شیر شتر برای چی خوبه؟

اگرچه ممکن است فکر کنید شتر منحصراً برای حمل و نقل استفاده می شود، مردم در فرهنگ های خاورمیانه، آسیا و آفریقا قرن ها شیر شتر می نوشند و در واقع، بسیار مورد توجه است. سالانه حدود ۵٫۳ میلیون تن از شیر شتر در سراسر جهان تولید می شود که عمدتاً از سومالی خارج می شود. فواید شیر شتر چیست؟

برخلاف سایر انواع شیر، شیر شتر دارای سطوح پایین قند و کلسترول و مقادیر بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی است، مانند:

پتاسیم
اهن
مس
منیزیم
ویتامین سی
کلسیم
اطلاعات تغذیه

شیر شتر سرشار از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب به سلول های شما که می تواند منجر به بیماری های جدی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی شود، کمک می کند.

شیر شتر برای چی خوبه؟

همچنین سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است، از جمله:

ویتامین A
ویتامین B
ویتامین سی
ویتامین دی
ویتامین E
کلسیم
کالیوم

یک فنجان شیر شتر حاوی

۱۰۷ کالری
۵٫۴ گرم پروتئین
۴٫۶ گرم چربی
۳ گرم چربی اشباع شده
۱۱ گرم کربوهیدرات
۸ گرم شکر

حالا برای طعم. طعم شیر شتری که تهیه می کنید ممکن است به این بستگی داشته باشد که آن را از کجا تهیه می کنید! اگر آن را از خاورمیانه تهیه می کنید، آجیل تر خواهد بود، با طعمی دودی. اگر از هند تهیه کنید کمی ترش و شور می شود. این به این دلیل است که طعم شیر کاملاً به آنچه شترها در حال چرا هستند بستگی دارد!

محصولات دیگری مانند پنیر، کره و غیره با شیر شتر تهیه می‌شوند، اما به راحتی در دسترس نیستند، زیرا ساختن آن‌ها آسان نیست و فرآیندهای زیادی را در بر می‌گیرد، چالش اصلی ترکیب شیر شتر است.

فواید شیر شتر برای سلامتی

شیر شتر نزدیکترین ماده طبیعی به شیر مادر انسان است. درست مانند شیر مادر که از نوزادان تازه متولد شده در برابر مسائل مختلف سلامت محافظت می کند، شیر شتر نیز می تواند تعدادی از فواید سلامتی داشته باشد، از جمله:

ایمنی از حساسیت به شیر

اگر شیر شتر دارید، شیر شتر می تواند جایگزین مطمئنی باشد. این احتمالاً به این دلیل است که شیر شتر حاوی پروتئین متفاوتی نسبت به سایر محصولات لبنی است – پروتئینی که پاسخ ایمنی را تحریک نمی کند. شیر شتر می تواند به سایر آلرژی های غذایی در کودکان نیز کمک کند.

با مصرف منظم احتمال ابتلا به دیابت کمتر است

محققان جامعه‌ای را در هند مطالعه کردند که موارد دیابت در آن صفر است و به این نتیجه رسیدند که احتمالاً به دلیل مصرف منظم شیر شتر است.

مطالعات مختلفی انجام شده است که نشان می دهد شیر شتر در کاهش ۳۰ درصدی قند خون و دریافت انسولین در بین دیابتی های نوع ۱ مفید است. با توجه به تحقیقات انجام شده توسط متخصصان، می‌توان گفت شیر ​​شتر می‌تواند به بهبود قند خون، انسولین سرم و نیمرخ چربی در افراد دیابتی کمک کند. نقش مثبت شیر ​​شتر برای دیابت ممکن است به مقدار بیشتر انسولین و پروتئین های شبه انسولین مربوط باشد که می تواند فعالیت گیرنده های انسولین را در بدن افزایش دهد.

از آنجایی که برای جلوگیری از دیابت باید تعادلی بین سطح انسولین و گلوکز در بدن وجود داشته باشد، مطمئناً شیر شتر می‌تواند بخشی از رژیم غذایی معمول شما باشد تا استفاده از تزریق انسولین را کاهش دهد.

شیر شتر در برابر دیابت محافظت می کند و علائم آن را بهبود می بخشد:

کنترل سطح قند خون
کاهش قند خون ناشتا
کاهش مقاومت به انسولین
کاهش کلسترول

پیشنهاد می کنیم مقالهتفاوت شیر ​​گاو و بز در چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

برای افزایش قد مفید است

شیر شتر به رشد قد نیز کمک می کند. با این حال، کاملاً به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، سن و غیره بستگی دارد. مصرف شیر شتر ممکن است به رشد و تکامل کلی بدن کمک کند زیرا منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. از آنجایی که این شیر سرشار از کلسیم است، به گفته متخصصان، کلسیم آن ۱۰ برابر بیشتر از شیر گاو یکی از دلایلی است که می تواند به افزایش قد کمک کند.

به گفته متخصصان، مصرف ۱۲۰ میلی لیتر شیر شتر در روز به بدن کمک می کند تا ۵ درصد کلسیم مورد نیاز بدن انسان و ۲۹ درصد از مقدار تیامین روزانه را به دست آورد.

شیر شتر به حفظ سلامت پوست کمک می کند

چی؟ گفتیم پوست؟

آره! ما مطمئنا انجام دادیم! شیر شتر برای پوست شما نیز مفید است!

با غنی بودن از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف، فواید قوی برای پوست شما فراهم می کند! ساختار منحصر به فردی دارد که می تواند به لایه های زیرین پوست شما نفوذ کند و هر آنچه را که برای داشتن پوستی سالم، جوان تر و روشن تر لازم است را فراهم کند. گفته می شود که حاوی مقدار بیشتری از اسیدهای آلفا هیدروکسیل (AHAs) است که به لایه برداری پوست مرده کمک می کند و منجر به چرخش و تجدید سلول می شود.

فواید گوشت و شیر شتر

به حفظ سلامت قلب کمک می کند

شیر شتر سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع به ویژه اسید اولئیک است که آن را شبیه روغن زیتون می کند. علاوه بر این، به جای کازئین A1 که بیشتر در سایر اشکال لبنیات یافت می شود، سرشار از بتا کازئین A2 است!

ما این را صرفاً برای گفتن نمی گوییم! ما به آن اعتقاد داریم. تحقیقاتی انجام شده است که نشان می دهد افرادی که شیر غنی از بتا کازئین A2 مصرف می کنند، کمتر دچار مشکلات قلبی عروقی می شوند. علاوه بر این، از آنجایی که شیر شتر دارای پروتئین های انسولین مانند است، جذب خون را برای قلب و بدن بهتر می کند.

نه تنها این، غنی بودن از چربی های سالم مانند اسیدهای چرب با زنجیره بلند، اسید لینولئیک، اسیدهای غیراشباع و غیره به همراه خواص آنتی اکسیدانی آن به حفظ سلامت قلب کمک می کند!

فواید گوشت شتر

حاوی مقدار زیادی پروتئین است

گوشت شتر کلسترول پایین و سرشار از پروتئین است و افراد مبتلا به دیابت و کلسترول بالا می توانند آن را مصرف کنند زیرا برای آنها عالی است. در مقایسه با گوشت گاو، بز، شترمرغ و مرغ، گوشت شتر حتی سطح کلسترول پایین تری دارد. بنابراین، از آنجایی که چربی و کلسترول آن کم است، می توان این گوشت را جایگزین گوشت گاو مخصوصا برای افراد مسن کرد. تسکین درد مفاصل کلسیم و فسفر بالای این گوشت برای افرادی که از درد مفاصل رنج می برند موثر و مفید است.

مناسب برای دستگاه گوارش

خواص منحصر به فرد گوشت شتر مانند طعم و عطر آن باعث می شود در هنگام مصرف ترشح معده و قدرت جذب آن افزایش یابد.

پیشگیری از سرطان

با خوردن این گوشت می توان از سرطان پیشگیری کرد. اسیدهای چرب غیر اشباع لینولئیک در گوشت شتر یافت می شود. این اسید چرب علاوه بر پیشگیری از سرطان، از تعامل با سایر چربی های غیراشباع نیز جلوگیری می کند.

این گوشت سرشار از ویتامین است

که سلول های عصبی می توانند از آن برای رفع خستگی مغز، فرسودگی و درد عصبی استفاده کنند. سرشار از ویتامین سلول های پوست و غشای مخاطی بدن از وجود ویتامین های A و B بهره می برند که سیستم ایمنی را برای مبارزه با عفونت های خارجی تحریک می کند. ویتامین A همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که از سلول ها در برابر سرطان و سایر بیماری ها محافظت می کند. ویتامین B برای بدن انسان برای تبدیل گلوکز به انرژی ضروری است. علاوه بر این، برای عملکرد اساسی سیستم عصبی ضروری است و کمبود آن می تواند منجر به استرس، اضطراب و افسردگی شود.گوشت شتر منبع عالی ویتامین B است.

 سرشار از آهن است

گوشت شتر منبع خوبی از آهن است. از آنجایی که آهن یکی از اجزای هموگلوبین خون است که خطر کم خونی را کاهش می دهد، به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می شود این گوشت را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.