طرز تهیه شربت گلاب خانگی با سه روش

طرز تهیه شربت گلاب خانگی با سه روش

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”طرز تهیه شربت گلاب خانگی با سه روش” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

اگه دنبال یک نوشیدنی خوشمزه و مفید برای رفع تشنگی و عطش در فصل تابستان هستید حتما “شربت گلاب” را امتحان کنید.

طرز تهیه شربت گلاب خانگی با ۳ طعم مختلف:

شربت گلاب یکی از نوشیدنی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که برای رفع عطش بسیار مناسب می باشد و دارای خاصیت نشاط آوری می باشد
روش اول

دستور تهیه شربت گلاب زعفران :
شربت گلاب

مواد لازم براش شربت گلاب و زعفران:
گلاب :یک پیمانه
زعفران آسیاب شده :۱ و ۱/۲ ق چ
هل سفید :۵ عدد
شکر :یک پیمانه سر خالی
عرق بیدمشک در صورت تمایل :۱ پیمانه
آب :دو لیتر

 

طرز تهیه شربت گلاب زعفرانی :

ابتدا زعفران را داخل هاون ریخته و با دسته هاون آن را خوب بکوبید تا کاملا پودر شود، سپس نصف استکان آب جوش روی زعفران بریزید و درب ظرف را ببندید . زعفران را برای نیم ساعت روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا دم بکشد و رنگ بگیرد. در این میان آب ، شکر، هل و گلاب را در ظرفی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بعد از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد شعله را کم کنید تا با حرارت ملایم ریز جوش بزند و غلیظ شود.

بعد از اینکه شربت به غلظت دلخواهتان رسید زعفران دم کرده و عرق بیدمشک را اضافه کرده اجازه دهید تا شربت برای چند دقیقه دیگر دیگر بجوشد . بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه که شربت بخوبی غلیظ شد شعله را خاموش کرده و دانه های هل را از آن خارج کنید. اجازه دهید تا شربت از حرارت بیافتد سپس آن را در یک بطری مناسب بریزید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. هر بار به مقدار دلخواه از شربت را با مقداری آب مخلوط کرده و چند قطعه یخ داخل آن بیاندازید و سرو نمایید.

روش دوم

دستور تهیه شربت گلاب مجلسی با نشاسته :
شربت گلاب مجلسی

مواد لازم برای شربت گلاب مجلسی:
گلاب:یک سوم پیمانه
آب جوش:دو سوم پیمانه
نشاسته:۱ ق غ
عسل:به مقدار دلخواه
طرز تهیه شربت گلاب مجلسی:
ابتدا آب را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. در این میان یک قاشق غذاخوری نشاسته را با یک سوم پیمانه گلاب مخلوطکرده و هم بزنید تا کاملا حل شود. بعد از اینکه آب به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و مخلوط نشاسته را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. در ادامه یک تا دو قاشق بسته به ذائقه خودتان عسل را به شربت افزوده و هم بزنید تا حل شود. شربت آماده است آن را برای مدتی در یخچال قرار دهید تا خنک شود. بعد از اینکه شربت خنک شد آن را داخل لیوان بریزید و با افزوده چند قطعه یخ سرو نمایید.

روش سوم

دستور تهیه شربت گلاب ساده خانگی :
شربت گلاب ساده

مواد لازم برای شربت گلاب ساده :
گلاب:یک فنجان
آب:یک فنجان
شکر :۶ فنجان
رنگ خوراکی یا زعفران:به مقدار دلخواه
طرز تهیه شربت گلاب ساده:
ابتدا آب، شکر و گلاب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. در این مرحله شعله را کم کرده و اجازه دهید تا شربت با شعله ملایم بجوشد و به غلظت برسد. بعد از اینکه شربت به غلظت دلخواهتان رسید آن را از روی حرارت بردارید و رنگ خوراکی یا زعفران دم کرده را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. شربت برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود سپس آن را در یک تنگ ریخته و روی آن به مقدار لازم آب بریزید. در صورت تمایل چند قطره آب لیموی تازه به شربت اضافه کرده و چند قطعه یخ بریزید و خنک سرو نمایید.

منبع،نمناک

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.