها در برخورد با اجسام سنگین بسیار پایین است. از این رو دارای خاصیت حفاظتی بالایی هستند.

برای تولید موانع نیوجرسی، مانند هر قطعه‌ی بتنی دیگری نیاز به قالب‌بندی می‌باشد. قالب های فلزی نیوجرسی بتنی در گروه قالب‌های خاص قرار می‌گیرند و توسط ورق‌های فلزی تولید می‌شوند. قالب های نیوجرسی برای ساخت موانع نیوجرسی بر اساس نیاز مشتریان در سایزها و مدلهای مختلف تولید میشوند.

انواع قالب های نیوجرسی بتنی نیوجرسی‌ها را می‌توان براساس نحوه‌ی قرارگیری آن‌ها در کنار هم به سه نوع ساده، مفصلی و فاق و زبانه‌ای تقسیم‌بندی نمود. در قالب های نیوجرسی‌ ساده، در انتهای قطعات نیوجرسی ساخته شده  قطعه‌ای برای متصل کردن آن‌ها به یکدیگر وجود ندارد. نیوجرسی‌های فاق و زبانه‌ای به شکلی ساخته می‌شوند که انتهای آن‌ها داخل یکدیگر قرار می‌گیرند و  در ننیجه قطعات نیوجرسی به خوبی در کنار یکدیگر سرهم  می‌شوند. مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین نوع نیوجرسی‌ها نیز قالب نیوجرسی مفصلی می‌باشد که در آن‌ها نیوجرسی‌ها توسط مفصل‌های فلزی به خوبی به یگدیگر متصل می‌شوند.

Shape3

انواع قالب نیوجرسی مفصلی

مصالح مورد استفاده در ساخت قالب نیوجرسی مفصلی بر اساس نوع کاربرد متفاوت خواهد بود. مطابق استاندارد، میلگرد استاندار  با مقاومت کششی بالا و مفصل مقاوم استفاده می شود که مرغوبیت مصالح و متریال به کار رفته در ساخت موانع نیوجرسی و نوع نقشه بر قیمت نیوجرسی مفصلی تاثیرگذار خواهد بود. قالب نیوجرسی مفصلی با توجه به مقاومت، استحکام و ماندگاری و سایز قالب از قیمت های متفاوتی برخوردار می باشد و هزینه تهیه و ساخت قالب نیوجرسی مفصل دار بتنی به نوع قالب بندی نیز مرتبط می باشد. بنابراین فاکتورهای بسیاری در تعیین قیمت قالب های نیوجرسی مفصلی موثر خواهد بود.

نیوجرسی پلی اتیلن

این نوع نیوجرسی با مواد پلی اتیلنی ساخته شده و در نتیجه وزن بسیار کمتری دارد و به دلیل جابه جایی بسیار راحت تر آن برای پروژه های موقت بسیار مناسب است. البته در عین حال از مقاومت کمتری هم برخوردار است. در این نوع نیوجرسی امکان استفاده از نورپردازی هم می‌توان آن را با خاک یا هر ماده دیگری پر کرد تا پایداری بیشتری داشته باشد.

نیوجرسی پلاستیکی

یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول قابلیت جا به جایی خیلی راحت آن هست، نیوجرسی پلاستیکی از یک پلاستیک ۹.۴ کیلویی درست شده که برای بالا رفتن وزنش، آن را با آب پر می‌کنند و سپس برای جا به جایی آن به راحتی در پوش آن را برداشته و آب داخل آن خالی می‌کنند. این جدا کننده ها معمولا برای ترافیک های سبک و سنگین در جاده ها، پارکینگ ها و مکان هایی که نیاز به پارتیشن بندی محوطه دارد استفاده می‌شود.

خرید و فروش قالب بتن نیوجرسی مشتریان محترم میتوانند جهت ثبت سفارش و خرید قالب های نیوجرسی بتنی یا بصورت حضوری اقدام نمایند و یا اینکه سفارشات خود را از طریق سایت،ایمیل یا تلگرام به واحد فروش شرکت ارسال کنند تا بر اساس نقشه و درخواست آنها، قالب مورد نظر طراحی و ساخته شود. تمامی قالب های ساخته شده بر اساس استاندارد وزارت راه و شهرسازی میباشند که با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار خریداران محترم قرار میگیرد.

قالب نیوجرسی مفصلی

قالب نیوجرسی مفصلی (مانع بتنی) که به منظور چند خطه کردن مسیر راه های شهری و برون شهری و افزایش ایمنی خودروها در هنگام بروز سوانح مورد استفاده قرار می گیرد. برای نخستین بار در آزاد راه تهران- قم مورد استفاده قرار گرفتبه منظور اجرای این طرح از قطعه بتنی مفصلی با طول هر قطعه ۶ متر استفاده شد. هزینه اجرای این طرح در آزاد راه تهران به قم شامل هزینه های طراحی سایت ساخت و تولید، حمل و نصب قطعات بتنی در مسیر راه بوده است.

یکی از مهم ترین قطعات در قالب نیوجرسی  ، مفصل می باشد که دو نیوجرسی را به یکدیگر متصل می نماید. این قطعه به صورت دو مادگی و یک نری تشکیل یک دست کامل را می دهد که دارای وزن تقریبی حدودا ۱۵ کیلوگرم می باشد.

استفاده از قالب نیوجرسی مفصلی در بزرگراه ها و اتوبان ها به این دلیل می باشد که در لحظه خروج وسایل نقلیه از سطح سواره جاده میزان خسارات به حداقل مقدار ممکن برسد و از واژگونی خودرو جلوگیری کند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.