حقایقی حیرت انگیز درباره قدرت جا به جایی ویروس کرونا در هوا

حقایقی حیرت انگیز درباره قدرت جا به جایی ویروس کرونا در هوا

تحقیقات دانشمندان دانشگاه نیکوزیای قبرس درخصوص رابطه دما و رطوبت با قدرت شیوع کووید ۱۹ نشان داد زمانی که درجه حرارت بالا و همزمان رطوبت هوا کم باشد، قدرت زنده ماندن ویروس کرونا کم می‌شود. همچنین زمانی که رطوبت هوا بالا باشد، در هر دمایی توانایی ویروس کرونا برای انتقال از طریق هوا و رطوبت افزایش می‌یابد. وقتی رطوبت به ۹۰ درصد می‌رسد کووید ۱۹ می‌تواند به راحتی تا ۶ متر را طی کند.

انتقال ویروس کرونا از طریق هوا

دانشمندان دانشگاه ادینبورگ کشف کردند ویروس کرونا می‌تواند به راحتی از طریق هوا مسافت بیشتری را طی کند و در جهات مختلف در محیط پخش شود. این یافته‌ها گزارش پیشین سازمان جهانی بهداشت مبنی بر احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را تایید می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا از طریق هوا به هیچ عنوان تابع مسیر باد نیست. متخصصان می‌گویند همانند فصل زمستان که در سرمای هوا شما می‌توانید رطوبت نفس خود را ببینید، در دیگر فصل ها نیز ویروس کرونا به همین شکل در هوا منتقل می‌شود.

عوامل موثر در تعیین فاصله‌گذاری

جریان هوا، سیستم تهویه مناسب، میزان زمانی که افراد با یکدیگر در ارتباط هستند، میزان تراکم جمعیت و استفاده کردن یا نکردن افراد از ماسک از جمله مواردی است که در میزان فاصله اجتماعی انسان‌ها از یکدیگر موثر است. در محیط‌هایی که تهویه نامناسب است و جریان هوا وجود ندارد، ویروس کرونا می‌تواند مدت زمان بیشتری در هوا بماند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.