برنامه صبحگاهی برای شروع یک روز عالی چگونه است؟

برنامه صبحگاهی برای شروع یک روز عالی

اکثریت مردم احساس می کنند که در صبح در بهترین شرایط خود هستیم ، با این حال هنگام خاموش شدن زنگ هشدار نیز به سختی می توانیم از رختخواب خارج شویم. هنگامی که دکمه چرت زدن را برای “فقط چند دقیقه بیشتر” خواب می فشاریم ، قدرتمندترین زمان روز را برای سلامتی ، رفاه و بهره وری از دست می دهیم.برنامه صبحگاهی برای شروع یک روز عالی چگونه است؟

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که سحرخیزتر هستند تمایل به تولید بیشتر ، فعال بودن و موفقیت بیشتری در تحقق اهداف خود در طول روز دارند.

در اینجا چند نکته برای شادابی هنگام از خواب بیدار شدن و شروع روز به خوبی آورده شده است. آنچه را که نیاز دارید بردارید و یک برنامه صبحگاهی مثبت ایجاد کنید که برای شما مناسب باشد!

نکاتی برای شروع یک روال صبحگاهی سالم و مثبت

۱-شب خوب بخوابید

بیشتر بزرگسالان با ۷ تا ۹ ساعت خواب در شب بهترین احساس و عملکرد را دارند. با این حال ، به یاد داشته باشید که اگر تمرینات قدرتی ، مبارزه با بیماری یا بهبودی از آسیب دیدگی داشته باشید ، احتمالاً به خواب بیشتری احتیاج خواهید داشت. به نظر می رسد داشتن خواب کافی در این دنیای شلوغ سخت باشد ، اما برای سلامتی جسمی و روانی ، رفاه و طول عمر واقعا ارزشش را دارد.

۲-خوب از بیدار شوید

بخشی از خواب خوب ، بیدار شدن از خواب است. بیدار شدن در سبک ترین مرحله چرخه خواب باعث می شود که بیشترین طراوت را داشته باشید. برای یک رویکرد دقیق تر ، از یک برنامه ردیابی خواب (مانند چرخه خواب) برای کنترل چرخه های خواب خود و بیدار کردن شما در سبک ترین مرحله استفاده کنید.

هنگامی که زنگ هشدار خاموش شد ، به یاد داشته باشید که دکمه چرت زدن دوست شما نیست. این بسیار دشمن است. هر بار که زنگ هشدار خاموش می شود چرخه خواب شما را مختل می کند و خواب تکه تکه در واقع برای خلق و خوی و توانایی شناختی شما بدتر از صرف چند دقیقه اضافی است که پس از اولین زنگ هشدار می گیرید.

برای جلوگیری از چرت زدن زنگ ساعت ، می توانید آن را در فضای اتاق تنظیم کنید تا مجبور شوید از تخت بلند شوید تا خاموش شود و عمل بلند شدن از رختخواب بیدار شدن را برای شما آسان می کند.

از آنجا که ریتم شبانه روزی انسان تحت تأثیر نور قرار می گیرد ، یک استراتژی دیگر برای بیدار شدن از خواب استفاده از ساعت زنگ دار شبیه سازی طلوع خورشید است که شما را از خواب بیدار می کند: یک چراغ با تابش گرم حدود سی دقیقه قبل از زنگ ساعت تنظیم شده شما روشن می شود و به تدریج مانند طلوع آفتاب روشن می شود. قرار گرفتن در معرض این نور باید شما را به یک مرحله خواب سبک تر برساند ، که بیدار شدن با زنگ هشدار را آسان تر می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله۵۰ پیامک عاشقانه صبحگاهی برای همسر” را نیز مطالعه بفرمایید.

اکنون ، هنگامی که بیدار شدید ، در اینجا چند روش برای شروع صبح خود با فعالیت های مثبت و تقویت کننده سلامتی وجود دارد تا روز خود را به خوبی شروع کنید:

۳-برای شروع یک روز عالی در رختخواب حرکات کششی داشته باشید

حرکات کششی اول صبح باعث می شود خون و سیستم لنفاوی شما جریان یابد ، به بدن شما انرژی داده و هوشیاری ذهنی را تقویت کند. کشش لزوماً علمی نیست – بروید و به آرامی به روشهایی ادامه دهید که برای شما مناسب است!

شروع یک روز عالی
شروع یک روز عالی

۴-یک یا دو لیوان آب بنوشید

نوشیدن آب اولین چیزی که صبح بدن شما را آبرسانی می کند ، به نوبه خود به هضم غذا کمک می کند و به دفع سموم از کبد (که تمام شب سخت کار می کرد!) کمک می کند. هیدراتاسیون بهتر همچنین انرژی و شفافیت ذهنی شما را تقویت می کند.

۵-یک صبحانه با پروتئین بالا بخورید

شروع روز با یک وعده غذایی غنی از پروتئین ، سطح انرژی و شفافیت ذهنی شما را بیشتر افزایش می دهد و شما را برای مدت بیشتری راضی نگه می دارد. کیک . بیسکوییت های بازاری را که اکثراً با کربوهیدرات های تصفیه شده شیرین هستند و قند خون شما را بالا می برند ،کنار بگذارید و در عوض ایده های صبحانه کم کربوهیدرات  را امتحان کنید.

اگر صبح وقت زیادی ندارید ، می توانید صبحانه خود را شب قبل آماده کنید. یا اگر می توانید وقت بگذارید و یک صبحانه دلچسب را از ابتدا برای خود بپزید. هرچه برای شما مفید باشد بیشتر لذت میبرید!

۶-برای شروع یک روز عالی ، ورزش صبحگاهی انجام دهید

راهی پیدا کنید تا حداقل صبح بدن خود را نرمش کنید. هنگامی که منتظر گرم شدن صبحانه هستید می تواند به سادگی انجام حرکات کششی سبک یا چند حالت یوگا داشته باشید. یک جلسه ویژه یوگای صبح داشته باشید. فقط چند دور از این کار به گردش خون و هضم بدن شما کمک می کند ، خون شما را اکسیژن می کند تا به بدن کمک کند تا سم زدایی شود و البته باعث تقویت و تون سازی عضلات می شود.

اگر کمی بیشتر حرکت می خواهید ، می توانید صبح دویدید یا پیاده روی کنید اگر وقت زیاد دارید می توانید یک تمرین کامل در سالن بدنسازی انجام دهید.

آنچه برای شما مناسب است انجام دهید . هر نوع ورزش با خستگی مبارزه می کند و باعث افزایش انرژی می شود ، بنابراین افرادی که صبح فعال هستند تمایل دارند انرژی بیشتری در طول روز داشته باشند.

۷-مثبت اندیشی را از صبح شروع کنید

 تحقیقات نشان می دهد که فقط دو دقیقه مثبت اندیشی در صبح می تواند روحیه و حالت ذهنی شما را برای مابقی روز بهبود بخشد. گزینه های زیادی برای تنظیم خود برای مثبت اندیشی وجود دارد و می توانید هرکدام را که دوست دارید استفاده کنید. چند ایده برای شروع روز خود با یک ذهنیت مثبت:

سپاسگزاری را تمرین کنید. لیستی از پنج موردی که در زندگی به خاطر آنها سپاسگزار هستید یا پنج دلیل اینکه یک روز عالی خواهد بود ، تهیه کنید.

 مراقبه کنید. به سه مورد مثبت یا تأییدی راجع به خودتان ، توجه کنید.

 اهداف روز را تعیین کنید. قبل از رفتن به حالت رفتن ، کمی وقت بگذارید و در مورد آنچه واقعاً برای شما مهم است هر روز تأمل کنید. شاید تمرکز بر روی یک هدف تناسب اندام ، یا خصوصاً مهربان بودن با همه اطرافیان ، یا فقط به پایان رساندن یک پروژه بزرگ که روی آن کار می کنید ، باشد. بنابراین اغلب ما روز را با خلبان خودکار شروع می کنیم ، در واقع نمی دانیم که برای تولید و معنی دار کردن آن چه چیزی را هدف قرار داده ایم.

الهام را جذب کنید. خواه خواندن یک کتاب روزانه ، گوش دادن به پادکست انگیزشی یا مرور برخی از یاداشتهای خلاقانه در اینستاگرام ، کمی وقت خود را صرف الهام گرفتن کنید تا در جهت اهداف خود حرکت کنید.

روز خود را تجسم کنید. تمرین تجسم می تواند به شما کمک کند با آنچه در زندگی می خواهید و همچنین چگونه وقت خود را صرف رسیدن به آنجا کنید. چند دقیقه وقت بگذارید تا در روز ایده آل خود (یا زندگی ، چرا نه؟) موزه کنید و سپس قدم هایی را که برای دستیابی به آن باید بردارید ، خراب کنید.

مراقبه کنید تمرین تکنیک های ساده مراقبه برای چند دقیقه در صبح ، سطح استرس را کاهش می دهد ، شما را به بدن و اطراف خود متصل می کند و به شما کمک می کند تا با ذهنیت بیشتری زندگی کنید – بنابراین می توانید بیشترین بهره را از روز خود ببرید.

پیشنهاد می کنیم مقالهآموزش چند مدل صبحانه متفاوت و خوشمزه” را نیز مطالعه بفرمایید.

۸-برای شروع یک روز عالی ،کاری کنید که احساس موفقیت کنید

چه ورزش باشد ، چه یک پروژه خلاقانه ، تختخواب خود را بسازید یا صندوق پستی پر از ایمیل را تحویل بگیرید ، صبح خود را با نگرش “برو دریافت کن” شروع به افزایش بهره وری و موفقیت ها در طول روز می کند.

از قبل برنامه ریزی کنید تا از حواس پرتی ها یا تردیدهای زمانی جلوگیری کنید – به عنوان مثال ، لباس های خود را انتخاب کنید یا ناهار خود را از شب قبل بسته بندی کنید تا صبح آنها آماده شوند و شما وقت و انرژی بیشتری برای تمرکز روی برنامه های مثبت خود داشته باشید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.