تقویت سیستم ایمنی بدن با روش های طبیعی

شاید کودک نوپای شما یک بار سرما خورده باشد و شما میخواهید بقیه اعضا دچار آن نشوند یا شاید خودتان دچار سرماخوردگی شده اید و می خواهید از سیستم ایمنی بدن خود حمایت کنید. اگر نمیدانید چگونه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید ، ادامه مطلب را بخوانید.

در این پست ، ما موارد زیر را شرح خواهیم داد:

عواملی که به ضعف سیستم ایمنی کمک می کنند

چگونه سیستم ایمنی بدن خود را به طور طبیعی تقویت کنیم

به علاوه. بهترین غذاها و ویتامین ها برای حمایت از سیستم ایمنی بدن شما

چه عواملی باعث ضعف سیستم ایمنی می شود؟

اگر فکر می کنید که چگونه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید ، اولین قدم این است که بدانید در وهله اول چه عواملی باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. این به ویژه مهم است ، زیرا هنگامی که علت اصلی را مشخص کنید ، می توانید لزوما تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید.

در زیر مهمترین دلایل ضعف سیستم ایمنی بدن ذکر شده است:

کمبود خواب: وقتی خواب کافی ندارید ، بدن شما دچار استرس میشود و در نتیجه عملکرد ایمنی بدن فرو می رود.

ورزش کافی: ورزش علاوه بر تأمین اندورفین خوب ، می تواند از عملکرد ایمنی بدن نیز پشتیبانی کند.

رژیم غذایی ضعیف: خوردن زیاد قند در واقع می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. قندهای طبیعی و مصنوعی می توانند توانایی بدن شما را برای مقابله با تهدیدهای احتمالی محدود کنند.

کیفیت و کمیت آب: نوشیدن آب آلوده می تواند سلامتی سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب کند – این امر خصوصاً در کودکان بسیار صدق می کند.

استرس: استرس بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر می گذارد و استرس بیش از حد می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارد.

کمبود ویتامین D: مقادیر کم ویتامین D با بیماری های مکرر ، افزایش بیماری های خود ایمنی و طولانی تر شدن بیماری ها ارتباط دارد. آفتاب بهترین راه برای دریافت این ویتامین است اما اگر نیاز به مکمل دارید ، حتماً از یک ترکیب ویتامین D / ویتامین K برای متعادل نگه داشتن مواد معدنی بدن استفاده کنید.

بارداری: به منظور محافظت از نوزاد در برابر سیستم ایمنی بدن مادر ، بدن به طور طبیعی سیستم ایمنی مادر باردار را در دوران بارداری ضعیف می کند.

بیماری خود ایمنی: این دلیل کمتری برای ضعف سیستم ایمنی بدن است ، اما می تواند یک عامل موثر باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

علائم ضعف سیستم ایمنی

اگر یکی از موارد زیر را تجربه کنید ممکن است لازم باشد سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید:

خستگی مزمن
سرماخوردگی / عفونت های مکرر که مدت زمان طولانی تری دارند
زخم هایی که دیر بهبود می یابند (حتی فقط یک برش کوچک که به سرعت بهبود نمی یابد)
آلرژی بیش از حد
خارش پوست / اگزما
مشکلات گوارشی ، از جمله اسهال ، گرفتگی عضلات ، یبوست

تقویت سیستم ایمنی بدن با روش های طبیعی

مطمئن نیستید که چگونه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید؟ بسیاری از داروهای خانگی عالی و طبیعی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موارد دلخواه من به ادامه مطلب مراجعه کنید:

۱- هیدراته شوید

هیدراتاسیون و نوشیدن آب با اطمینان از اکسیژن کافی بدن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین به کلیه های شما کمک می کند تا سموم را دفع کنند.

متخصصان پیشنهاد می كنند كه حداقل هشت لیوان آب ۸ در روز بخورید. زنان باردار ، پرستار یا ورزشکاران به آب بیشتری احتیاج دارند.

علاوه بر آب ، می توانید از منابع دیگر هیدراتاسیون دریافت کنید از جمله:

چای گیاهی
آب قلم، آبگوشت استخوان
میوه و سبزیجات
آبمیوه

جالب اینجاست که برای مفید بودن همیشه لازم نیست آب مصرف شود.

۲- برای تقویت سیستم ایمنی بدن زنجبیل بخورید

زنجبیل از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند ، به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن. زنجبیل را می توانید به صورت پودر شده در راهروی ادویه یا به صورت ریشه در قسمت محصولات پیدا کنید. زنجبیل همچنین یک ماده اصلی در Fire Cider است.

مطمئن نیستید که چگونه سیستم ایمنی بدن خود را با زنجبیل تقویت کنید؟ تلاش كردن:

افزودن آن به چای
آن را در سوپ رنده کنید
آن را روی ماهی رنده کنید

برای تهیه یک چای خوشمزه:

۱ قاشق چایخوری زنجبیل تازه را در یک فنجان آب جوش رنده کنید
۱ قاشق چایخوری عسل خام اضافه کنید
۱ برش از یک لیمو ارگانیک را اضافه کنید

۳- به میزان کافی ویتامین D دریافت کنید

دریافت ناکافی ویتامین D با عملکرد ضعیف سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد ، بنابراین اگر شما به نحوه تقویت سیستم ایمنی بدن خود علاقه مند هستید ، اطمینان از این که روزانه مقدار کافی از این ویتامین را دریافت می کنید ، مهم است.

غذاهای غنی از ویتامین D عبارتند از:

زرده تخم مرغ
ماهی سالمون
قارچ
ساردین
شما همچنین می توانید ویتامین D را در روغن ماهی پیدا کنید.

۴-برای تقویت سیستم ایمنی بدن جینسینگ را امتحان کنید

مانند زنجبیل ، جینسینگ نیز یک ریشه است. جینسینگ با پشتیبانی از انواع مختلف سلولهای سیستم ایمنی بدن به پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مکمل ها وجود دارند ، اما استفاده از این ریشه در پخت و پز روزمره آسان است.

ریشه خشک جینسینگ را در یک فنجان آب جوش رنده کرده و به صورت چای خنک کنید
ریشه خشک جینسینگ را به آبغوره اضافه کنید

علائم ضعف سیستم ایمنی 

۵-پروبیوتیک مصرف کنید

واقعیت جالب: ۷۰-۸۰ درصد سیستم ایمنی بدن شما در روده قرار دارد!

مکمل های پروبیوتیک مصرف کنید ، یا غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند کومبوچا ، کیمچی و کلم ترش خانگی بخورید. اکثر پروبیوتیک ها حتی برای نوزادان نیز بی خطر هستند.

۶- زردچوبه بخورید

زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی مشهور است ، اما همچنین می تواند به حمایت از عملکرد ایمنی سالم کمک کند. زردچوبه اغلب به عنوان مکمل در آمریکا مصرف می شود ، اما در واقع در سراسر جهان از زردچوبه (به شکل شیر طلایی) برای پشتیبانی از عملکرد ایمنی سالم استفاده می شود.

۷-برای تقویت سیستم ایمنی بدن سیر بخورید

سیر یکی دیگر از تقویت کننده های ایمنی شناخته شده است ، اما لازم نیست در تمام طول سال نان سیر بخورید. در واقع وجود بسیاری از مواد غذایی خوشمزه این است که سیر بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مطمئن نیستید که چگونه سیستم ایمنی بدن خود را با سیر تقویت کنید؟ تلاش كردن:

خرد کردن یک سیر و مخلوط کردن کمی عسل خام
از قسمت بالایی آن را برش بزنید ، با روغن زیتون یا روغن نارگیل بپاشید ، سپس تفت دهید تا نرم شود

 

۸- ویتامین C مصرف کنید

        پیشنهاد می کنیم مقاله “هر آنچه باید درباره عفونت ناف بدانید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

ویتامین C یکی از محبوب ترین تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن است. مطالعه ای از دانشگاه هلسینکی نشان داد که دوز ۶-۸ گرم در روز به کوتاه شدن مدت و شدت سرماخوردگی کمک می کند.

با این حال ، غرغره کردن آب پرتقال یا مصرف یک مگا دوز ویتامین C در یک جلسه کمک چندانی نخواهد کرد. به این دلیل که ویتامین C محلول در آب است ، به این معنی که بدن شما فقط مقدار اضافی را از بین می برد. اکثر ماماها دریافتند که تقسیم دوز روزانه شما در طول روز به جلوگیری از از دست دادن این ویتامین از طریق ادرار کمک می کند.

ضعف سیستم ایمنی 

 چگونه سیستم ایمنی بدن خود را با ویتامین C تقویت کنید؟

پودر کامو را امتحان کنید – این ویتامین C با ۵۰ برابر ویتامین C پرتقال ، بالاترین شکل غذایی است.
از غذاهای غنی از ویتامین C مانند پرتقال ، توت فرنگی ، کیوی و اسفناج استفاده کنید.

۹- مقدار زیادی روی دریافت کنید

در حالی که به احتمال زیاد روی در اکثر مولتی ویتامین ها یا ویتامین های قبل از تولد وجود دارد ، شما هنوز هم می توانید با انتخاب غذاهای غنی از روی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. صدف ها منبع شماره یک روی هستند. یک وعده ۳ اونسی شامل ۴۹۳ درصد ارزش پیشنهادی روزانه شماست!

منابع دیگر عبارتند از:

۳ اونس چاک گوشت گاو (۴۷ درصد DV)
۱ اونس بادام هندی (۱۱ درصد DV)
۱ وعده بلغور جو دوسر (۷ درصد DV)
روی را می توانید به صورت مکمل نیز پیدا کنید.

۱۰-برای تقویت سیستم ایمنی بدن قارچ بخورید

شاید شما شاهد انفجار محصولات مرتبط با قارچ بوده اید؟ حتی قهوه قارچ هم وجود دارد! یک دلیل خوب برای این وجود دارد قارچ ها برای شما کاملاً خوب هستند و حتی می توانند از یک سیستم ایمنی سالم پشتیبانی کنند. به این دلیل که قارچ ها ترکیبی به نام بتا گلوکان دارند که با فعال سازی عملکرد سلول کشنده ، سیستم ایمنی بدن شما را بهبود می بخشد.

۱۱-بتا گلوکان های خود را دریافت کنید

بنابراین شما فواید گلوکان های بتا را می خواهید ، اما اهل قارچ نیستید؟ مشکلی نیست به غیر از قارچ می توانید در بسیاری از غذاها بتا گلوکان پیدا کنید.

مطمئن نیستید که چگونه سیستم ایمنی بدن خود را با بتا گلوکان تقویت کنید؟ تلاش كردن:

مخمر تغذیه ای یا مکمل مخمر
جلبک دریایی
جو دوسر
جو

۱۲- ورزش کنید

ورزش یک روش شگفت انگیز دیگر برای حمایت از سیستم ایمنی بدن شما است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که بدن فقط به ۲۰ دقیقه ورزش نیاز دارد تا سیستم ایمنی بدن شروع به گرفتن پاداش کند.

و حتی خبر بهتر؟ ده ها روش وجود دارد که می توانید ورزش بیشتری را در زندگی خود بگنجانید.

مطمئن نیستید که چگونه سیستم ایمنی بدن خود را با ورزش تقویت کنید؟ تلاش كردن:

بعد از شام به پیاده روی خانوادگی بروید
گنجاندن تمرینات ایمن در بارداری در برنامه روزانه شما
انجام تمرینات سبک در خانه

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.