سرعت رشد ناخن ها چقدر است؟

سرعت رشد ناخن ها چقدر است؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”سرعت رشد ناخن ها چقدر است؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ناخن های شما با سرعت متوسط ​​۳٫۴۷ میلی متر (میلی متر) در ماه یا تقریباً یک دهم میلی متر در روز رشد می کنند. برای بیان این نکته ، طول دانه برنج کوتاه حدود ۵٫۵ میلی متر است.

اگر به طور اتفاقی ناخن خود را از دست دهید ، ممکن است شش ماه طول بکشد تا آن ناخن کاملاً رشد کند. ناخن های دست غالب شما سریعتر از بقیه رشد می کنند.ناخن های شما نیز در طول روز و در تابستان با سرعت بیشتری رشد می کنند.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که هیچ نوع قافیه یا دلیلی برای چگونگی رشد ناخن های شما وجود ندارد ، اما چند عامل اساسی وجود دارد که در سرعت رشد تأثیر می گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عوامل و همچنین اینکه برای رشد سریع آنها چه کاری می توانید انجام دهید ، ادامه مطلب را بخوانید.

چه عواملی بر سرعت رشد ناخن های شما تأثیر می گذارد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ناخن های شما از سرعت متوسط ​​یا سریعتر رشد کنند.

ناخن دست یا پا

گفته می شود که ناخن های دست  شما سریعتر رشد می کنند زیرا شما بیشتر از دست خود استفاده می کنید.

در صورت بروز تروما (شکستگی ناخن)، بدن شما به طور طبیعی خون و مواد مغذی بیشتری را به منطقه می فرستد تا به ترمیم آن کمک کند. این هجوم مواد مغذی ممکن است رشد ناخن را تسریع کند.

سرعت رشد نیز بستگی به این دارد که ناخن روی کدام انگشت قرار بگیرد. مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ نشان داد که ناخن انگشت کوچک شما کندتر از ناخن های دیگر رشد می کند.

سن فرد

جوان بودن نیز با سرعت رشد ناخن سریعتر همراه است. مطالعه ای که در سال ۱۹۸۰ منتشر شده است منبع اعتماد نرخ رشد ناخن یک مرد را در طول ۳۵ سال بررسی کرده است.

در سن ۲۳ سالگی ، دکتر ویلیام بین مشاهده کرد که ریز عکس چپ او با سرعت ۰٫۱۲۳ میلی متر در روز رشد می کند. با رسیدن او به سن ۶۷ سالگی ، این میزان به ۰٫۰۹۵ میلی متر در روز کاهش یافته بود.

این تغییر سرعت ممکن است به این دلیل باشد که گردش خون با افزایش سن کند می شود.

نقش هورمون ها درشکل گیری ناخن

هورمون های شما نیز می توانند بر این میزان تأثیر بگذارند. به عنوان مثال بارداری را در نظر بگیرید.

در این مدت ، زنان با یک منبع معتبر افزایش ناگهانی و چشمگیر استروژن و پروژسترون را تجربه می کنند. نشان داده شده است که این تغییرات هورمونی منجر به رشد سریع ناخن در دوران بارداری می شود ، اما سرعت رشد ناخن را در دوران شیردهی کاهش می دهد.

در خارج از بارداری ، بلوغ معمولاً پر آشوب ترین زمان برای سطح هورمون های شما است. گفته می شود که رشد ناخن در دوران بلوغ به اوج خود می رسد و با متعادل شدن سطح هورمون ها با افزایش سن ، کاهش می یابد.

نقش سلامتی در ایجاد ناخن

شرایط مزمن همچنین می تواند در رشد ناخن و همچنین شکل و ظاهر کلی ناخن ها تأثیر بگذارد.

پسوریازیس
لوپوس
آندوکاردیت
بیماری کلیوی
بیماری کبد
بیماری تیرویید
برخی شرایط ممکن است بر توانایی شما در بهبودی از اختلالات شایع ناخن ، مانند ناخن پا وارد شده ، تأثیر بگذارد.

اگر به دیابت یا سایر مشکلات گردش خون مبتلا هستید ، حتماً ناخن های خود را از نزدیک کنترل کنید. در صورت آسیب دیدگی ناخن یا مشاهده موارد غیرمعمول با پزشک خود وقت بگیرید.

جویدن ناخن

Onychophagia یا عادت مزمن جویدن ناخن ها ، در واقع با سرعت رشد سریع تری در ارتباط است. این ممکن است به این دلیل باشد که جویدن باعث ضربه به ناخن می شود و گردش خون را در بستر ناخن تحریک می کند.

این همچنین از این تئوری پشتیبانی می کند که ناخن زدن مکرر باعث می شود ناخن های شما کمی سریعتر رشد کنند. برش منظم خطرات مشابه جویدن ناخن را ندارد ، بنابراین اگر می خواهید ناخن های طولانی تری داشته باشید ، کوتاه کردن مسیر بهتر است.

سرعت رشد ناخن ها چقدر است؟ 
سرعت رشد ناخن ها چقدر است؟

در مورد ناخن های پا چطور؟

رشد ناخن های پا بسیار کندتر از ناخن های شما است. آنها با سرعت متوسط ​​۱٫۶۲ میلی متر در ماه رشد می کنند.

و اگر ناخن پا را از دست دهید ممکن است یک سال و نیم طول بکشد تا کاملاً دوباره رشد کند. این سه برابر بیشتر از زمان رشد مجدد ناخن شماست.

این به این دلیل است که ناخن های پا معمولاً کمتر از ناخن های دست شما آسیب می بینند.

چگونه می توان ناخن های خود را سریعتر رشد داد؟

اگرچه هیچ روش اثبات شده علمی برای رشد سریع ناخن ها وجود ندارد ، اما تعدادی روش برای افزایش سلامت کلی ناخن ها وجود دارد.

روش های زیر به تقویت ناخن های شما کمک می کند و از شکستن آنها جلوگیری می کند و به آنها اجازه می دهد تا زمانی که رشد می کنید باقی بمانند:

بیوتین بخورید. محققان در یک مطالعه ۲۰۰۷ معتبر Trust Source دریافتند که مصرف هر روز ۲٫۵ میلی گرم بیوتین باعث کاهش شکستگی و افزایش سلامت کلی ناخن می شود.

از سخت کننده های ناخن استفاده کنید (اما با کمترین میزان). سفت کننده ناخن ها همچنین ممکن است باعث تقویت ناخن و کاهش شکستگی شود. با این حال ، متخصصان می گویند

از استفاده طولانی مدت لاک خودداری کنید ، زیرا در واقع با گذشت زمان می توانند ناخن را خرد کنند. شما باید تقویت کننده های حاوی فرمالدئید یا فرمالین را محدود یا از آنها اجتناب کنید.

شکل نیمه ماه روی ناخن های برای چیست؟

شکل نیمه ماه در پایه ناخن شما به عنوان lunula شناخته می شود. لونل ها ، پایین ناخن شما را می پوشانند ، درست بالای کوتیکول شما.

لونولها بخشی از ماتریس ناخن شما هستند. ماتریس به بافت زیر ناخن شما اشاره دارد. این ماده شامل اعصاب ، لنف و رگهای خونی است. همچنین سلولهایی را تولید می کند که به صفحه ناخن سخت شده تبدیل می شوند ، همان چیزی است که می بینید.

اگرچه همه ماتریس ناخن دارند ، اما همه لونولا را روی هر ناخن نمی بینند یا ندارند. کسانی که لونولا دارند ، ممکن است متوجه شوند که شکل ظاهری آنها در هر ناخن متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شکل ظاهری این نیمه ماه ها ، اینکه ظاهر آنها می تواند باعث نگرانی شود و همچنین چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید ، ادامه مطلب را بخوانید.

علت سفیدی ناخن
علت سفیدی ناخن

لونولهای سالم چه شکلی هستند؟

لونل های سالم معمولاً به رنگ سفید هستند و قسمت کوچکی از قسمت پایین ناخن شما را اشغال می کنند. آنها معمولاً در انگشت شست شما بیشتر دیده می شوند.

ممکن است متوجه شوید که کوچکتر از انگشت اشاره گر هستند و به تدریج کوچک می شوند تا وقتی که به رنگ صورتی خود برسید ، جایی که به سختی قابل مشاهده هستند.

اگر لونول های من تغییر رنگ دهند ، چه می شود؟

گاهی اوقات ، ظاهر لونولا یا ناخن کلی شما می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد.

دیابت
نارسایی قلبی
بیماری کلیوی
نارسایی کلیوی
مسمومیت با نقره
تتراسایکلین درمانی
بیماری ویلسون
سندرم ناخن زرد

چه چیزی باعث رنگ غیرطبیعی ناخن می شود؟

در اینجا برخی از رایج ترین دلایل لونول غیر طبیعی وجود دارد:

تتراسایکلین درمانی

داروهای تتراسایکلین آنتی بیوتیک هایی هستند که معمولاً برای درمان آکنه و عفونت های پوستی استفاده می شوند. استفاده طولانی ممکن است باعث زرد شدن لونولاهای شما شود.

دیابت

لونل های آبی کم رنگ ممکن است نشانه دیابت تشخیص داده نشده یا کنترل نشده باشد. این یک بیماری مزمن و مادام العمر است که بر توانایی بدن در کنترل قند خون تأثیر می گذارد.

بلع زیاد فلوراید

مصرف بیش از حد فلوراید ، مانند آنچه در خمیر دندان وجود دارد ، می تواند لونل ها را قهوه ای یا سیاه کند.

مسمومیت با نقره

لونل های خاکستری آبی ممکن است نشانه مسمومیت با نقره باشد.

سندرم ناخن زرد

این وضعیت به طور معمول ناخن های ضخیم و کند رشد می کند. وسط ناخن شما ممکن است شروع به بالا آمدن کند و باعث از بین رفتن کامل لونول ها شود. کل ناخن شما ظاهری زرد به خود می گیرد.

این وضعیت باعث می شود که قسمت عمده ای از ناخن شما سفید به نظر برسد و ظاهر لونولا را کاملاً پاک کند. مشخصه آن نوار صورتی یا قرمز جدایی نزدیک قوس ناخن شماست. اگرچه ممکن است فقط روی یک انگشت اتفاق بیفتد ، اما معمولاً همه انگشتان را درگیر می کند.

در بزرگسالان مسن ، این وضعیت معمولاً نشانه طبیعی افزایش سن است.

بیماری شدید کلیه

بخشی از ناخن شما که حاوی لونولا است ممکن است سفید شود ، گاهی اوقات یک ناخن نیمه قهوه ای و نیمه سفید ایجاد می کند. گاهی اوقات این ناخن های نیم و نیم نامیده می شود و ممکن است نشانه ای از بیماری کلیه باشد.

نارسایی مزمن کلیه

افرادی که نارسایی مزمن کلیه را تجربه می کنند ممکن است ملانین بیشتری تولید کنند که باعث قهوه ای شدن بستر ناخن شما می شود.

نارسایی قلبی

اگر لونولا قرمز شود ، ممکن است نشانه نارسایی قلبی باشد.

معنی اینکه لونولاهای من کوچک هستند یا گم شده اند به چه معناست؟

لونل های کوچک یا مفقود شده معمولاً جای نگرانی ندارند. آنها معمولاً فقط در زیر کوتیکول یا پوست در پایه انگشت شما پنهان شده اند.

در بعضی موارد ، لونولای از دست رفته ممکن است نتیجه ضربه یا نشانه ای از موارد زیر باشد:

کم خونی
سو تغذیه
افسردگی
اگر علائم غیرمعمول دیگری مانند خستگی یا ضعف کلی را تجربه کردید ، برای ملاقات با پزشک خود وقت بگیرید. آنها می توانند برای کمک به تشخیص علت علائم شما یک معاینه بدنی انجام دهند و در مراحل بعدی به شما مشاوره دهند.

اگر لومن های من بزرگ باشند چه؟

محققان نمی دانند چه عواملی باعث می شود که لونول قسمت قابل توجهی از ناخن را اشغال کند.

منبع معتبر نشان می دهد که لونولها ممکن است مشکلات مربوط به سیستم قلبی عروقی ، اختلال در ضربان قلب و فشار خون پایین را نشان دهند.

نظریه های غیر علمی ادعا می کنند که لونولاهای بزرگ ممکن است در ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند ، رایج باشد. این ممکن است به دلیل استرس بدنی مرتبط با فعالیتهای با تأثیر زیاد باشد ، اما در حال حاضر هیچ تحقیقاتی برای حمایت از این ادعاها انجام نشده است.

چه موقع به دکتر مراجعه کنید؟

لونلهای رنگی یا گمشده معمولاً جای نگرانی ندارند. اما اگر تغییراتی در ظاهر ناخن خود مشاهده کردید و علائم غیرمعمول دیگری را نیز تجربه کردید ، قرار ملاقات با پزشک خود بگذارید.

اگر دست و پایتان نیز آبی شده است ، باید فوراً به دارو توجه کنید. این می تواند نشانه سیانوز باشد ، وضعیتی که ناشی از گردش خون کم یا اکسیژن رسانی ناکافی در خون شما است.

پزشک می تواند علائم شما را ارزیابی کند و در مورد گزینه های درمانی به شما مشاوره دهد. درمان بیماری زمینه ای معمولاً برنامه ناخن شما را بازیابی می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.