سئو خبری و نکات مهم برای سایت­های خبری

امروزه سئو سایت خبری می­تواند موضوع مهمی قلمداد گردد. زیرا ارزشمندی اطلاعات خبری در عصر حاضر یکی از مقوله­های غیر قابل انکار است. عصر اطلاعات؛ عصر اصالت جریان­های داده محور و اطلاعات محور است و از آنجایی که خبر نیز یکی از انواع اصلی اطلاعات مربوط می­شود، بسترهای انتقال و ابلاغ اخبار نیز اهمیت پیدا می­کنند. سایت­های خبری یکی از منابع اصلی و پرطرفدار در اطلاع یابی جامعه از اخبار در جریان است و از آنجایی که مخاطبان بسیار زیادی دارند و همچنین میزان حجم اطلاعاتی اخبار بسیار بالا است، موضوع سئو و سئو سایت خبری پررنگ می­گردد.

در بررسی موضوع سئو سایت خبری که مجله آموزشی بلدشیم به آن پرداخته است، ابتدا باید این نکته را در نظر گرفت که سایت خبری مورد نظر بر یک موضوع خبری فعالیت متمرکز دارد یا به صورت چندوجهی به ابلاغ اخبار می­پردازد. شاید بپرسید یعنی چی؟ به عنوان مثال بعضی از سایت­های خبری هستند که فقط بر خبرهای فرهنگی یا خبرهای سیاسی کار می­کنند اما بعضی از انواع دیگر سایت­های خبری هستند که در ماژول­های پنل سایت خود دسته­بندی چند موردی از انواع اخبار ارائه داده­اند و تمام اخبار چه داخلی و چه خارجی را در تمام عرصه­های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و … پوشش می­دهند.در بحث سئو سایت خبری برای این دو نوع سایت تقریبا دو رویکرد متفاوت داریم که در ادامه متن ارائه داده می­شود.

سئو خبری و نکات مهم برای سایت­های خبری
سئو سایت خبری و بررسی آن

سئو سایت خبری در یک عرصه خبری

در سایت­های خبری تک موضوع نیاز است تا به صورت کانونی بر همان عرصه­ی مد نظر تمرکز شود. به عنوان مثال اگر در حال سئو سایت خبری با موضوع اخبار سیاسی هستید، دیگر نباید متای سئو سایت خبری را به دیگر موضوعات اخبار همچون اخبار فرهنگی و یا اخبار اقتصادی اختصاص داد. یکی از نکات حائز اهمیت در سئو سایت خبری با یک موضوع این است در منوی سایت خبری از عنوان خبر کانونی سایت نام برده باشید و حتما آن منو را در سایت خود به صفحه­ای اختصاص دهید که تمام اخبار مربوط با تگ اخبار سیاسی در آن موجود هستند. در سئو سایت خبری این نکته اهمیت دارد که تولیدکننده خبر خودتان باشید و اخبار موجود در سایت شما کپی نباشند زیرا موتور جستجوی گوگل متوجه می­شود که خبر منتقل شده به مخاطب آیا خبر خوبی بوده است یا نه؟

اگر قصد دارید تا مثلا بر یک موضوع با عنوان (اخبار سیاسی) فعالیت کنید و آن را سئو کنید لازم است تا روزانه حتما یک پست خبری با همین کلمه کلیدی منتشر کنید. یکی دیگر از نکات مهمی که قابل ذکر است، آشنایی سردبیر خبری سایت با روش­های تولید محتوای خبری جذاب است. زیرا مخاطبان خبری؛ جذب خبری می­گردند که عنوان و تیتر آن متناسب با شرایط جامعه بتواند گیرایی ذهنی مخاطب را به سمت خود بکشاند.

سئو سایت خبری در چند عرصه خبری موازی

در این بخش قصد بررسی سئو سایت خبری با ارائه چند موضوع خبری را داریم. سایت­هایی که در چند عرصه خبر منتشر می­کنند کار سخت­تری در سئو سایت خود دارند زیرا در سئو تمرکز بر یک کلمه­ی کلیدی یا یک متای مشخص در تولید محتوا بسیار آسان­تر است تا چند کلمه کلیدی. یکی از نکاتی که سایت­های خبری باید به آن توجه کافی داشته باشند این است که تیم کاری خود را باید طور بچینند که افراد آن بدانند سئو چیست و با سئو سایت خبری آشنایی داشته باشند. سردبیر سایت خبری باید علاوه بر آشنایی با مقوله سردبیری و خبرنگاری، سئو را نیز بداند تا بتواند در انتشار اخبار سئو شده موجب پیشرفت بهینه امار سایت شود.

نکته لازم در سایت­های چندوجهی خبری این است که برای عرصه­های خبری خود زیرشاخه تعیین کنید و در میان آن زیرشاخه­ها، عناوین اولویت دار را در کانون توجه خود قرار دهید. اگر بخواهیم با یک مثال بشتر توضیح دهیم باید بگوییم که در سایتی که بر دو موضوع اخبار سیاسی و اخبار فرهنگی کار می­کند نیاز است تا این دو عرصه را به زیرشاخه­هایی چون؛ سیاست داخلی، سیاست خارجی، گردشگری و آیین فرهنگی دسته بندی کنید و پس از آن متناسب با شرایط و اوضاع روز تمرکز خود را بر روی دو زیرشاخه اولویت دار بگذارید.

سئو خبری سایت­های خبری

بلدشیم شما را با سئو سایت خبری آشنا کرد

سایت بلدشیم در این متن قصد داشت تا سئو سایت خبری و انواع آن را بررسی کند و نکات لازم را ارائه دهد. در کل باید گفت که سئو سایت خبری با توجه به حجم بالای مخاطب و حجم بالای سایت­های خبری و همچنین حجم بالای خبرها کار آسانی نیست اما با توجه به انکه سایت شما تک محوره عمل می­کند یا چندوجهی، می­توان نکاتی را رعایت کرده و در بخش سئو سایت خبری خود موفقیت مناسب را کسب کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.