طرز تهیه دسر کاراملی شکلاتی یک دسر کامل مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه دسر کاراملی شکلاتی یک دسر کامل مجلسی و خوشمزه

شیر- ۱ لیتر
نشاسته – ۳ قاشق غذاخوری
شکر – ۱ لیوان
خامه – ۲۰۰ گرم
کره – ۱ قاشق غذاخوری
شکلات شیری – ۱۰۰ گرم
وانیل – مقدار کم
زرده تخم مرغ – ۱ عدد

۱- برای شروع کار سس کارامل این دسر را درست می کنیم برای این کار یک پیمانه شکر را داخل قابلمه می ریزیم و آن را روی گاز می گذاریم و زیر قابلمه را روشن و شعله گاز را ملایم می کنیم و منتظر می شویم تا شکر بدون این‌که بسوزد ، ذوب شود. فقط باید با تکان دادن قابلمه به ذوب شدن شکر کمک کرد. وقتی کمی ذوب شد می توان آن را با قاشق هم زد و مخلوط کرد.

۲- یک قاشق غذاخوری کره را به کارامل مرحله قبل و سپس ۲۰۰ گرم خامه را اضافه می کنیم و با سرعت آن را هم می زنیم ، ابتدا خامه گلوله می شود اما نباید نگران باشید.
پس از این‌که داخل قابلمه شروع به جوشیدن کرد از حالت گلوله بیرون می آید. سس کارامل آماده است. آن را از روی گاز کنار می گذاریم.

۳- در ادامه یک لیتر شیر را داخل قابلمه می ریزیم و به شیر سه قاشق غذاخوری نشاسته و یک عدد زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

۴- سپس مواد مرحله قبل را روی سس کارامل می ریزیم و هم می زنیم و مجدد روی حرارت می گذاریم و هم می زنیم تا مواد داخل قابلمه بجوشد و غلیظ شود.

۵- دوسوم از مواد تهیه شده در مرحله قبل را داخل یک کاسه می ریزیم و بقیه مواد را داخل قابلمه نگه می داریم ( مواد داخل قابلمه رنگ اول دسر ماست) سپس به مواد داخل کاسه ۵۰ گرم شکلات اضافه می کنیم و آن را هم می زنیم تا شکلات آب شود.اکنون رنگ دوم ما هم آماده است.

۶- برای رنگ سوم دسر به مواد رنگ دوم ۵۰ گرم دیگر شکلات اضافه و آن را مخلوط می کنیم. اکنون سه رنگ مختلف داریم. داخل لیوان ابتدا قسمت پر رنگ دسر و روی آن از رنگ دوم و قسمت کم رنگ تر دسر می ریزیم و روی آن در لایه آخر سس کارامل را می ریزیم. دسر آماده شده را برای سه ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خانه
  • آشپزی
  • دسر
  • طرز تهیه دسر کاراملی شکلاتی یک دسر کامل مجلسی و خوشمزه