روانشناسی رنگ: چه رنگ هایی را باید در کجاها بپوشید و چرا؟

روانشناسی رنگ ها مطالعه این است که چگونه رنگ ها بر رفتار، خلق و خو و تأثیر شما بر دیگران تأثیر می گذارند. آیا رنگی که می پوشید واقعا می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد؟ تحقیقات می گوید بله؛ رنگ کاملاً می تواند بر خلق و خو، رفتار و سطح استرس شما تأثیر بگذارد.پس در هر جا چه رنگی بپوشیم؟

لتریس آیزمن، متخصص رنگ، می‌گوید که چگونه رنگ‌ها بر ما تأثیر می‌گذارند با رفتار رنگ‌ها در طبیعت ارتباط دارد. آیزمن از هزاران نفر پرسیده است که در مورد رنگ های خاص چه فکر می کنند و الگوهای زیادی پیدا کرده است.

رنگ ها تصورات یکسانی را برای افراد مختلف ایجاد می کنند.

به عنوان مثال، رنگ آبی تقریباً همیشه با آسمان آبی مرتبط است، که وقتی ما بچه هستیم یک چیز مثبت است – به معنای بازی در بیرون و سرگرمی است. از نظر تکاملی همچنین به این معنی است که هیچ طوفانی در راه نیست و آفتاب خوبی برای محصولات کشاورزی وجود دارد. به همین دلیل است که آبی ما را به یاد ثبات و آرامش می اندازد.

او میگوید کلیاتی وجود دارد که می توان از دهه ها تحقیق در مورد الگوهای نظر مردم در مورد هر رنگ به دست آورد. شخصیت شما همچنین می تواند نظر شما را در مورد رنگ ها تغییر دهد.

بهترین رنگ ها برای پوشیدن

چه رنگ هایی را در هر موقعیت بپوشیم؟

بر اساس تحقیقات، راهنمای رنگ شخصی شما در اینجا آمده است:

تحقیقات نشان می دهد که رنگ ها می توانند بر خلق و خوی ما و نحوه پاسخ دیگران به ما تأثیر بگذارند. همانطور که محققان کیت جاکوبز و فرانک هاست مایر در سال ۱۹۷۴ کشف کردند، رنگ ها حتی می توانند ضربان قلب، فشار خون و تنفس ما را تغییر دهند، شگفت انگیز است.

شما روش های متفاوتی در مورد رنگ ها دارید:

شما می توانید رنگ را بر اساس حالتی که قبلا در آن هستید انتخاب کنید.

یا می توانید رنگ را بر اساس حالتی که می خواهید در آن باشید انتخاب کنید.

در اینجا چند ایده رنگی برای پوشیدن وجود دارد:

بهترین رنگ ها برای پوشیدن در محیط کار

سبز

این رنگ نشان دهنده تازگی، امنیت و هماهنگی است. هر دو ویژگی عالی در محل کار. رنگ سبز به چشم ها آرامش می بخشد و کمترین فشار چشم را ایجاد می کند و برای افرادی که ساعت های زیادی جلوی صفحه می نشینند، انتخاب خوبی است.

آبی

این رنگ حقیقت و حکمت است. همچنین اثر آرام بخش دارد و با عقل مرتبط است. همچنین پایدارترین رنگ است. بنابراین اگر یک محل کار پر فرط و هیجان دارید، آبی رنگ بسیار خوبی برای پوشیدن برای مقابله با تنش است.

رنگ قهوه ای

رنگ پایداری، قهوه ای نیز مردانه است. اگر زنی هستید که در یک محل کار عمدتاً مرد هستید، پوشیدن لباس با رنگ قهوه ای شکلاتی می تواند به شما اعتبار بدهد.

اگر مشکی بپوشم:

این رنگ قدرتمند می تواند احساس رمز و راز و جدیت را منتقل کند. همچنین ظریف در نظر گرفته شده و دارای اثر نازک کننده است. اگر می خواهید با شما جدی برخورد شود، کت و شلوار مشکی معمولی با رنگ سبز یا آبی معجزه می کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “چطور بدون ولخرجی ،خوش تیپ باشیم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

رنگ زرد

این شادترین رنگ از همه است و معمولا شادی را تحریک می کند. با این حال، زرد یک رنگ ناپایدار در نظر گرفته می شود، بنابراین می تواند برای محیط کار بیش از حد انرژی بخش باشد.

خاکستری

خاکستری به این معنی است که افراد منفعل، بی توجه به دیگران و کمبود انرژی هستند. اگر به پوشیدن خاکستری علاقه دارید، ست کردن آن با رنگ روشن‌تری مانند آبی می‌تواند به جبران تاثیر منفی آن کمک کند.

قرمز

این رنگ اشتیاق است – برای محیط خانه عالی، نه برای دفتر کار. همچنین متابولیسم را افزایش می دهد و فشار خون را افزایش می دهد، به همین دلیل است که برای علائم ایست و ماشین های آتش نشانی استفاده می شود. قرمز در محیط کار کمی خصمانه به نظر می رسد، بنابراین قبل از اینکه زیاد آن را بپوشید، دو بار فکر کنید.

رنگ‌هایی که باید در حد اعتدال بپوشید:

نارنجی

این رنگ محرک و اشتیاق است. به اندازه قرمز تهاجمی نیست، اما می تواند توجه را جلب کند، بنابراین خوب است که در حد اعتدال بپوشید.

رنگ بنفش

بنفش مردم را به یاد سلطنت و تجمل می اندازد. همچنین رنگ جادو است. با این حال، از آنجایی که رنگ بنفش به ندرت در طبیعت دیده می شود، مصنوعی نیز دیده می شود. یک روسری یا کیف بنفش می تواند یک افزودنی زیبا و ظریف برای هر لباسی باشد.

اگر سفید بپوشم:

این رنگ با تمیزی و کمال همراه است. این همیشه یک انتخاب مطمئن برای پیراهن یا روسری است، اما استفاده بیش از حد از رنگ سفید نشان دهنده ترس است – برای روابط در محل کار خوب نیست.

رنگ ها بر خلق و خوی ما و درک دیگران از ما تأثیر می گذارند. اما، البته، رنگ‌ها تنها چیزی نیستند که روی دید مردم از ما تأثیر می‌گذارند – حتی اگر کت و شلوار زرد بپوشید، همچنان می‌توانید در محل کار مورد پسند قرار بگیرید. با این حال، زمانی که انتخاب می کنید، رنگی را انتخاب کنید که به نفع شما باشد و نه علیه شما.

استفاده از رنگ های مختلف

همچنین تحقیقات شگفت انگیز روانشناسی رنگ در موقعیت های مختلف وجود دارد. به این ایده های رنگی جالب توجه کنید:

دسکتاپ خود را چه رنگی باید بسازید؟

چه رنگی را برای دسکتاپ خود انتخاب می کنید و رنگ هایی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید می تواند تاثیر زیادی بر بهره وری شما داشته باشد. رنگ سبز برای چشم ها آرامش بخش است و کمترین فشار چشم را ایجاد می کند. اگر ساعت های زیادی در مقابل یک صفحه هستید، این گزینه برای دسکتاپ های کامپیوتری است.

برای ورزش کردن چه رنگی بپوشیم؟

نارنجی. نارنجی رنگ محرک و اشتیاق است. نارنجی ترکیب خوبی از شور قرمز و شادی زرد است. تحقیقات نشان داده است که پرتقال اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد، اثر انرژی بخشی ایجاد می کند و فعالیت مغز را تحریک می کند.

در نامزدی چه رنگی بپوشید (اگر زن هستید)؟

قرمز. قرمز رنگ شور است و باعث پمپاژ خون می شود. خانم‌ها می‌توانند این را بپوشند تا ضربان قلب قرارشان را افزایش دهند.

آقایان در خواستگاری چی بپوشند؟

آبی. آبی پایدارترین رنگ است. زنان عاشق دیدن مردان با ثبات هستند. همچنین آرام‌بخش است و می‌تواند به آرامش شما و اعصاب قرارتان کمک کند.

اگر می خواهید قوی دیده شوید چه بپوشید؟

مشکی. محققان آمار بیش از ۵۲۰۰۰ بازی لیگ ملی هاکی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که تیم ها به دلیل پرخاشگری در حالی که پیراهن مشکی پوشیده بودند بیشتر جریمه می شدند. جالب اینجاست که NHL در سال ۲۰۰۳ سیاست پیراهن خود را تغییر داد به طوری که تیم های خانگی مجبور به پوشیدن لباس های سفید شدند. نویسندگان این مطالعه مجموعه‌ای از داده‌ها را مقایسه کردند و دریافتند که همان تیم‌ها در هنگام پوشیدن پیراهن‌های مشکی نسبت به زمانی که لباس سفید می‌پوشیدند، به طور قابل‌توجهی مجازات‌های بیشتری برای پرخاشگری مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند.

دفتر کار خود را با چه رنگ هایی باید رنگ کنید؟

آبی و سبز. در سال ۱۹۹۹، محققان دانشگاه کریتون دریافتند که رنگ ها به طور قابل توجهی بر احساسات و کارایی کارکنان تأثیر می گذارد. کارگران دفاتر آبی بیشترین تمرکز، آرامش و امیدواری را نسبت به کار خود داشتند. از آنجایی که آبی می تواند ضربان قلب را کاهش دهد و رنگ سبز اضطراب را کاهش می دهد و با پول مرتبط است، ترکیب آبی و سبز برای محل کار بهترین است.

چه رنگی را هرگز نباید در محل کار بپوشید؟

در محل کار چه رنگی بپوشیم؟

خاکستری. خاکستری به افراد القا می کند که منفعل باشند و انرژی نداشته باشند. اگر به پوشیدن خاکستری علاقه دارید، ست کردن آن با رنگ روشن تر به جبران جلوه کمک می کند.

انتخاب رنگ دفتر کار، لباس یا دسکتاپ شما نباید ساده گرفته شود – رنگ ها بر روحیه و بهره وری ما تأثیر می گذارند. با این حال، رنگ‌ها تنها چیزی نیستند که بر ما تأثیر می‌گذارند – هنوز هم می‌توان با کت و شلوار خاکستری کارآمد بود یا در لباس مشکی به خوبی تمرین کرد. اما، هنگامی که انتخاب می شود، انتخاب رنگی که با شما کار می کند، و نه مخالف شما، تنها می تواند کمک کند.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.