فواید ابراز عشق والدین در برابر کودک

فواید ابراز عشق والدین در برابر کودک

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”فواید ابراز عشق والدین در برابر کودک” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

مطالعات روان‌شناسان نشان می‌دهد جدای از نوع رابطه والدین با فرزندان، شخصیت خود والدین هم می‌تواند تاثیرات قابل ملاحظه ای بر نحوه زندگی فرزندان آن ها داشته باشد.

به عنوان مثال مشخص شده است که فرزندان والدین کاری و سخت‌کوش در بزرگ سالی، به احتمال زیاد افرادی سخت‌کوش خواهند بود، یا والدینی که اهل گپ زدن و حرف زدن هستند، فرزندان‌شان از نظر شناختی رشد بیشتری از خود نشان می‌دهند.

اما اگر به شما بگویند نحوه ارتباط شما با همسرتان می‌تواند پیش‌بینی کننده وضعیت تحصیلی فرزند شما و حتی سبک ازدواج او باشد، چه فکر می‌کنید؟

 

دوستی بین همسران مساوی با موفقیت تحصیلی فرزندان

در مطالعه‌ای طولی و طی ۱۲ سال روان‌شناسان به بررسی رابطه بین والدین و تاثیر آن بر زندگی فرزندان در کشور نپال پرداختند. در ابتدا آن ها رابطه بین والدین را بررسی کردند و بعد از ۱۰ سال، وضعیت فرزندان این خانواده‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج بررسی مشخص کرد خانواده‌هایی که در آن ها والدین رابطه بهتری با همدیگر داشتند، علاقه بیشتری به همدیگر نشان می‌دادند و خشونت فیزیکی بین آن ها کمتر بود، فرزندان‌شان از نظر تحصیلی موفقیت بیشتری کسب کردند و احتمال ترک تحصیل بین آن ها کمتر بود. این موضوع حتی وقتی تاثیر وضعیت اقتصادی خانواده و میزان تحصیلات والدین کنترل می‌شد، باز هم معنادار بود. اما علاوه بر وضعیت تحصیلی، رابطه والدین با همدیگر در سبک ازدواج فرزندان هم موثر بود.

فرزندان به فکر فرار از خانه نخواهند بود

طبق این بررسی فرزندان خانواده‌هایی که والدین شان رابطه بهتری با هم داشتند، کمتر از ازدواج به عنوان روشی برای دور شدن از خانواده و به نوعی فرار از محیط خانه، استفاده می‌کردند. در واقع این فرزندان با خیالی راحت‌تر برای ازدواج دست به انتخاب می‌زدند و ازدواج زودهنگام بین آن ها کمتر روی داده بود.

هر چند با توجه به تفاوت‌های فرهنگی نمی‌توان تمام نتایج این مطالعه را به کشورهای دیگر تعمیم داد اما شاید بتوان از نتایج این مطالعه این نکته را به درستی استخراج کرد که والدین در کنار نحوه تعامل خود با فرزندشان باید به نحوه تعامل خود با همسر نیز توجه کنند و از تاثیر این موضوع بر آینده فرزندشان غافل نشوند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.