درمان سندرم خستگی مزمن چیست؟

درمان سندرم خستگی مزمن چیست؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”درمان سندرم خستگی مزمن چیست؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

سندروم خستگی مزمن به دنبال استرس مزمن رخ می‌دهد و با فشار بیش از حد بر مغز به استرس بیماری‌زا تبدیل می‌شود

خستگی مزمن اختلالی است که با سردرد، تپش قلب و تنگی نفس همراه است. شاید تعجب کنید که این علایم شبیه علایم بیماری کروناست. در این باره باید به این موضوع اشاره کنیم که جسم ، روح و روان آدمی به هم وابسته است و سلامت هر دو به عملکرد بهتر تمام اعضای بدن کمک می کند.

از طرفی اگر اختلالی در یکی از سیستم های داخلی بدن ایجاد شود، تاثیر تقریبا مشابهی بر تمام عملکرد اعضای داخلی می‌گذارد و همین موضوع علایم بیماری های گوناگون را به هم نزدیک و تشخیص بیماری ها را سخت تر می کند.

 

علایم بیماری

خستگی مزمن از اختلالاتی است که بر بیشتر اعضای بدن تاثیر نامطلوب می گذارد. گفته می شود این اختلال در خانم‌ها شایع تر است ودر ۴۰ تا ۶۰ سالگی بیشتر دیده می‌شود.

علایم این بیماری عبارتنداز :

۱- تپش قلب
۲- ریزش مو
۳- تنگی نفس
۴- علایم شبیه آنفلوآنزا
۵- سرگیجه
۶- درد مفاصل
۷- حمله‌های اضطرابی
۸- اختلالات خواب

علت های بیماری

برای این اختلال علت ‌های مختلفی مطرح می‌شود از جمله:
۱- عفونت های ویروسی
۲- عفونت ‌های باکتریایی
۳- مشکلات سیستم ایمنی
۴- اختلالات هورمونی
۵- فشارها و آسیب‌های روحی و روانی

درمان بیماری

اگر چه هیچ درمان یا داروی شناخته شده ای برای درمان کلی سندروم خستگی مزمن وجود ندارد اما درمان آن با توجه به طیف علایمی که بروز کرده است قابل بررسی است .روش‌هایی مانند تنفس عمیق و ماساژ از روش های کاهش یا کنترل سندروم خستگی مزمن در افراد مبتلا به این بیماری است.رژیم غذایی سالم، مصرف داروهای ضدافسردگی، یادگیری روش های مدیریت خواب و مصرف داروهای تسکین دهنده درد هم می‌تواند مفید باشد.

نکات پیشنهادی

۱- زمانی که دچار افت انرژی هستید و احساس خستگی می کنید ممکن است انجام کارهای روزمره سخت باشد به همین دلیل به خودتان وقت کافی بدهید تا بتوانید فعالیت های روزانه را بدون هیچ استرس و نگرانی انجام دهید.

۲- زمانی که احساس خستگی نمی‌کنید برای انجام کارهابه خودتان فشار نیاورید و بین استراحت کردن و فعالیت های روزانه تعادل برقرار کنید ( حتی در زمان بهبودی )

۳- پیاده روی ورزش مناسب این روزها برای شماست اما به خودتان فشار وارد نکنید . اگر تمایل دارید ورزش‌های کششی انجام دهید تنها از وزن خودتان کمک بگیرید. می توانید زمان ورزش روزانه را به چند دقیقه تقسیم کنید و با فاصله انجام دهید.

۴- بهتر است رژیم غذایی خود را با مشورت متخصص تغذیه انتخاب کنید . بعضی از غذاها ممکن است باعث بهبود یا تشدید علایم بیماری تان شود . به عنوان مثال حذف گلوتن برای بعضی از بیماران مفید است اما به این موضوع توجه داشته باشید که تغییرات را به تدریج در رژیم غذایی ایجاد کنید . از انواع سبزی ها استفاده کنید و به میزان کافی از ویتامین های A،B ،C در رژیم روزانه بهره ببرید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.