در خانه تکانی عید از نظافت “اسباب بازی کودکان” غافل نشویم

در خانه تکانی عید از نظافت “اسباب بازی کودکان” غافل نشویم

خانه‌تکانی بدون سر و سامان دادن به اسباب‌بازی‌های بچه‌ها یک کار ناقص است

این روزها در بیشتر خانه‌ها بازار خانه‌تکانی برای استقبال از نوروز و سال جدید بسیار گرم است. اگر شما فرزند دارید احتمالا سر و سامان دادن به اسباب بازی‌های فرزندان‌تان را هم در فهرست کارهای خانه ‌تکانی قرار داده‌اید. تمیز کردن اسباب بازی‌های ریز و درشت کار سختی نیست فقط کافی است برای این کار یک برنامه منظم درست کنید. در ادامه، چند توصیه در همین باره خواهیم داشت.

اسباب‌بازی‌ها را دسته‌بندی کنید

بهتر است اسباب بازی را به چند دسته تقسیم کنید. ابتدا اسباب بازی‌های خراب و شکسته را جدا کنید و به سطل بازیافت انتقال دهید و سپس بقیه اسباب بازی‌ها را بر اساس جنس آن برای شست‌و‌شو دسته بندی کنید. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که چگونه اسباب بازی‌های فرزند خود را بشویید، ادامه مطلب را بخوانید.

اصول شستن اسباب‌بازی‌های پلاستیکی|

برای شست و شوی اسباب بازی‌های پلاستیکی و سیلیکونی بهتر است داخل سینک ظرف شویی را با آب گرم پر کنید و کمی صابون مایع به آن اضافه کنید و سپس اسباب بازی‌ها را داخل سینک بریزید و بعد از چند دقیقه آن‌ها را به صورت تک به تک آب کشی کنید و اجازه دهید کاملا خشک شوند.

Do not neglect the cleaning of "children's toys" in the moving house of Eid
اصول شستن اسباب‌بازی‌های پولیشی|

یکی از راه‌های شست‌و‌شوی اسباب‌بازی‌های پولیشی استفاده از ماشین‌ لباس‌شویی است. برای این کار همه آن‌ها را در یک کیسه پارچه‌ای بگذارید و سپس در داخل ماشین لباس شویی قرار دهید. برای اغلب عروسک‌های پولیشی شست‌و‌شوی آرام همراه خشک کردن با دور کند توصیه می‌شود. بعد از این‌که عروسک‌ها را بیرون آوردید بهتر است آن‌ها را در مجاورت باد بگذارید یا از سشوار برای خشک شدن آن ها استفاده کنید.

اصول شستن اسباب‌بازی‌های باتری‌دار|

ابتدا اسباب‌بازی‌های باتری‌دار را خاموش و باتری‌های آن را خارج کنید. سپس با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب و کمی صابون مایع سطح بیرونی اسباب بازی را تمیز و لکه‌ها را پاک کنید و در نهایت با استفاده از یک دستمال خشک مجدد آن ها را تمیز کنید و در مجاورت هوای آزاد قرار دهید. نکته مهم در این قسمت این است که قسمت باتری و سیم‌های اطراف نباید خیس شود.

نویسنده : فرنگیس یاقوتی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.