تصاویری از ۲۰ مجسمه زیبا و معروف در جهان

تصاویر ۲۰ مجسمه زیبا و معروف در جهان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”تصاویر ۲۰ مجسمه زیبا و معروف در جهان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم

مجسمه سازی یک شکل هنری است که می تواند حتی از بی اهمیت ترین مواد آن را بیرون بکشد. این می تواند حس های بصری ما را به شکل سه بعدی از هنر ، همراه با کمک به ما در دیدن جهان از منظری دیگر ، درمان کند. از بتهای خدایان و الهه ها که برای پرستش استفاده می شود تا کنده کاری های انسان برای جاودانه ساختن خود ، اهداف زیادی در ایجاد مجسمه وجود دارد. قبل از اینکه لیست مشهورترین مجسمه های جهان را ببینیم ، بیایید نگاهی محرمانه به پس زمینه آن بیندازیم.

به قول میکل آنژ :

هر قطعه سنگ یک مجسمه در داخل خود دارد و وظیفه مجسمه ساز کشف  آن است “

تاریخچه تراشیدن اشیا بر روی سنگها ، فلزات ، چوب و سایر مواد به دوران پیش از تاریخ برمی گردد ، زمانی که اجداد اولیه ما با خراش بر روی دیواره های غار راه این شکل هنری را می ساختند. بعدها ، تمدن های زیادی مانند یونان ، روم ، مصر ، بین النهرین ، هند ، چین و دیگر کشورها برای بیان عقاید و عقاید خود شکل مجسمه سازی خود را ایجاد کردند. اینها از نقوش ساده الهام گرفته از طبیعت ، اشکال انتزاعی گرفته تا حتی مجسمه های واقع گرایانه بسیار گسترده بودند. بیشتر آنها را می توان در معابد و دیگر زیارتگاه های مهم یافت.

امروزه دیگر مجسمه ها به سنگ محدود نمی شوند! مجسمه سازان عصر جدید معتقدند با هر چیزی میتوان مجسمه خلق کرد.چیزهای روزمره مانند صابون ، شیشه ، مداد ، غلات و حتی سطل زباله می توانند به قطعات بسیار پیچیده و هنری تبدیل شوند. این مقاله به منزله ای برای برخی از بهترین مجسمه های جهان است که در اشکال خاص خود شاهکار هستند.

 مجسمه های معروف جهان :

در اینجا مجموعه ای از مجسمه های خلاق در هند و سراسر جهان ساخته شده است که با مدیوم ها و مواد مختلف ساخته شده است:

۱- قدیمی ترین مجسمه ناتاراجا در هند:

ناتاراجا نوعی رقص شیوا است که نماد پیوند طبیعت با خدای هندی ها است. این مجسمه برنز شیوا ناتاراجا متعلق به دوره Chola قرن یازدهم است. این یک هاله آتش است که در آن دو دست بالا یک دمرو و آگنی را در دست دارند ، در حالی که دست های پایین Abhayamudra را به نمایش می گذارند. او Apasmara Purusha را که نماد توهم در بشر است ، زیر پا میگذارد. حتی پس از گذشت قرن ها ، دیدن اینکه چگونه این مجسمه در برابر زمان مقاومت کرده است ، شگفت آور است.

نام هنرمند: هنرمند ناشناخته ای از سلسله چولا
مکان: گالری های فلورانس و هربرت ایروینگ برای هنرهای جنوب و جنوب شرقی آسیا ، ایالات متحده آمریکا
ماده: برنز
تاریخ: حدود ۱۱th Century

 مجسمه های معروف جهان

۲-مجسمه Gajendra Peeth – معبد Akshardham:

Gajendra Peeth ، سکوی پایین زیارتگاه اصلی در معبد Akshardham ، در دهلی نو است. این به گونه ای طراحی شده است که کل مندیر بر روی شانه های این فیل های قدرتمند قرار دارد. این ساختار سنگی هیجان انگیز با حدود ۱۴۸ فیل با وزن حدود ۳۰۰۰ تن و تراشیده در اندازه ها و اشکال مختلف یکی از معروف ترین مجسمه های فیل در هند را ایجاد می کند.

نام هنرمند: صنعتگران مختلف
مکان: معبد آکاردام ، دهلی نو ، هند
ماده: سنگ
تاریخ: ۶ نوامبر ۲۰۰۵

 مجسمه های معروف جهان

۳-اسبهای توانای ارابه Konark

ارابه Konark یکی از نمادین ترین سازه های جهان است که با کشیدن ۷ اسب به تصویر کشیده شده است. این اسب ها معانی نمادین متفاوتی با آنها دارند. در حالی که برخی از آنها تصور می کنند ۷ روز هفته ایستاده اند ، دیگری آنها را هفت رنگ رنگین کمان می داند. این مجسمه اسب همچنین یکی از قدیمی ترین مجسمه های هند است و به دلیل تهاجمات مهمانی خراب می شود.

ساخته شده توسط: Raja Narsingha Deva – از سلسله گانگا
مکان: معبد Konark ، ادیشا
ماده: سنگ
تاریخ: اواسط قرن سیزدهم

۴مجسمه ستون آشوکا – سارنات:

ستون آشوکا ، مشهور به شیر پایتخت مجسمه سازی آشوکا ، در سارنات هند واقع شده است. این بنا توسط آشوکا ، امپراطور پادشاهی موریا ساخته شده است. این ساختار ۴ شیر را نشان می دهد که روی پاهای عقب خود بر روی ستونی بلند نشسته اند و جهات مختلفی دارند. هر یک از این شیرهای آسیایی نمادی از قدرت ، شجاعت ، اعتماد به نفس و حقیقت هستند. این بعدا به نشان ملی هند تبدیل شد.

ساخته شده توسط: امپراطور آشوکا
مکان: سارنات ، اوتار پرادش
ماده: سنگ
تاریخ: قرن ۳

 مجسمه های معروف جهان
مجسمه های معروف جهان

۵- مجسمه آپسارا- ماده آسمانی:

قدیمی ترین مجسمه در هند

اگر زیبایی فرم بصری داشت ، احتمالاً شبیه این مجسمه ماسه سنگی آپسارا می شد! طبق افسانه های هند ، آپساراها موجوداتی آسمانی یا ماورا طبیعی هستند که فوق العاده زیبا هستند. آنها رقصنده های الهی هستند و دارای بدن لطیف و لطیف هستند. این مجسمه قرن ۱۲th یکی از مشهورترین مجسمه های زنانه سنگ است که سطح بالایی از جزئیات را به تصویر می کشد. با وجود اعضای بدن ، ویژگی های واضح و جواهرات نفیس ، هیچ انسانی نمی تواند مانند این خانم شگفت انگیز به نظر برسد!

ساخته شده توسط: ناشناخته
مکان: موزه ، ایالات متحده
ماده: سنگ
تاریخ: قرن ۱۲th

۶-جاتایو – بزرگترین مجسمه پرندگان جهان:

مجسمه های معروف در جهان

در منطقه کللام کرالا مجسمه ای باشکوه از جاتایو ، پرنده اسطوره ای از رامایانا ، بزرگترین مجسمه پرندگان در جهان قرار دارد. طول آن ۲۰۰ فوت طول ، ۱۵۰ میلی متر عرض و ۷۰ میلی متر طول است. این مجسمه در ارتفاع ۱۲۰۰ فوت بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و نماد محافظت از زنان است. این مکان Jatayu Earth’s Center یا Jatayu Rock نیز نامیده می شود و یک پارک و موزه است.

هنرمند: راجیو آنچال
مکان: Chadayamangalam ، منطقه Kollam ، کرالا
مواد: سیمان و سنگ
تاریخ: ۵ دسامبر ۲۰۱۷

 زیباترین مجسمه های جهان
زیباترین مجسمه های جهان

۷-مجسمه The Bean – شیکاگو ، ایالات متحده:

مجسمه های معروف جهان

ابر دروازه ، معروف به “Bean” یکی از بزرگترین مجسمه های عمومی در جهان است. توسط سر آنیش کاپور ، یک هنرمند مشهور هندی متولد انگلیس ، طراحی و توسعه یافته است. کل ساختار با ۱۶۸ قطعه ضد زنگ ساخته شده است ، که به طور یکپارچه با هم جوش داده شده اند تا نمای آسمان شهر را نشان دهند. این مکان اکنون به ساختارهای شاخص شیکاگو تبدیل شده است ، جایی که هزاران بازدید کننده هر روز برای دیدن تصاویر بر روی سطح انعکاسی منحصر به فرد مجسمه ، هیجان زده می شوند.

هنرمند: آنیش کاپور
مکان: پارک هزاره ، شیکاگو ، ایلینوی
مواد: فولاد ضد زنگ
تاریخ: ۱۵ مه ۲۰۰۶

 زیباترین مجسمه های جهان
زیباترین مجسمه های جهان

۸-مجسمه David توسط میکل آنژ:

دیوید ، مجسمه ای در دوره رنسانس که توسط میکل آنژ هنرمند ایتالیایی خلق شده یکی از شاهکارهای جهان است. این مجسمه قهرمان کتاب مقدس به نام دیوید را به تصویر می کشد ، که در حدود ۱۴ فوت قد ایستاده و همه را برهنه در مرمر سفید حک کرده است. به دلیل عبارات شدید صورت ، دیوید خیلی زود به “سمبل آزادی و آزادی” جمهوری خواهان تبدیل شد. برای محافظت از آن در برابر آسیب ناشی از آب و هوا و قرار گرفتن در معرض ، قطعه اصلی در سال ۱۸۷۳ به Galleria dell’Accademia منتقل شد و یک کپی جایگزین آن شد.

هنرمند: میکل آنژ
مکان: Galleria dell’Accademia ، فلورانس ، ایتالیا
مواد: سنگ مرمر
دوره: ۱۵۰۱-۱۵۰۴

۹-مجسمه Michelangelo’s Pieta:

Pieta به عنوان مجسمه های امضای میکل آنژ در نظر گرفته می شود ، زیرا تنها سازه او امضای وی است. Pieta به معنای “ترحم” است ، که از مضمون نام حضرت مریم استفاده می کند که بدن مصلوب عیسی را در دامان خود نگه داشته است. میزان جزئیات این تندیس از نظر  اصطلاحات و جنبه های فیزیکی ارقام باورنکردنی است. این سنگ از سنگ مرمر ظریف تراشیده شده و حدود ۱٫۷۴ متر در ۱٫۹۵ متر است.

هنرمند: میکل آنژ
مکان: کلیسای سنت پیتر ، شهر واتیکان
مواد: سنگ مرمر
دوره: ۱۴۹۸-۱۴۹۹

معروفترین مجسمه های جهان
معروفترین مجسمه های جهان

۱۰-مجسمه نیروی طبیعت ، دوحه:

Force of Nature یکی از چشمگیرترین مجسمه های مدرن جهان است. این اثر توسط لورنزو کوین ، یک مجسمه ساز ایتالیایی که می خواست پیامی قوی درباره قدرت طبیعت به جهانیان بدهد ، خلق شده است. این ایده پس از مجموعه ای از کشتار جمعی در تایلند و سایر مناطق جهان که توسط طوفان های شدید ایجاد شده بود ، شکل گرفت. وضعیت نشان می دهد که ما در برابر خشم مادر طبیعت چقدر کوچک و درمانده هستیم!

هنرمند: Lorenzo Quinn
مکان: دهکده فرهنگی ، دوحه ، قطر
مواد: برنز ، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم
دوره: اکتبر ۲۰۱۱

معروفترین مجسمه های جهان
معروفترین مجسمه های جهان

۱۱- مجسمه های صابون توسط Narong:

Narong Noppamartis یک هنرمند تایلندی ، که به دلیل این کنده کاری های عالی و صابون در سطح جهانی شناخته شده است. با داشتن یک محیط نرم مانند صابون ، دیدن اینکه چگونه او آن را به ساختارهای پیچیده و پیچیده تبدیل می کند ، حیرت آور است. از سبدهای ساده گرفته تا اژدهایان بسیار آراسته ، موجودات اسطوره ای گرفته تا نقوش معاصر ، نارونگ میله جدیدی را در سنت باستان حکاکی صابون در تالند مطرح کرده است.

هنرمند: Narong Noppamart
مکان: تایلند
مواد: صابون

معروفترین مجسمه های جهان
معروفترین مجسمه های جهان

۱۲- سگ و ماه ، هنر انتزاعی مینیمالیستی:

در دنیای هنر مجسمه سازی انتزاعی ، سگ و ماه به عنوان یکی از بهترین نصب های جنبش مینیمالیسم شناخته شده است. این یک ساختار هندسی است که شامل ۱۵ شکل اکتاهدرا و ۱۰ شکل تتاهدرا است که برای ایجاد یک تقارن کامل مرتب شده اند. سگ ماه ، به نام یک شاعر و آهنگساز نابینا Moondog توسط تونی اسمیت در سال ۱۹۶۴ ایجاد شد.

هنرمند: تونی اسمیت
مکان: گالری ملی باغ مجسمه های هنری ، واشنگتن ، ایالات متحده آمریکا
ماده: آلومینیوم
سال: ۱۹۶۴

معروفترین مجسمه های جهان
معروفترین مجسمه های جهان

۱۳- مجسمه های نیم تنه سورئال توسط Yuanxing Liang:

یوانکسینگ لیانگ یک هنرمند چینی است که می تواند قطعات غریب از خاک رس ایجاد کند. هر قطعه بسیار دقیق و سه بعدی است که از شخصیت های خارق العاده و عناصر افسانه های چینی باستان تشکیل شده است. اتمام این مجسمه های دست ساز به دلیل جزییات جزئیات تا چند ماه طول می کشد. لیانگ از کوچکترین جنبه ها تا مشهودترین عبارات در چهره مجسمه ها مجسمه های سفالی یک نوع را در جهان ارائه می دهد!

هنرمند: تونی اسمیت
مکان: گالری ملی باغ مجسمه های هنری ، واشنگتن ، ایالات متحده آمریکا
ماده: آلومینیوم
سال: ۱۹۶۴

معروفترین مجسمه های جهان
معروفترین مجسمه های جهان

۱۴-مجسمه علی و نینو ، مجسمه های هنری فلزی:

علی و نینو ، زن و مرد مجسمه های بادی فلزی که در جورجیا واقع شده اند. این پیکره که در ابتدا “مجسمه عشق” نامیده می شد ، دارای قد ۲۶ فوت است و یادآور داستان عاشقانه غم انگیز علی ، پسری مسلمان و نینو ، شاهزاده خانم گرجی است. این با یک فناوری خاص طراحی شده است که چهره ها را قادر می سازد هر روز به مدت ۱۰ دقیقه حرکت کنند. آنها به طور خلاصه یکدیگر را در آغوش می گیرند و سپس دور می شوند.

هنرمند: تامارا کوستیتادزه
مکان: ساحلی ، باتومی ، جورجیا
ماده: فولاد
سال: ۲۰۱۰

۱۵- گیتار ، مجسمه سازی کاغذ توسط پابلو پیکاسو:

پابلو پیکاسو با این مجسمه کاغذی “گیتار” انقلابی ایجاد کرد. او راه را برای شکل جدیدی از مجسمه سازی هموار کرد که از تکنیک مونتاژ استفاده می کند. این بسیار متفاوت از روش سنتی ساخت مجسمه ها با استفاده از قالب ، تراش و غیره بود ، وی از کاغذ ، مقوا ، و سیم برای ایجاد این ساز بی صدا استفاده کرد ، که اولین قطعه با دوام بود که با یک محیط شکننده مانند کاغذ ساخته شد.

هنرمند: پابلو پیکاسو
مکان: موزه هنرهای مدرن
ماده: کاغذ
سال: ۱۹۱۲

۱۶- آتش بازی شیشه ، بزرگترین مجسمه شیشه ای دائمی جهان:

Fireworks of Glass یک سازه دائمی است که در موزه کودکان ایندیاناپولیس ، ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. روی یک پایه شیشه ای قرار دارد و تا ۴۳ فوت در سقف کلاه فرنگی بالا می رود که با ۱۶۰۰ قطعه شیشه چند رنگ نیز ساخته می شود. کل برج با ۳۲۰۰ قطعه از شیشه های رنگی مختلف ساخته شده است. این قطعه نمونه ای از هنرهای نمایشی Dale Chihuly است که یکی از بهترین مجسمه سازان شیشه در جهان است.

هنرمند: Dale Chihuly
مکان: موزه کودکان ایندیاناپولیس ، ایندیاناپولیس ، ایالات متحده آمریکا
ماده: شیشه
سال: ۲۰۰۶

معروفترین مجسمه های جهان
معروفترین مجسمه های جهان

۱۷- پری دریایی ورشو ، مجسمه مشهور فلزی جهان:

پری دریایی ورشو در میدان شهر قدیمی ورشو ، لهستان واقع شده است. این داستان پس از یک داستان افسانه ای از پری دریایی ایجاد شده است که توسط ماهیگیر محلی صید شده است. طبق روایات ، موجودی که شبیه ماهی بود در تورهای ماهیگیری گیر کرده و آواز خواندن را آغاز کرده است. بعداً توسط یک تاجر ثروتمند زندانی شد و بعداً توسط اهالی شهر آزاد شد. از آن زمان ، وضعیت او که با شمشیر و سپر مجهز شده بود ، در مرکز شهر ایجاد شد تا احساس امنیت و محافظت از او را فراهم کند.

هنرمند: کنستانتی هگل
مکان: میدان شهر قدیم ، ورشو
ماده: روی برنز
سال: ۱۸۵۵

۱۸٫ بزرگترین مجسمه چوبی بودا در جهان:

در معبد لاما از پکن ، می توان بلندترین مجسمه چوبی را در جهان گوتاما بودا یافت. واقعیت جالب در مورد این مجسمه این است که این بنا کاملاً از یک تنه درخت تراشیده شده و حدود ۱۸ فوت قد دارد. این فیگور دست ساز در زمان سلسله چینگ ساخته شده و علی رغم تهدیدهای فراوان طبیعت و انسان ها ، معبد و مجسمه دست نخورده باقی مانده است.

هنرمند: ناشناخته
مکان: معبد لاما ، پکن
مواد: چوب
سال: ۱۶۹۴

معروفترین مجسمه های جهان

۱۹-مجسمه احساس غرق شدن ، کریستوفر دیوید وایت:

به نظر می رسد این مجسمه از چوب ساخته شده است! اما ، این نیست! دیوید کریستوفر وایت ، یکی از نسل جدید سرامیک ، مجسمه هایی را خلق می کند که می توانند چشم ما را فریب دهند. این مجسمه سرامیکی با مواد سرامیکی و اکریلیک ساخته شده است ، با استفاده از یک تکنیک خاص ، ظاهری شبیه به چوب به آن داده است. حتی می توانید جزئیات عبارات انسانی ، بافت پوست و رگهای موجود در مجسمه ها را مشاهده کنید.

هنرمند: دیوید کریستوفر وایت
ماده: سرامیک

سال: ۲۰۱۶

معروفترین مجسمه های جهان

۲۰-مجسمه ارتش سفالین ، چین:پ

ارتش Terracotta گروهی متشکل از بیش از ۸۰۰۰ مجسمه سفالی رزمندگان است. این یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه مجسمه های سفالی است که در چین حفاری شده است. طبق گفته های باستان شناسان ، اولین امپراتور چین شی هوانگ ، سپاهی از سربازان می خواست تا از زندگی پس از او محافظت کنند. بنابراین ، او به هزاران هنرمند مأمور ساخت که قالبهای سربازان با اندازه های مختلف را بر اساس درجه نظامی آنها قالب ، مونتاژ و نقاشی کنند. در کنار آنها مجسمه های ۶۷۰ اسب و ۱۳۰ ارابه وجود دارد.

مکان: موزه رزمندگان سفالین ، استان ژیان ، چین
ماده: سفالینه
سال: ۴۴۶ قبل از میلاد – ۲۲۱ قبل از میلاد

مجموعه زیبای ما از معروف ترین مجسمه های جهان به پایان رسید. بیش از رتبه واقعی این مجسمه ها ، ما می خواهیم به منحصر به فرد بودن طراحی و انتخاب مواد بپردازیم. پشت هر یک از این مجسمه ها یک داستان مسحورکننده وجود دارد که به عنوان یک موزه برای این هنرمند عمل می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.