اگر خواستگار درونگرا دارید این مطلب را حتما بخوانید

اگر خواستگار درونگرا دارید این مطلب را حتما بخوانید

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”اگر خواستگار درونگرا دارید این مطلب را حتما بخوانید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اگر  یک فرد درونگرا خواستگار شما هست ، ممکن است در درک او مشکل داشته باشید – خصوصاً اگر شما فرد برون گرا باشید. از نظر افراد غیر درون گرا ، کسانی که درون گرا هستند می توانند گیج کننده باشند. از این گذشته ، درون گراها مخالف قطبی برون گراها هستند.

در جایی که یک برون گرا از مهمانی های بزرگ و بیرون رفتن لذت می برد ، افراد درونگرا ممکن است یک شب آرام را با دوستان نزدیک ترجیح دهند. و در حالی که افراد برون گرا از گذراندن وقت زیاد با هم به عنوان یک زوج لذت می برند ، یک فرد درون گرا خسته می شود و به چند روز تنهایی احتیاج دارد. در نتیجه ، اگر فرد برون گرا باشید ، هیچ کاری که یک فرد درونگرا انجام می دهد برای شما منطقی نخواهد بود.

درون گرایی چیست؟

قبل از اینکه کاملاً بفهمید معاشرت با یک فرد درونگرا چیست ، باید بدانید درونگرایی چیست – و چه نیست. به طور کلی ، درونگرایی یک ویژگی شخصیتی است که در آن فرد بیشتر از اینکه بر منابع تحریک خارجی تمرکز کند ، بیشتر روی احساسات درونی تمرکز می کند.

به طور معمول ، افرادی که درون گرا هستند ، گروه کوچکی از دوستان صمیمی دارند ، از خلوت لذت می برند. آنها همچنین بسیار خودآگاه هستند ، از مشاهده افراد و موقعیت ها لذت می برند و به سمت مشاغلی می روند که استقلال آنها را تقویت می کنند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که درونگرایی همان انسانهای غیر اجتماعی یا خجالتی نیستند.

وقتی صحبت از درونگرایی می شود ، با وجود این واقعیت که افراد درونگرا حدود یک سوم تا نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند ، تعدادی از سو تفاهم ها نیز وجود دارد.

آنها وقتی ساکت هستند ، مردم معمولاً تصور می کنند که آنها ناراحت یا عصبانی یا افسرده هستند. بعضی اوقات حتی ممکن است افراد احساس کنند که آنها کاملاً متزلزل یا دور از ذهن هستند.

در عوض ، بیشتر افراد درونگرا ساکت هستند ، فقط به این دلیل که نیازی به توجه ندارند. آنها ترجیح می دهند محیط و افراد اطراف خود را مشاهده کنند.

علاوه بر این ، درونگرایی عجیب یا ضعف نیست. درونگرایی و برون گرایی تقریباً در هر گونه از موجودات از انسانها تا حیوانها وجود دارد.مثلا مگس ها درون گرا هستند، مگس ها بی سر و صدا در یک مکان قرار می گیرند در حالی که دیگران در اطراف آنها پرسه می زنند و محیط خود را کشف می کنند. همین امر در مورد انسان ها نیز صادق است.

درون گرایی چیست؟
درون گرایی چیست؟

گاهی برون گرایی سودمند است و گاهی درونگرایی سودمند است. هر دو ویژگی شخصیتی دارای ارزش و اهمیت هستند.

درک این واقعیت ضروری است زیرا شما را از این فرض که یک ویژگی شخصیتی بر دیگری ارجح است ، بازمی دارد. در عوض ، فقط بپذیرید که برون گراها و درون گراها متفاوت هستند.

ادامه مطلب درون گرایی چیست؟

خصوصیات کلیدی درون گراها:

وقتی صحبت از شناسایی درونگرایی می شود ، مهم است که کمرویی و درونگرایی را اشتباه نگیرید.

اگرچه این واقعیت است که ممکن است برخی از افراد درونگرا خجالتی باشند ، اما کمرویی مشخصه اصلی برای یک فرد درونگرا نیست.در واقع ، افراد درون گرا زیادی هستند که خجالتی نیستند.

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی که افراد درونگرا اغلب نشان می دهند وجود دارد:

تمایل دارید بسیار مراقب باشید و امور را در سطح عمیق پردازش کنید
تنهایی را در آغوش بگیرید و به تنهایی آرزو کنید
ترجیح می دهیم پردازش افکار را در درون انجام دهیم تا اینکه آنها را با صراحت صحبت کنیم

انتخاب کنید که اطلاعات شخصی را فقط با تعداد محدودی به اشتراک بگذارید
نوشتن ، ارسال پیام کوتاه و سایر اشکال ارتباط کتبی را بر گفتگو ترجیح دهید
احساسات نمایشی کمتری نسبت به همتایان برون گرای خود از خود نشان دهید
با عقب نشینی و گذراندن تنهایی ،خود را شارژ میکنید
از جمع و گروه های شلوغ خسته میشوید

در محیط های ساکت و آرام احساس زندگی و نشاط کنید
یک حلقه کوچک از دوستان دارید
شنوندگان عالی هستند و مردم را در سطح عمیق می شناسند
قبل از رفتن به ایده های جدید وقت بیشتری را برای درک ایده های قبلی اختصاص میدهید
به جای گفتگوهای بلند ، تعاملات معنی دار را دوست دارید

بهترین راه برای تعیین درونگرایی یا برون گرایی همسرتان این است که به سادگی سوال کنید. وقتی نوبت به هویت و خلق و خو می رسد ، افراد تمایل دارند که  در مورد اینکه چه کسی هستند و چه عواملی باعث عصبانیت آنها میشود درباره خود خیلی خوب صحبت کنند.البته یک روش دیگر برای تعین برون گرا بودن یا درون گرا بودن انجام تست های تخصصی روانشناسی است.

نکاتی درباره ازدواج با فرد درونگرا

اگر متوجه شوید که با یک فرد درون گرا قرار ازدواج می گذارید و شما یک فرد برونگرا یا یک جاه طلب هستید – یا حتی اگر یک فرد درون گرا نیز باشید – دانستن چگونگی برخورد با یک فرد درون گرا می تواند برایتان مفید باشد.

البته ازدواج با یک فرد درونگرا چالش برانگیز نیست وقتی بتوانید خصوصیات اخلاقی او را درک کنید. در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:

او را به عنوان یک فرد درونگرا بپذیر و قبولش کن

در اکثر اوقات در مراسم خواستگاری دو طرف سعی دارند خود را از آنچه که هستند بهتر نشان دهند به همین دلیل است که حضور مشاور هنگام قرارهای ازدواج میتواند کمک شایانی به شما در انتخاب خوب بکند. اگر خواستگار شما یک فرد درونگرا است ، سعی کنید قضاوت نکنید که چه کسی هستند یا آنها را تحت فشار قرار دهید تا فردی باشند که نیستند. در عوض ، از آنچه شریک زندگی شما ارائه می دهد قدردانی کنید.

افراد درونگرا این فرصت را برای شریک زندگی خود فراهم می کنند که در مورد مسائل تأمل کند و بیشتر به درون نگری بپردازد. به همین ترتیب ، اگر فرد برون گرا هستید ، می توانید به همسرتان فرصت امتحان چیزهای جدید را بدهید.

نکته اصلی این است که همه انگ اجتماعی که در درون گرایی وجود دارد را فراموش کنید. بیشتر آنها بسیار نادرست است. درون گرایی ضعف نیست و به این معنا نیست که افراد درونگرا مردم را دوست ندارند یا ضد اجتماعی هستند.

در واقع بسیاری از افراد درونگرا کارهای بسیار برونگرا انجام می دهند. آنها همچنین دوست دارند با مردم معاشرت کنند. تفاوت در این است که فرد درون گرا برای شارژ مجدد به زمان تنهایی احتیاج دارد و یک برون گرا با حضور در جمع ها خود را شارژ میکند.

درون گرایی چیست؟

ادامه مطلب درون گرایی چیست؟

یک فرد ایمن باشید

برای جلب اطمینان فرد درونگرا خود را انسانی رازدار و ایمن نشان دهید تا او فرصت کند از اخلاق و منش اش با شما صحبت کند.

با برداشتن برخی از تمرکزها و گوش دادن به سخنان واقعی آنها ، مطمئن شوید که در حال برقراری ارتباط با ارزش با آنها هستید. با گذشت زمان ، به احتمال زیاد خواهید فهمید که همسر درون گرا شما دوستی متفکر با گاهی شوخ طبعی است.

یک اتصال معتبر ایجاد کنید

به جای تمرکز بر انجام همه کارهای صحیح در یک رابطه مانند تماس در زمان مناسب ، ارسال پیام کوتاه به طور مداوم و گفتن موارد صحیح ، ایجاد ارتباط معنی دار با شریک زندگی خود را متمرکز کنید.

در واقع ، بیشتر افراد درونگرا تمایل به گفتگوهای متفکرانه و جالب در مورد موضوعی دارند که برای آنها جالب است.

اگر مطمئن نیستید که علایق آنها چیست ، از آنها سوال کنید. یا ترجیح دهید اشتیاق یا اهداف خود را با آنها به اشتراک بگذارید. افراد درونگرا یک ارتباط ذهنی می خواهند که در آن دنیای درونی خود را با آنها به اشتراک بگذارید .همچنین می توانید سوالات خود را از شریک زندگی خود بپرسید.

بسیاری از افراد درونگرا افکار و احساسات خود را در پاسخ به سوالات به جای اطلاعات داوطلبانه به اشتراک می گذارند. بنابراین ، صبور باشید و از شریک زندگی خود بپرسید.

فقط مطمئن باشید که در واقع به حرفهای آنها گوش فرا می دهید و اگر از پاسخ دادن ناراحت هستند یا احساس می کنند هنوز پاسخی ندارید از فشار آوردن به آنها خودداری کنید.

با علاقه نشان دادن به افکار آنها و فراهم آوردن فضایی برای اشتراک گذاشتن افکارشان ، پاسخ های عمیق تری از آنها دریافت کنید.

تاریخ های مناسب را انتخاب کنید

با دانستن اینکه شریک درونگرا شما اجتماعات صمیمی تر یا شبهای آرام را ترجیح می دهد ، مطمئن شوید که قرارهای خود را بر این اساس انتخاب می کنید ، مخصوصاً در سالهای ابتدای ازدواجتان.

به عنوان مثال ، به جای اینکه شریک زندگی خود را با حضور در یک مهمانی شلوغ سورپرایز کنید، آنها را به صرف قهوه یا شام دونفره دعوت کنید.

بعد از مدتی که از زندگی مشترک شما بگذرد ، شریک زندگی درونگرا احتمالاً در مهمانی هایی که با شما برگزار می شود شرکت می کند. اما در ابتدا ، ممکن است این کار برایش سخت و آزار دهنده باشد.

درون گرایی چیست؟

به دنبال سازش باشید

با دانستن اینکه افراد درونگرا در مهمانی های بزرگ و یا در مجالس با افراد زیاد خسته می شوند ، به دنبال راه های سازش در این شرایط باشید. به عنوان مثال ، شاید زودتر از موافقت خود با مدت زمان ماندن موافقت کنید یا ممکن است جداگانه رانندگی کنید تا در صورت احساس خستگی ، شریک زندگی شما بتواند زودتر آنجا را ترک کند.

خطوط ارتباطی را نیز باز نگه دارید ، تا بتوانید تعیین کنید که چه چیزی برای روابط شما بهتر است. برخی از زوجین توافق می کنند که ماهانه دو بار کاری را انجام می دهند که فرد برون گرا از آن لذت می برد و ماهانه دو بار کاری را انجام می دهد که از درونگرایی لذت می برد. در همین حال ، زوج های دیگر یک کلمه کد برای استفاده در هنگام حضور در مراسم های شلوغ ارائه می دهند.

به این ترتیب ، شریک درونگرا می تواند به دیگری سیگنال دهد که به حد مجاز خود رسیده است و آماده رفتن است. داشتن این کلمه به آنها این امکان را می دهد تا بدون ایجاد صحنه ای خاص یا جلب توجه زیاد به خود ، زود از وضعیت خارج شوند.

مادامی که هر دو برای احترام به تفاوت ها و ترجیحات یکدیگر تلاش می کنید ، می توانید با وجود شخصیتی عکس هم(درونگرا و برونگرا) ، یک رابطه سالم و زندگی شیرین داشته باشید.

ادامه مطلب درون گرایی چیست؟

به فرد درونگرا سخت نگیرید

بگذارید او از تنهایی اش لذت ببرد ،مطمئن باشید وقتی احساس شادابی کنند ، می توانند زندگی بهتری برای شما بسازند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که بعضی اوقات افراد درونگرا ترجیح می دهند چیزها را برای خودشان نگه دارند – خصوصاً اگر چیزی آنها را آزار دهد. برخلاف افراد برون گرایی که غالباً احساسات خود را با صحبت در مورد آنها پردازش می کنند ، افراد درونگرا ترجیح می دهند قبل از به اشتراک گذاشتن آن با شخص دیگر ، این مسائل را در داخل پردازش کنند و احساس خود را درک کنند.

اگر متوجه شدید که همسرتان این کار را انجام می دهد ، صبور باشید و فضای مورد نیاز را به او اختصاص دهید. سرانجام ، آنها آنچه را در ذهنشان است به اشتراک می گذارند.

درون گرایی چیست؟
درون گرایی چیست؟

نقاط قوت شریک زندگی خود را برجسته کنید

به جای تمرکز روی آنچه در مورد درون گرایی نمی فهمید ، بر آنچه در مورد تیپ شخصیتی همسرتان تحسین می کنید تمرکز کنید. به عنوان مثال ، اگر این واقعیت را تحسین می کنید که همسرتان بدون اینکه احساس تنهایی کند تنها بودن را دوست دارد و خیلی راحت است ، این حسن را به او گوشزد کنید.

یا شاید شما این واقعیت را دوست دارید که فرد درونگرا کم صحبت می کنند اما وقتی صحبت می کنند نظرات عمیق و بینشی ارائه می دهند.

بارها و بارها ، افراد بر روی نکات منفی یا تفاوت در تیپ های شخصیتی خود تمرکز می کنند و در وهله اول آنچه را که آنها را به سمت یکدیگر جذب می کند ، از دست می دهند.

در نتیجه ، مطمئن باشید که به طور مرتب به شریک درون گرا خود یادآوری می کنید که شخصیت او را دوست دارید. ذاتاً ، بسیاری از افراد درونگرا عاشق ، دلسوز و حمایت کننده هستند. بنابراین ، یک فرصت خوب وجود دارد که آنها نیز چیزهای زیادی را در شما ببینند و آنها را تحسین کنند.

جمله پایانی درباره درون گرایی چیست؟

به یاد داشته باشید ، درونگرایی در انسانهای زیادی وجود دارد. بنابراین ، دو نفر کاملاً یکسان نیستند – حتی دو فرد درونگرا نیز دقیقاً یکسان نخواهند بود. به همین دلیل ، شما باید از تغییر دادن همسر درون گرای خود جلوگیری کنید زیرا اگر این کار را انجام دهید ، تمام تفاوت های ظریف در مورد همسرتان را از دست می دهید.

در عوض ، عادت های ارتباطی خوبی در روابط خود برقرار کنید. با ادامه بحث در مورد خواسته ها و نیازهای شما در روابط ، قدردانی از اختلافات کوچک ، احترام به نیازهای خود و تلاش برای سازش ، یک رابطه دوستانه سالم و موفق تر را تجربه خواهید کرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.