ضرر های غذاهای فرآوری شده برای قلب شما

ضرر های غذاهای فرآوری شده

بر اساس مطالعه جدید ، مصرف بیشتر این غذاهای بسیار فرآوری شده با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و مرگ همراه است و با این حال ۵۸٪  رژیم های غذایی مردم ایالات متحده را تشکیل می دهد و هر وعده اضافی خطر را افزایش می دهد.ضرر غذاهای فرآوری شده را در زیر میخوانیم.

فیلیپا جول ، عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه نیویورک و نویسنده اصلی این مقاله ، اظهار داشت: “غذاهای فراوری شده همه جا وجود دارند و شامل بسیاری از غذاهایی هستند که به عنوان سالم از طریق بازار عرضه می شوند ، مانند غلات صبحانه و بیشتر نان های تولید شده در کارخانه ها.”

 نیکول روچ ، متخصص تغذیه قلب در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک خاطرنشان کرد: “مصرف غذاهایی که سرشار از نمک ، چربی های اشباع شده / ترانس ، قندهای تصفیه شده و همچنین غذاهای فرآوری شده است ، می تواند خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد.”

غذای فرآوری شده چیست؟

روچ گفت: “این مطالعه غذاهای فرآوری شده را به عنوان” فرمولاسیون های صنعتی ساخته شده بدون مواد غذایی کامل یا حداقل تولید شده با مواد افزودنی مانند طعم دهنده ها یا مواد نگهدارنده “تعریف کرد.

همانطور که تیم جول خاطرنشان كرد ، پردازش مواد غذایی در كارخانه ها می تواند مواد مغذی مفید را از بین ببرد در حالی كه مواد غذایی دیگری را اضافه نمی كند و همچنین ساختار فیزیكی غذا را تغییر می دهد. خوردن این غذاها با اضافه وزن / چاقی ، فشار خون بالا ، سندرم متابولیک و دیابت نوع ۲ ارتباط دارد.

در مطالعه خود ، گروه جول داده های یک مطالعه طولانی مدت در ایالات متحده را بررسی کرد که بیش از ۳۰۰۰ بزرگسال میانسال را در بر می گرفت. میانگین سنی آنها بیش از ۵۳ سال بود و یک سوم آنها تحصیلات دانشگاهی داشتند. حدود یک پنجم این گروه فشار خون بالا داشتند و تقریباً ۶٪ آنها دیابت داشتند. دو سوم افراد سیگاری سابق یا فعلی بودند و بیشتر آنها سفید پوست بودند.

محققان رژیم غذایی آنها را با استفاده از پرسشنامه ای که در مورد مصرف برخی از غذاها در سال گذشته سوال شده بود ، ارزیابی کردند.

طی میانگین ۱۸ سال پیگیری ، شرکت کنندگان در مطالعه در مجموع ۶۴۸ رویداد قلبی عروقی داشتند که شامل ۲۵۱ مورد بیماری قلبی عروقی سخت و ۱۶۳ مورد بیماری سخت قلب و عروق بود و ۷۱۳ شرکت کننده از جمله ۱۰۸ مورد مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی درگذشتند.

ضرر های غذای فرآوری شدهضرر های غذای فرآوری شده

در شرکت کنندگان با بیشترین میزان مصرف غذاهای فراوری شده ، شیوع بیشتری در “حوادث قلبی عروقی” مانند بیماری های قلبی و مرگ ناشی از دلایل قلبی عروقی مشاهده شد. این مطالعه نشان داد که بین مقدار غذاهای فرآوری شده هر روز و خطر بیماری قلب یک فرد رابطه وجود دارد.

به عنوان مثال ، برای هر وعده روزانه غذای فوق العاده فرآوری شده ، ۷٪ افزایش خطر بیماری “سخت” قلب و عروق (شامل یک واقعه مانند حمله قلبی) ، ۵٪ افزایش در بیماری کلی قلبی عروقی و افزایش خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی را نشان داد.

این مطالعه همچنین خطرات مربوط به غذاهای فرآوری شده خاص از جمله نان ، گوشت فوق فرآوری شده ، غذاهای میان وعده شور و نوشیدنی های غیر الکلی کم کالری را شکست ، که به نظر می رسد همه اینها به افزایش خطرات قلبی کمک می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله۲۵ میان وعده سالم فقط با ۱۰۰ کالری” را نیز مطالعه بفرمایید.

بنابراین چه کاری می توان و باید انجام شود؟

به گفته نویسندگان ، “استراتژی های گسترده جمعیتی ، مانند مالیات بر نوشیدنی های شیرین قند و سایر غذاهای فوق العاده فرآوری شده ، و توصیه هایی در مورد سطح فرآوری در دستورالعمل های ملی رژیم غذایی برای کاهش مصرف غذاهای فوق فرآوری شده مورد نیاز است.”

استفانی شیف یک متخصص تغذیه ثبت شده در بیمارستان هانتینگتون نورتول هلث در هانتینگتون ، نیویورک است. با خواندن یافته ها ، وی گفت که طی دهه های گذشته ، آمریکایی ها از غذاهای “واقعی”  فاصله گرفته اند.

“ما به جامعه ای تبدیل شده ایم که مواد افزودنی غذایی را می توانیم بپذیریم که میدانیم مفید نیستند، غذاهایی که از غذاهای دیگر تقلید می کنند ، غذاهایی که به سایه محصول اصلی و سالم تبدیل می شوند. ما سوال نمی کنیم ، ما فقط به راحتی وعده بعدی را دریافت می کنیم. “وی گفت: این غذاها بدون شک از سلامت کمتری برخوردارند .

روچ گفت: “خواندن برچسب غذا هنگام خرید نیز مهم است.”

ادامه ضرر غذاهای فرآوری شده:

“هنگام مشاهده برچسب مواد غذایی ، لیست مواد تشکیل دهنده دقیقاً به شما می گوید که در چه ماده ای مصرف کرده اید. لیست مواد تشکیل دهنده به ترتیب بیشترین مقدار ماده تشکیل دهنده به مقدار کمتر ماده تشکیل دهنده است. هنگام خواندن لیست ، اگر کالایی با تعداد زیادی ساخته شده باشد ، روچ توضیح داد: مواد غیر مفید / مواد مغذی ، قندهای فرآوری شده / تصفیه شده و مواد افزودنی غذایی ، ممکن است بهترین گزینه نباشد.

شیف افزود: “بعضی اوقات ، برای حرکت به جلو باید به عقب برگردیم.”

“ما باید به روزهای پدر و مادربزرگ و مادربزرگ خود برگردیم. ما باید اولویت بندی کنیم و سلامتی خود را در اولویت قرار دهیم. ما باید مصرف غذاهای کامل را به جای لذت بخشی و یک فعالیت سرگرم کننده قرار دهیم. شیف گفت:

وی گفت: “ما باید درک کنیم که با خوردن غذای سالم چیزی از دست نمی دهیم ، اما تسلیم شدن در مقابل فریب غذاهای فوق العاده فرآوری شده ممکن است عواقبی را به دنبال داشته باشد که ممکن است نتوانیم از آن بهبودی حاصل کنیم.”

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.