ترفند رهایی شما از بدهی های سبک و سنگین

ترفند رهایی شما از بدهی های سبک و سنگین (مهارت های زندگی)

برنامه ریزی دقیق برای رهایی از بدهی های سبک و سنگین می تواند در ابتدا کمی سخت باشد اما هر بدهی قابل پرداخت است به شرط اینکه اصول و قواعد را رعایت کنید.

راهکارهای کارشناسان برای رهایی از بدهی

مشکلات زندگی این روزها باعث شده افراد در معیشت خود مشکل داشته باشند و نتوانند هزینه های زندگی را آن را طور که باید مدیریت کنند به همین سبب در این بخش  راه کارهایی را ارائه می دهیم که بتوانید از بدهی ها رها شوید.

راه رهایی شما از بدهی های سبک و سنگین
ترفند رهایی شما از بدهی های سبک و سنگین
رهایی از بدهی

با قبض تخفیف خرید کنید :

احتمالا هزاران بار این را شنیده اید . اما آیا این کار را انجام داده اید؟ می توانید با نشان دادن قبض تخفیف به صندوق دار پول پس انداز کنید فقط مطمئن باشید که از قبض ها برای محصولاتی که قبلا خریداری کرده اید، استفاده نکنید در غیر این صورت پولهای خود را در مواردی که هرگز از آن ها استفاده نخواهید کرد، تمام می کنید.

خرید از فروشگاه های آنلاین را امتحان کنید :

کودکان با سرعت نور بزرگ می شوند و لباس هایشان کوچک می شود ارزش آن را ندارد که به خاطر یک کمد لباس بدهی داشته باشید فروشگاه هایی که لباس های قبل خود را با شرایط خوب می فروشند را بررسی کنید اگر دوست دارید آنلاین خرید کنید، مشکلی نیست ، منظور ما از این خرید در واقع خرید لوازم دست دوم با کیفیت و با قیمت مناسب است

رستوران رفتن بسیار آسان تر از پخت غذا در خانه است در حالی که از آزادی و آشپزی نکردن لذت می برید باید پول بیشتری را صرف کنید یک راه خلاقانه برای اجتماعی شدن و به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی، این است به جای اینکه به رستوران بروید بعد از شام قرار ملاقات بگذارید

کافی شاپ رفتن را ترک کنید :

اگر نمی دانید پول شما هر ماه کجا می رود، ما کاملا مطمئن هستیم که کافی شاپ مورد علاقه شما می تواند آن را برای شما تعیین کند خوردن قهوه در منزل راهی ساده برای پس انداز کردن پول است.

به کتابخانه مراجعه کنید :

کتابخانه ها را به خاطر می آورید؟ آن ها کتاب و فیلم هایی دارند که می توانید آن ها را در اوقات فراغت بررسی کنید و علاوه بر این راهی برای ایجاد تغییرات و قرار گرفتن در مسیر رشد و پیشرفت شما خواهد بود.

برای رفتن به مغازه برنامه ریزی کنید :

فهرستی تهیه کنید و به آن دقت کنید با استفاده از برنامه ماشین حساب در گوشی خود، در حالی که در طول فروشگاه راه می روید هزینه ها را حساب کنید تا مطمئن شوید که به بودجه پایبند هستید سعی کنید آنلاین سفارش دهید و هیچ وقت با شکم خالی خرید نروید

از سرگرمی های گران قیمت دوری کنید :

آیا واقعا مبالغ زیاد برای صرف کردن در پارک های آبی و …دارید؟ اگر اینطور است این عادت را بشکنید زیرا هزینه کردن های زیاد برای سرگرمی و تفریح شما را بدهکار می کند.برای مدتی هزینه های تفریح را ثابت نگه دارید به این معنی نیست که به سینما، کنسرت ها، گلف، بولینگ یا هر چیزی که برای سرگرمی هزینه دارد نروید به جای آن خودتان را به چالش بکشید تا راه هایی برای تفریح پیدا کنید بچه ها را به پارک ببرید، پیاده روی یا کوه نوردی کنید، از کنسرت رایگان لذت ببرید، یا به دنبال یک رویداد آزاد در جامعه خود بگردید.

عضویت باشگاه را لغو کنید :

می توانید از عضویت باشگاه بیرون آیید و همراه با چند تن از دوستان خود در محیطی مناسب مثل پارک محله ورزش کنید.

کارت های اعتباری خود را از دست رس دور کنید :

هیچ وقت از قرض خلاص نخواهید شد تا این که پرداخت بدهی را به یک روش زندگی تبدیل کنید .

روشهایی رهایی از بدهی مالی
ترفند رهایی شما از بدهی های سبک و سنگین

سرمایه گذاری را متوقف کنید:

بله،در حال حاضر شما به تمام درآمد خود نیاز دارید تا بدهی تان را پرداخت کنید زمانی که بدهی را پرداخت کردید و سه تا شش ماه از هزینه ها را در یک صندوق پس انداز کرده اید پس می توانید دوباره خرج و مخارج را از سر بگیرید.

یک کار جانبی را آغاز کنید :

شروع کسب وکار هرگز آسان نیست آیا شما استعداد درست کردن چیزهایی را دارید؟ محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید! آیا عاشق حیوانات هستید؟ آیا چشم خوب و یک دوربین زیبا دارید؟ شروع به گرفتن عکس و فروش آن کنید.

شغل نیمه وقت ایجاد کنید :

می توانید در زمان های باقی مانده مثلا شب ها پیتزا یا غذاهای دیگر را با پیک انتقال دهید بنابراین غرور خود را کنار بگذارید و پول بیشتری کسب کنید.

بودجه بسازید :

بودجه بندی باید آسان باشد و به جرات می گوییم که این کار جالب است از برنامه بودجه بندی رایگان خود استفاده کنید و پولتان را بر روی چیزی که اهمیت دارد متمرکز کنید هزینه های روزمره، بدهی و ….

به کودکان بگویید که در بودجه بندی هستید:

وقتی صحبت از پس انداز یا پول خرج کردن می آید، بچه ها می توانند راهنمای بدتری نسبت به شکم شما باشند در این مورد کاری که می کنید این است که با آن ها رو راست باشید و بودجه بندی خود را برای آنها تشریح کنید

درخواست اضافه حقوق کنید:

از رئیس خود درخواست معرفی راهی برای اضافه کاری با هدف دریافت حقوق بیشتر کنید تا بتوانید هزینه های خود را بیشتر مدیریت کنید.

روشهایی رهایی از بدهی مالی

یاد بگیرید نه بگویید :

بخش جدیدی از دایره لغات درست کنید وقتی نوبت به پول خرج کردن می رسد خیلی وقت ها از این کلمات استفاده کنید.

اطلاعات را جمع آوری کنید :

برای پرداخت بدهی بدانید کجا ایستاده اید در گزارش ها اعتباری می توانید دقت کنید و تمام قرض های ثبت شده را شناسایی کنید. امتیاز اعتباری شما مشخص می کند آیا شما واجد شرایط برای پایین آوردن نرخ سود یا برای یک وام هستید.

فهرستی از میزان بدهی ها و درآمد خود تهیه کنید :

زمانی که اطلاعات خود را در دست دارید، لیستی از تمام قرض های خود را تهیه کنید

تعادل

حداقل پرداخت ماهانه

نرخ سود

سپس، لیست این که چقدر باید پرداخت کنید تا تراز بدهی در عرض سه سال یا هر چیزی که چارچوب زمانی هدف شما است را مشخص کنید به یاد داشته باشید که موارد ذکر شده در گزارش ها اعتباری تان، مانند وام خانواده، قبض های پزشکی و قبض های مکرر مانند برق و… را ذکر کنید.

روشهایی رهایی از بدهی مالی

نرخ سود خود را پایین بیاورید :

به نظر اینطور می رسد که اگر سود بیشتری دریافت کنیم بهتر است اما اینکار اشتباه است زیرا وام با سود بیشتر هم می گیرید و بیشتر خود را مقروض می کنید

دریافت وام با نرخ سود پایین :

گزینه دیگر برای خلاص شدن از بدهی گرفتن وام هایی با سود پایین است.

از پرداخت سنگین ترین بدهی ها شروع کنید

البته منظور از سنگینی میزان رقم بدهی نیست ، شاید یک بدهی به خاطر طلبکار کم صبوری که دارد بتواند در الویت قرار بگیرد یا بدهی به بانک به خاطر بهره ای که دار د و با گذشت هر روز ،مبلغ آن نیز افزایش می یابد،پس لیست کردن بدهی ها بر اساس اولویت روشی بسیار موثر خواهد بود.

در روش گفته شده باید به این نکته توجه کرد که پرداخت قسمتی از بدهی ها می تواند از اولویت آنها کم کند. به طور مثال پرداخت به روز شده وام بانکی که دیگر شامل بهره اضافه نخواهد شد و یا پرداخت بخشی از بدهی طلبکار موجب شود تا صبوری بیشتری برای گرفتن باقی طلب خود به خرج دهد.شناسایی و یه کار بردن این موارد می تواند باعث کاهش فشار کل بدهی شوند.

همانطور که گلوله برفی را اگر به جلو هل دهید به مرور بزرگتر می شود پرداخت قدم به قدم بدهی ها باعث افزایش سرعت تسویه شده و در نهایت به پایان می رسد.

روشهایی رهایی از بدهی مالی

باقی مانده وام و بدهی های خود را لیست کنید

اولین حرکت بسیار واضح هست اما سادگی آن نباید شما را از اهمیت دادن به آن دور کند.لیست بدهی خود را می توانید بر روی دفترچه کاغذی یا در محیط اکسل بنویسید. میزان دقیق مانده بدهی وام را می توانید با مراجعه به اینترنت بانک ببنید .برای بدهی به افراد هم نام و میزان طلبشان را ذکر کنید.

ماشین خود را بفروشید :

متوسط پرداخت ماهانه برای یک خودرو جدید چندین هزار تومان است این واقعا ظالمانه است! اگر این مبلغ را هر ماه پس انداز کنید بدهی ها خود را به زودی پرداخت خواهید کرد.

فروش وسایل بلا استفاده

با استفاده از این روش می توانید بخشی از پول نقد مورد نیاز را تامین کند. فروش وسایل غیر ضروری که حتی در طول یک سال نیز مورد کاربرد قرار نمی گیرند علاوه بر اینکه باعث ایجاد فضای آزادتر در خانه می شود به پرداخت بخشی از بدهی شما نیز کمک خواهد کرد.

بودجه بندی کنید

با وجود ابزارهای گوناگونی که امروزه وجود دارد فرآیند تدوین بودجه ای واقع بینانه به شما کمک بسیار خواهد کرد. از طریق بودجه بندی و تعهد داشتن به انجام آن نه تنها مانع بروز بدهی های جدید می شوید، بلکه گام هایی آرام و دقیق را برای بازپرداخت بدهی های قبلی بر می دارید.

تغییر در عادت های روزانه

بدهی به وجود می آید که شخص نمی تواند خود را به پول نقد محدود کند. عادات خرید و هزینه های نادرست می تواند موجب بروز بدهی شود.تغییر عادت خرید ، پرهیز از تجملات و خرید موارد ضروری منجر به جلوگیری از گسترش بدهی ها شدهه و منابع شما را تقویت می کند.

کار بیشتر ، درآمد بیشتر

اگر بیشتر کار کنید و بتوانید درآمد ماهیانه خود را دو برابر کنید، می توانید بدهی های خود را زودتر تسویه کنید.می توان با انتاب شغل دوم نیز صاحب درآمد بیشتر شده و با برنامه ریزی دقیق بدهی خود را پرداخت کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.