عجیب ترین و پیچیده ترین زبان دنیا در برزیل

عجیب ترین و پیچیده ترین زبان دنیا در برزیل

این‌بار به جایی سفر می‌کنیم که نه آداب و رسوم عجیبی دارد و نه پوشش و خوراکی مخصوصی. به قبیله «پیراها» در جنگل‌های آمازون واقع در کشور برزیل سفر می‌کنیم که به شادترین قبیله دنیا مشهورند. مردم قبیله پیراها، درطول شب آواز می‌خوانند و معتقدند که رویا و واقعیت هر دو به یک اندازه اهمیت دارد. آن‌ها هر هفت سال یک‌بار نام خود را تغییر می‌دهند. نام و مشخصات هزاران گونه گیاهی و جانوری را می‌شناسند.

The strangest and most complex language in the world in Brazil

کودکان‌شان به‌جای اسباب‌بازی‌های معمول، با درختان، گل‌ها، حیوانات و ارواح جنگل بازی می‌کنند! پیراها با یکی از ابتدایی‌ترین زبان‌های ممکن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند؛ زبان‌شان از سه حرف صدادار و هفت حرف بی‌صدا تشکیل شده‌ است. در زبان این مردم نه رنگی وجود دارد، نه کلماتی که زمان گذشته و آینده را مشخص کند و از همه عجیب‌تر در این زبان هیچ عددی وجود ندارد. مردم این قبیله نمی‌توانند بشمارند و تنها دو واحد شمارش یعنی «کم» و «زیاد» دارند و تنها دو رنگ «تیره» و «روشن» را می‌شناسند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه کایپرنیا نوشیدنی برزیلی” را نیز مطالعه بفرمایید

مثلا برای این‌که بگویند صاحب ۶ فرزند هستند، از واژه «بسیار» و اگر کمتر از ۳ فرزند داشته ‌باشند، از واژه «کم» استفاده می‌کنند. این مردم با تاریخ و تقویم بیگانه‌اند، یک تا دو بار در روز غذا می‌خورند و کم می‌خوابند چون معتقدند خواب زیاد قدرت بدنی‌شان را از بین می‌برد.

نویسنده : فاطمه قاسمی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.