فواید فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی علمی است که باعث بهبود عملکردهای حرکتی می‌شود. ممکن است عملکرد حرکتی یک فرد به خاطر آسیب های مکانیکی مختل شده باشد و یا بعضی از بیماریها باعث کاهش عملکرد فردی شود. بیماریهای مادرزادی نیز ممکن است نیاز به مداخله با فیزیوتراپی داشته باشند تا عملکرد و حرکت فرد بهبود پیدا کند. فیزیوتراپی باعث می شود کیفیت زندگی فرد آسیب دیده افزایش پیدا کند و این فرایند مخصوص رنج سنی خاصی نیست. امکان دارد هر فردی در هر سنی در طول زندگی نیازمند فیزیوتراپی باشد. فیزیوتراپی برای درمان آسیبهای ستون فقرات، توانبخشی بعد از جراحی،فلج مغزی، اختلالات عصبی،شکستگی استخوان و آسیب های مرتبط با ورزش استفاده می شود.

فیزیوتراپی در منزلانواع فیزیوتراپی

مراکز بسیاری هستند که با مراجعه به آن می توان خدمات فیزیوتراپی را دریافت کرد اما بهتر است بدانید انجام این خدمات در منزل نیز امکان پذیر است. فیزیوتراپی انواع مختلفی دارد از مهمترین انواع این درمان می توان به فیزیوتراپی نورولوژیک، فیزیوتراپی کودکان، فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی،فیزیوتراپی سالمندان، فیزیوتراپی ورزشی و فیزیوتراپی قفسه سینه اشاره کرد.

فیزیوتراپی در منزل مزایای بسیاری دارد در اینجا به مزایای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل  اشاره خواهیم کرد.

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل باعث می­شود فرد بیمار درمان را در آرامش و آسایش در منزل خود دریافت می کند. منزل هر فرد محیطی آشنا برای او هست و مطمئناً فرد بیمار حرکات فیزیوتراپی را با آرامش بیشتری در منزل خود انجام می دهد. بسیاری از کودکان از مراکز درمانی گریزان هستند و مراجعه به این مراکز باعث افزایش استرس آنها می شود و امکان دارد به راحتی و به طور کامل نتوانند از خدمات ارائه شده بهره ببرند. استفاده از فیزیوتراپی در منزل برای این کودکان یکی از بهترین گزینه ها است.

از طرف دیگر انجام فیزیوتراپی در منزل باعث می شود که حواس پرتی کمتر شود و فرد به درمان متمرکز تر شود در نتیجه پیشرفت درمان بهتر باشد،  از طرف دیگر وقتی فیزیوتراپی در منزل انجام می گیرد بسیاری از عوامل استرس زای موجود در مرکز درمانی حذف می شود و زمان انتظاری که فرد در مرکز درمانی از آن رنج می برد از بین خواهد رفت؛ در نتیجه بیمار بسیار راحت تر خواهد بود؛ همچنین کسانی که فیزیوتراپی را در منزل انجام می دهند بسیار راحت تر و زودتر می توانند آموزش های ارائه شده توسط فردی فیزیوتراپیست را دریافت کنند. توضیح ها و اصلاحاتت حرکتی که به فرد بیمار داده می شود در منزل بسیار بهتر دریافت می­ شود و فرد بیمار با تمرکز بیشتری می تواند این توصیه‌ها را یاد بگیرد. فیزیوتراپیست نیز می تواند با توجه به فضای منزل وظایف و تمرین های خاصی را برای بیمار تجویز کند.

بیمارانی که فیزیوتراپی را در منزل انجام می دهند دیگر نیازی به رفت و آمد به مرکز درمانی ندارد با توجه به اینکه بسیاری از بیماران نیازمند به فیزیوتراپی، ناتوانی حرکتی دارند رفت و آمد برای آنها سخت است و حذف این  رفت و آمد راحتی بسیاری را برای بیمار در پی خواهد داشت؛ از طرف دیگر بعضی از افرادی که نیازمند فیزیوتراپی هستند جز بیماران پرخطر محسوب می شوند در نتیجه مراجعه آنها به مراکز فیزیوتراپی  ممکن است خطرات ثانویه برای آنها داشته باشد یا افرادی هستند که بیماری و معلولیت آنها باعث شده است تحرک برای آن ها خطرناک باشد و یا خطر ابتلا به عفونت در مراکز عمومی برای آنها بالاتر است برای این افراد فیزیوتراپی در منزل بهترین گزینه هست.

فیزیوتراپیشاید به نظر برسد که انجام فیزیوتراپی در منزل هزینه های بیشتری را به دنبال دارد اما با توجه به مزایایی که برای این کار شمرده شد می توان گفت در بسیاری از موارد هزینه های ثانویه با این کار حذف می شود و راحتی بیمار تامین می شود. البته به خاطر وجود بعضی از دستگاه ها و  امکانات مراکز در درمانی گاهی امکان انجام فیزیوتراپی در منزل وجود ندارد؛ زیرا انتقال این دستگاه ها سخت و یا غیرممکن است و در واقع بعضی از تجهیزات پرتابل نیستند و امکان انتقال آنها به جای دیگر وجود ندارد؛ بنابراین بسته به مشکل فرد می توان در مورد انجام این تکنیک درمانی در منزل تصمیم گرفت.

از مهم ترین توصیه هایی که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد این هست که از مراکز درمانی معتبر برای درخواست فیزیوتراپی در منزل کرج اقدام نمایید و حتما از مجوز این مراکز مطمئن باشید؛ زیرا با توجه به اینکه افراد نیازمند فیزیوتراپی خود از لحاظ جسمی و گاها از لحاظ روحی مشکل دارند افراد ناآگاه و کم تجربه می توانند باعث آسیب به بیمار شود. بنابراین دریافت درمان از مراکز مجوز دار که فیزیوتراپیست های با تجربه دارند بسیار با اهمیت است.

طنین سلامت البرز یکی از مراکز خدمات پزشکی و پرستاری استان البرز میباشد که با فیزیوتراپیست های مجربی که در اختیار دارد، خدمات فیزیوتراپی در منزل را انجام میدهد. این مجموعه دارای مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی البرز است و در نظر دارد بهترین خدمات را در جهت بهبود سلامتی بیماران ارائه دهد. همچنین شما میتوانید از انواع خدمات پرستاری در کرج طنین سلامت البرز استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر و درخواست خدمات کافیست عبارت “طنین سلامت البرز” را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت رسمی این مجموعه شوید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.