فواید روغن کاج را میدانید؟

فواید سلامتی روغن کاج ممکن است شامل توانایی احتمالی آن برای کاهش التهاب و قرمزی مرتبط، محافظت در برابر عفونت های سینوسی، پاکسازی خلط و خلط، درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس، تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با عفونت های قارچی و ویروسی، تحریک ذهن و بدن، و از خانه و بدن خود در برابر انواع میکروب ها محافظت کنید.فواید بی شمار روغن کاج برای سلامتی، آن را به یکی از مهم ترین اسانس های مورد استفاده در رایحه درمانی تبدیل کرده است.

روغن کاج به خوبی با بسیاری از روغن های دیگر از جمله چوب سدر، رزماری، لاواندین، مریم گلی، لبدانوم و درخت عرعر ترکیب می شود و بنابراین، می توان آن را به طور گسترده در رایحه درمانی استفاده کرد. سمیت بسیار کمی دارد، بنابراین یکی از بی خطرترین اسانس ها است، اگرچه برخی از افراد حساس هستند و ممکن است در هنگام استنشاق بیش از حد این روغن قدرتمند دچار تحریک خفیف تنفسی شوند.

اسانس کاج از درختی به دست می آید که معمولاً به نام کاج شناخته می شود که نام علمی آن Pinus sylvestris است. اعتقاد بر این است که این درخت قبل از انتشار در نقاط مختلف جهان در اتریش و روسیه منشا گرفته است. اگر هنوز مطمئن نیستید که به چه درختی اشاره می کنیم، احتمالاً آن را به عنوان درخت کریسمس در سراسر جهان دیده اید! یکی از دلایلی که روغن کاج به یک عنصر مهم در سلامت مکمل تبدیل شده است، در دسترس بودن آن است. درست کردن آن نسبتاً آسان است و درختان کاج به تعداد زیادی در سراسر جهان رشد می کنند.

فواید روغن کاج برای سلامتی

فواید روغن کاج برای سلامتی

ممکن است متابولیسم را افزایش دهد

این روغن همچنین ممکن است متابولیسم را افزایش داده و سطح فعالیت شما را افزایش دهد. همچنین به دلیل توانایی بالقوه ای که در درمان مشکلات روده دارد، در تصفیه بدن مفید است. این ماده ادرارآور است و به دفع آب اضافی از بدن شما از طریق ادرار کمک می کند. با تحریک دفعات و کمیت ادرار، اسید اوریک، آب اضافی، نمک و چربی را از بدن خود دفع می کنید. همچنین ممکن است کلیه ها را سالم نگه دارد زیرا آنها مجبور نیستند سموم را بیش از یک بار فیلتر کنند. اسانس کاج همچنین در مواقع مسمومیت غذایی استفاده می شود زیرا می تواند بدن را برای پردازش تحریک کند و همچنین سموم را با سرعت بیشتری از طریق ادرار دفع کند.

 درد را تسکین میدهد

روغن کاج یک مسکن محسوب می شود و بنابراین برای افرادی که از درد مفاصل، آرتریت و بیماری های روماتیسمی رنج می برند، داروی خوبی است. علاوه بر اینکه یک مسکن بالقوه است، به عنوان یک عامل ضد التهابی نیز شناخته شده است، به این معنی که می تواند التهاب و قرمزی نواحی آسیب دیده را کاهش داده و به طور همزمان درد را از بین ببرد.

فواید روغن کاج برای رفع استرس

 این می تواند یک احساس پرانرژی ایجاد کند و برای از بین بردن استرس روانی از هر منبعی موثر است. همچنین برای رفع خستگی آدرنال و شاداب کردن روحیه شما از آن استفاده می شود زیرا یک بالابرنده عالی خلق و خو است. ماساژ منظم با اسانس کاج می تواند به شما شفافیت ذهنی بدهد و اضطراب و تنش عصبی را تسکین دهد. در نهایت، نشان داده شده است که برای افرادی که از ضعف تمرکز و از دست دادن حافظه رنج می برند بسیار مفید است. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، اما به طور سنتی در بسیاری از فرهنگ ها برای این منظور استفاده شده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۸ روش آسان برای آشپزی بدون روغن” را نیز مطالعه بفرمایید.

ممکن است در مراقبت از چشم کمک کند

توانایی بالقوه کاج برای خنثی کردن رادیکال های آزاد از طریق ظرفیت آنتی اکسیدانی آن نیز تأثیر مثبتی بر سلامت چشم دارد. دژنراسیون ماکولا، آب مروارید، و تعدادی دیگر از شرایط مرتبط با بینایی به دلیل وجود رادیکال های آزاد در سیستم ما هستند که باعث تخریب سلول های ما می شوند. روغن کاج با بهبود سلامت چشم و محافظت از آنها در برابر شکست طبیعی مرتبط با افزایش سن مرتبط است.

 عفونت ها را کاهش میدهد

روغن کاج یک درمان طبیعی برای عفونت‌های مختلف از جمله عفونت‌های دستگاه ادراری (UTI) است. این خاصیت محافظتی بار دیگر به دلیل ترکیبات ضد باکتریایی آن است.

اسانس کاج به عنوان یک ضد عفونی کننده شناخته شده است و به طور منظم برای درمان جای جوش، بریدگی، آسیب های ورزشی و پای ورزشکاران استفاده می شود. این نه تنها به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی آن است، بلکه به دلیل ویژگی های ضد قارچی آن نیز می باشد. عفونت‌های قارچی از خطرناک‌ترین و سخت‌ترین شرایط برای درمان هستند و اگر داخلی شوند، حتی می‌توانند کشنده باشند. بنابراین، استفاده از آن برای پاکسازی سیستم شما از هرگونه عفونت قارچی ایده بسیار خوبی است.

خاصیت روغن کاج

ممکن است مشکلات تنفسی را برطرف کند

 این روغن با ارزش برای درمان بالقوه مشکلات تنفسی بسیار مفید است و معمولاً به عنوان درمانی برای سرماخوردگی و سرفه استفاده می شود. این به دلیل توانایی آن به عنوان خلط آور است، به این معنی که می تواند خلط و مخاط را از مجاری تنفسی شل کند و از بین بردن آنها راحت تر باشد.

با کاهش میزان رسوب در مجاری تنفسی، بدن شما قادر است سریعتر با عفونت اولیه مبارزه کند و زمان بهبودی شما را کاهش دهد.

روغن کاج برای کاهش التهاب کیسه صفرا و بروز سنگ کیسه صفرا عالی است. روغن کاج نیز به دلیل عطر بسیار دلپذیری که دارد به بسیاری از محصولات خانگی اضافه می شود. اینها شامل اسپری های اتاق، مایعات فرار و خوشبو کننده های اتاق هستند.

کاربردهای زیبایی

در مراقبت از پوست کمک میکند

یکی از مهمترین فواید سلامتی روغن کاج، نقش احتمالی آن در درمان مشکلات مختلف پوستی است. متخصصان پوست اغلب این روغن را برای درمان پسوریازیس، خارش، جوش، اگزما، بیماری های پوستی، پوست ضعیف، گال، زخم و کک تجویز می کنند. این می تواند پوستی متعادل، صاف، بازسازی شده و براق به شما بدهد و همچنین می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان برای رادیکال های آزاد که تاثیر منفی بر پوست شما دارند، عمل کند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های سالم پوست حمله می‌کنند و باعث جهش آن‌ها می‌شوند که در نتیجه پیری زودرس، چین و چروک و افتادگی پوست ایجاد می‌شود. این روغن می تواند با این اثرات منفی مبارزه کند.

روغن کاج نیز اسانسی مسحورکننده دارد و عطری شیرین به لوازم آرایشی می بخشد. همچنین برای ساخت عطر و محصولات معطر استفاده می شود. علاوه بر این، اسانس کاج برای از بین بردن شپش از مو شناخته شده است و به طور گسترده ای به عنوان روغن ماساژ و حمام استفاده می شود. به همین دلیل است که معمولاً روغن کاج را بخشی از صابون ها و حتی محصولات پاک کننده می بینید.

مصرف خوراکی روغن کاج می تواند خطرناک باشد زیرا احتمال آسیب کلیه وجود دارد. همچنین نباید به افرادی که از اختلالات کلیوی رنج می برند داده شود. علاوه بر این، این روغن می تواند روی پوست بسیار حساس ایجاد تحریک کند، بنابراین باید فقط به صورت رقیق استفاده شود. به کودکان و افراد مسن نباید اسانس کاج داده شود زیرا ممکن است باعث فشار خون بالا و تحریک شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.