عادت‌های بد پدرها و مادرها که به کودکان آسیب می‌زند

عادت‌های بد پدرها و مادرها که به کودکان آسیب می‌زند

حتما این جمله را زیاد شنیده‌اید که «ما آینه رفتار کودکان‌مان هستیم.» آن‌‌ها رفتار و صحبت‌های ما را تکرار می‌کنند، پس اگر می‌خواهید فرزند‌تان عادت ها و رفتار درستی داشته باشد، فقط کافی است خودتان کار درست را انجام دهید.

در ادامه به بررسی چند عادت غلط که کودک‌تان ممکن است از شما ببیند و آن را تکرار کند، خواهیم پرداخت.

سرزنش‌کردن خود |

وقتی توی آینه به خودتان نگاه می‌کنید به نظرتان چاق هستید و این موضوع را با صدای بلند به خودتان می‌گویید؟ این کارتان نشان‌دهنده نبود اعتماد به نفس درشماست و کودک‌تان آن را می‌بیند. از این به بعد وقتی به آینه نگاه کردید نقاط قوت خود را بلند تکرار کنید. مثلا بگویید «وای خدای من چه چشم‌های زیبایی دارم».

خوردن‌های عصبی |

اگر از آن دسته مادرهایی هستید که وقتی ناراحت هستند، شروع به خوردن می‌کنند باید همین الان این عادت بدتان را کنار بگذارید. با این کار کودک شما فکر می‌کند، خوردن تنها راه بهتر کردن حالش در لحظات بد و ناامیدی است. به‌جای خوردن سعی کنید هنگام ناراحتی پیاده‌روی کنید یا با دوستان‌تان حرف بزنید.

زیاد در فضای مجازی بودن |

هنگام غذا خوردن گوشی‌تان را کنار نمی‌گذارید و زمان زیادی را درفضای مجازی می‌گذرانید؟ باید بگویم، با این کار به فرزند خود این پیام را می‌دهید که زیاد مهم نیست و جایگاه خانواده را هم کم اهمیت جلوه می‌دهید. بهتر است به جای پرسه زدن در فضای مجازی یک برنامه دوچرخه‌سواری خانوادگی بگذارید.

همه چیز را رقابت می‌بینید |

بعضی مادرها همیشه فرزندشان را با خواهر، برادر، بچه همسایه یا همکلاسی‌هایش مقایسه می‌کنند وهمه چیز را یک مسابقه می‌بینند که باید فرزندشان در آن نفر اول باشد. این کار باعث ایجاد حس حسادت و فشارهای روحی روی کودک شما خواهد شد. به جای این کار علاقه کودک خود را پیدا وکمکش کنید در کاری که از آن لذت می‌برد بهترین باشد .

همیشه دعوا می‌کنید |

بحث کردن بین زوج‌ها طبیعی است تا جایی که تبدیل به جنگ و دعوا نشود. با دعوا کردن کودک شما فکر می‎کند برای به نتیجه رسیدن در کارهایش باید از این روش استفاده کند. ضمن این‌که دعوای شما استرس زیادی را به او منتقل می‌کند که موجب بروز بیماری‌های روحی در بزرگ سالی‌اش خواهد شد.

نویسنده : مهساکسنوی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.