رژیم گوشت خواری چیست؟

به نقل از سایت فیت شو رژیم گوشت خواری عمدتاً از محصولات حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، چربی های حیوانی و مقادیر کمی از محصولات لبنی کم لاکتوز تشکیل شده است و دارای چربی و پروتئین بالا و کربوهیدرات بسیار کم است.

به این ترتیب، تمام مواد غذایی دیگر، از جمله میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات، آجیل و دانه ها را حذف می کند.

رژیم گوشت

رژیم غذایی گوشت خواری چگونه کار می کند؟

طبق تحقیقات سایت رژیم غذایی فیت شو این رژیم با حذف تمام غذاهای گیاهی و صرفاً خوردن گوشت، ماهی، تخم مرغ و مقادیر کمی از غذاهای لبنی کم لاکتوز عمل می کند.

گوشت مرغ، بوقلمون، گوشت خوک، بره، گوشت گاو، گوشت ارگانیک، ماهی چرب و سفید، پنیر سفت، کره و خامه مجاز است.

رژیم غذایی گوشت چه فوایدی دارد؟

پیروان این رژیم غذایی ممکن است به دلیل پروتئین بالا و محتوای کم کربوهیدرات، کاهش وزن را تجربه کنند. در مطالعه‌ ای روی ۱۰۵ بزرگسال، کاهش وزن در گروه رژیم غذایی پر پروتئین در مقایسه با گروه استاندارد دریافت پروتئین مشاهده شد.

این به دلیل این واقعیت است که پروتئین باعث می شود احساس سیری طولانی تری داشته باشید، که ممکن است باعث شود کالری کمتری مصرف کنید و در نتیجه منجر به کاهش وزن شود.

در مطالعه دیگری که توسط سایت فیت شو انجام شد، ۵۹ شرکت‌ کننده از یک رژیم کم کربوهیدرات پیروی کردند و پس از یک سال، کاهش وزن بیشتری نسبت به همتایان خود که از رژیم کم‌ چرب پیروی کردند، نشان دادند.

با این گفته، مهم است که به خاطر داشته باشید که طبق توصیه های NHS، حذف کامل کربوهیدرات ها برای کاهش وزن ضروری نیست.

صرفاً کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده مانند بیسکویت ها، شیرینی ها، شکر، شیرینی ها و نوشابه های گازدار مفید است.

توجه: اگر میخواهید در مورد رژیم پروتئین بدانید، عبارت “رژیم پروتئین فیت شو” را در گوگل سرچ کنید و به سایت اول مراجعه کنید.

معایب رژیم گوشتخواری چیست؟

این رژیم مضرات مختلفی دارد و حذف کامل کربوهیدرات ها توصیه یا سالم نیست.

ریز مغذی‌ های ضروری و آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در میوه‌ ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات در این رژیم غذایی کمبود دارند که می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی کلیدی شود.

کمبود قابل توجهی فیبر در رژیم غذایی گوشتخواران وجود دارد. فیبر بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است، زیرا برای عملکرد روده و حرکات سالم روده ضروری است و همچنین با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان روده و دیابت نوع ۲ مرتبط است.

رژیم غذایی برای برخی از جمعیت ها، از جمله افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی، کودکان، زنان باردار یا شیرده مناسب نیست.

این به این دلیل است که رژیم غذایی سرشار از پروتئین است که می تواند بر عملکرد کلیه تأثیر بگذارد. علاوه بر این، متعادل نیست و بنابراین تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما برای عملکرد سالم را تامین نمی کند.

توجه: اگر این رژیم غذایی با این معایب برای شما مناسب نیست نگران نباشید! کافیست عبارت “رژیم کتوژنیک فیت شو” را در گوگل سرچ کنید تا با یک نمونه رژیم مفید آشنا شوید.

رژیم گوشت خواری

آیا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

برخی از جنبه های رژیم گوشتخوار ممکن است منجر به کاهش وزن شود. به طور خاص، برخی از مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات می توانند کاهش وزن را افزایش دهند.

این بیشتر به این دلیل است که پروتئین می تواند به شما کمک کند بعد از غذا احساس سیری بیشتری داشته باشید، که ممکن است منجر به کاهش مصرف کالری و کاهش وزن بعدی شود.

طبق تحقیقات سایت تخصصی رژیم لاغری فیت شو، پروتئین همچنین می تواند سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد و به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید.

بنابراین، پیروی از رژیم گوشتخوار احتمالاً باعث می شود که شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و به طور کلی کالری کمتری بخورید – حداقل در کوتاه مدت.

یک مطالعه ۳ ماهه بر روی ۱۳۲ بزرگسال مبتلا به اضافه وزن یا چاقی، اثرات کاهش وزن ۴ رژیم غذایی با محدودیت انرژی حاوی مقادیر متفاوت کربوهیدرات و پروتئین را مقایسه کرد.

مطالعات دیگر نتایج مشابهی را نشان می‌دهند و نشان می‌دهند که افزایش مصرف پروتئین و کاهش مصرف کربوهیدرات ممکن است منجر به کاهش وزن پایدارتر نسبت به رژیم‌هایی شود که پروتئین کمتر و کربوهیدرات بیشتری دارند.

با این حال، برای کاهش وزن نیازی به حذف کامل کربوهیدرات ندارید. در عوض، کاهش کالری دریافتی شما، که ممکن است با مصرف بیشتر پروتئین رضایت بخش آسان تر باشد، محرک اصلی کاهش وزن است.

به علاوه، ماهیت بسیار محدود رژیم غذایی گوشتخواران، پیروی طولانی مدت را دشوار می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با رژیم غذایی گوشت یا همان گوشتخواری آشنا کنیم. اگر سوالی داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

همچنین برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه رژیم غذایی میتوانید به سایت فیت شو مراجعه کنید.

منبع : سایت رژیم غذایی فیت شو – FITSHO.CO

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.