بیوگرافی توپاک شکور,انقلابی ترین رپر

سلامی به زیبایی پاییز به همراهان مجله فارسی ها با یکی دیگر از سوژه های بیوگرافی مجله در خدمت شما هستیم.

توپاک شکور با اسم کامل توپاک آمارو شکور(Tupac Amaru Shakur) متولد۱۶ ژوئن ۱۹۷۱، همچنین با نام های صحنه خود ۲Pac و Makaveli شناخته می شود ،رپر و بازیگر آمریکایی بود. .بخش عمده ای از کارهای شکور به دلیل پرداختن به موضوعات معاصر اجتماعی که شهرهای داخلی را به ستوه آورده اند،ذکر شده است و وی به عنوان سمبل مقاومت و فعالیت در برابر نابرابری های جنسی,نژادی,اجتماعی شناخته می شود.و از نظر بسیاری به عنوان بهترین و سیاسی ترین و انقلابی ترین رپر دنیا است.

توپاک شکور در محله هارلم در شهر نیویورک متولد شد اما در سال ۱۹۸۸ به منطقه خلیج سان فرانسیسکو نقل مکان کرد . وی بعداً در سال ۱۹۹۳ به لس آنجلس نقل مکان کرد تا حرفه موسیقی خود را ادامه دهد.با انتشار اولین آلبوم خود با نام ۲Pacalypse Now در سال ۱۹۹۱ ، او به شخصیتی مهم در هیپ هاپ ساحل غربی تبدیل شده بود و موضوعات اجتماعی را در این ژانر  موسقی معرفی کرد،در زمانی که رپ گنگستری یا گانگستا (Gangsta Rap)در جریان رپ آن زمان حاکم بود.

شکور با آلبوم های معروف خود از قیبل Strictly 4 My N.I.G.G.A.Zو Me Against the World موفقیت های مهم و تجاری بیشتری کسب کرد.

بعداً در همان سال،پس پشت سر گذاشتن مشکلات قانونی و سرقت و تیراندازی بر علیه او،شکور به شدت درگیر رقابت در حال رشد هیپ هاپ ساحل شرقی – غرب ساحل شد.آلبوم دو دیسک او All Eyez on Me 1996بعدها به یکی از پرفروش ترین آلبوم های ایالات متحده تبدیل شد.

در ۷ سپتامبر ۱۹۹۶ ، شکور چهار بار توسط یک فرد ناشناس در یک تیراندازی با رانندگی در لاس وگاس مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او شش روز بعد درگذشت و فرد مسلح هرگز دستگیر یا شناسایی نشد.

زندگی قبل از شهرت او:

توپاک آمارو شکور در ۱۶ ژوئن سال ۱۹۷۱ در خانواده ای آفریقایی-آمریکایی در بخش هارلم شرقی منهتن در شهر نیویورک متولد شد.نام تولد وی لسن Parish Crooks بود.یک ماه پس از آنكه مادرش در بیش از ۱۵۰ اتهام “توطئه علیه دولت ایالات متحده و نشانه های نیویورك” در دادگاه New York Panther 21 تبرئه شد متولد شد. والدین وی ، افنی شکور (متولد آلیس فی ویلیامز در کارولینای شمالی) و بیلی گارلند ، اعضای فعال حزب سیاه پلنگ در نیویورک در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ بودند.

در سن یک سالگی توپاک،مادرش نام او را توپاک آمارو دوم نام گذاشت,الهام گرفته از سام شخصیتی در  انقلاب پرو قرن ۱۸ ، که پس از رهبری یک قیام بومی علیه حکومت اسپانیا اعدام شد.توپاک” ازاسم “Thupaq” گرفته شده است ، به معنی “فدادار” است.

“من می خواستم که او نام مردم انقلابی و بومی جهان را داشته باشد. من می خواستم او بداند که او بخشی از یک فرهنگ جهانی است و نه فقط از یک محله …”

مادرش افنی شکور در رابطه با اسمش این را گفته است.

تعدادی از میراث توپاک شکور:بیوگرافی توپاک

وی برنده جایزه محبوب ترین رپر سال در سال ۱۹۹۷برده است و در نامزد همچین جایزه ای در سال ۱۹۹۴میلادی نیز شده بود.

در سال ۲۰۰۵ که بعد از مرگ او بود یکی از ترک های همکاری او با Notorious B.I.G برنده بهترین رپ ترک سال شد.

او برنده پنج جایزه و نامزد ۱۹ جایزه دیگر مانند,بهترین عنوان از قبیل آقای بین الملل,رپر محبوب,آلبوم های او از قبیل (Me Against The World)و(All Eyez On Me)برنده جایزه بهترین آلبوم های هیپ هاپ شد.

او همچنین در فیلم (Poetic Justice) عدالت شاعرانه نامزد بهترین بازی در Motion Pictures شد.

او چندین فیلم نیز بازی کرده است که(Juice),(Poetic Justice) و (Above the Rim) از معروف ترین آنها هستند.

و چه شاهکار های دیگری میتوانسیم شاهد شان باشیم اگر این رپر با استعداد هنوز در بین ما میبود.

بیوگرافی توپاک

fd,

 

2.7/5 - (3 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.