علائمی هشداردهنده كه از كمبود پتاسيم در بدن خبر می‌دهند

علائمی هشداردهنده كه از كمبود پتاسيم در بدن خبر می‌دهند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” علائمی هشداردهنده كه از كمبود پتاسيم در بدن خبر می‌دهند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

برخی از جوانان به دلیل اهمیت ندادن به املاح در میان سالی با برخی ضعف‌ها و مشکلات از جمله ضعف سیستم ایمنی بدن و لرزش دست و پا روبه‌رو می‌شوند، به طوری که اگر بدن عاری از هرگونه املاح و مواد معدنی باشد ساختار و عملکرد آن تا پایان عمر بدون هیچ گونه تغییری سالم باقی خواهد ماند.

پتاسیم یکی از املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن هر فرد است به طوری که توانایی و حفظ سلول‌های بدن را این ماده معدنی مهم بر عهده دارد، در کنار پتاسیم ،املاح معدنی دیگری از جمله منیزیم،کلسیم و سدیم یک نوع الکترولیت هستند و کار آن‌ها حفظ تعادل آب و فشار خون در بدن است و علاوه بر استحکام بدن ،نقش مهمی در هضم پروتئین و کربوهیدرات‌ها دارد.

میزان دریافت املاح پتاسیم در بدن هر یک از افراد متفاوت است. میزان پتاسیمی که بدن هر فرد باید روزانه دریافت کند به ترتیب در کودکان یک تا سه سال روزانه ۳۰۰۰ میلی‌گرم، در کودکان چهار تا هشت سال ۳۸۰۰ میلی‌گرم، در خردسالان ۹ تا ۱۳ سال روزانه ۴۵۰۰ میلی‌گرم، همچنین برای نوجوانان ۱۴ سال تا بزرگ سالان نیز به ترتیب ۴۷۰۰ میلی‌گرم الزامی است.افرادی که از دارو‌های کلیوی، انواع آنتی‌بیوتیک‌ها و ملین‌ها استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به کمبود پتاسیم هستند و از نشانه‌های کمبود این مواد معدنی در بدن افراد می‌توان به گرفتگی عضلات به‌ طور مداوم، ضعف عضلانی مثلا انواع درد‌های عمیق دست و پا، سفت شدن بی‌دلیل ماهیچه، خستگی و کوفتگی دایمی بدن اشاره کرد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.