راحت ترین و بهترین روش های خانگی درمان افتادگی پلک

راحت ترین و بهترین روش های خانگی درمان افتادگی پلک

یکی از عوارض سالمندی، افتادگی پلک‌ها به‌ویژه پلک بالاست. با بالا رفتن سن پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، عضله اطراف چشم ضعیف می شود و توانایی تحمل وزن پوست و نگهداشتن آن را از دست می‌دهد. گاهی این افتادگی پلک موجب چشم‌درد، سردرد، خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود و عملکرد طبیعی روزانه افراد را مختل می‌کند.

 

با چند درمان خانگی به راحتی می‌توان روند این عارضه را کُند یا از آن پیشگیری کرد.

یخ درمانی |

قطعه‌های کوچک یخ یا کمپرس‌های سرد را در یک حوله بگذارید و ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست پلک مالش دهید. این کار عصب‌های پوستی را تحریک می کند و باعث سفت شدن پوست می‌شود.

ماساژ با روغن زیتون |

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به‌عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. روغن زیتون را کمی گرم کنید و روی پلک‌تان ماساژ دهید. این کار را می‌توانید پیش از خواب شبانه انجام دهید و آن را صبح بشویید.

ماسک خیار |

چند برش خیار خنک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی چشمانتان قرار دهید تا پف پلک را تا حدی کم کنید. خیار غنی از کافئیک اسید و اسکوربیک اسید است که باعث کاهش التهاب و سفتی پوست می‌شود. ضمن این که خاصیت آب رسانی آن به حالت کشسانی پوست کمک می‌کند.

خواب کافی |

دست‌کم ۶ تا ۸ ساعت خواب کافی و آرام شبانه به شما کمک می‌کند که خسته به نظر نرسید و از مشکلات پوستی و افتادگی پلک هم پیشگیری می‌کند. برای کاهش استفاده از نورهای مصنوعی، به‌خصوص در شب بهتر است به مدت زیاد بیدار نمانید تا دیر وقت مطالعه نکنید و تلویزیون را برای مدت طولانی در نیمه‌شب نگاه نکنید.

تغذیه نامناسب |

خوردن غذاهای سنگین، پرچرب، پرنمک و ترش به‌ویژه در وعده شام باعث التهاب دور چشم می‌شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.