بهترین گزینه ها برای خوردن در اواخر شب

همه ما هوس های شبانه داشته ایم. آن زمان هایی که شما در رختخواب دراز می کشید اما ذهن شما در یخچال است. شما سعی می کنید با آن مبارزه کنید ، اما متوجه می شوید که نمی توانید. معمولاً اینگونه پیش می رود: پس از تردید زیاد ، از تخت خود بلند می شوید و به سمت آشپزخانه می روید ، جایی که برای چند ثانیه و شاید حتی چند دقیقه به بسیاری از خوردنی ها فکر می کنید.اما چه چیزی باید بخورید؟ بهترین و سالم ترین گزینه شما چیست؟ در اینجا ۱۰ غذای مناسب برای خوردن در شب آورده شده است.

شما در مورد آن شنیده اید – در مورد آن نیز بخوانید – معروف “غذا خوردن دیر وقت برای شما خوب نیست”. شما به خوبی می دانید که چگونه غذا خوردن در اواخر شب می تواند باعث ایجاد استرس در شما و افزایش وزن شما شود. اما شما فقط می خواهید غذا بخورید – و باید بخورید.

بهترین خوردنی ها در اواخر شب

۱- بوقلمون

اگر گیاه خوار نیستید ، احتمالاً عاشق بوقلمون هستید. این نه تنها بسیار خوشمزه است ، بلکه بسیار مغذی نیز هست. بوقلمون دارای مقدار زیادی پروتئین است. ۲۸ گرم بوقلمون قبلاً حاوی هشت گرم پروتئین است.

همچنین حاوی مقداری ویتامین و یک ترکیب مغذی به نام سلنیوم است. سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش مهمی در اطمینان از عملکرد صحیح غده تیروئید دارد.

بوقلمون به عنوان یکی از بهترین غذاها برای خوردن در شب شناخته می شود زیرا اعتقاد بر این است که پروتئین تریپتوفان ، که به میزان قابل توجهی در آن وجود دارد ، باعث ایجاد خواب آلودگی می شود.

۲- ماهی

یکی دیگر از گزینه های عالی برای افراد غیر گیاهخوار ماهی است ، به ویژه ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی تن و ماهی خال مخالی. اینها انتخاب های سالم محسوب می شوند زیرا حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین D هستند. ویتامین D به بدن شما در تنظیم سطح کلسیم کمک می کند و برای کلیه ها ، غدد پاراتیروئید ، پوست و غیره مفید است.

ماهی های چرب همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ گروهی از اسیدهای چرب سالم هستند که می توانند به عنوان عوامل ضد التهابی عمل کرده و برای مغز مفید باشند. نشان داده شده است که اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند میزان سروتونین تولید شده توسط سیستم عصبی را افزایش داده و در نتیجه خواب را بهتر کنند. این بدان معناست که ماهی ها شما را بیدار نگه نمی دارند! لازم نیست بعد از خوردن آنها از این سو به آن سو بچرخید.

ماهی ها همچنین حاوی روغن های مغذی هستند که برای بدن و پوست مفید هستند.

۳- برنج سفید جزء بهترین خوردنی ها

برنج سفید برنجی است که جوانه سبوس ندارد – یعنی سبوس و جوانه باید در نتیجه فرآوری برنج قهوه ای برداشته شوند تا برنج سفید شود. این حذف سبوس و جوانه باعث می شود برنج سفید در مقایسه با برنج قهوه ای حاوی فیبر ، مواد مغذی و آنتی اکسیدان های کمتری باشد. با این حال ، برنج سفید هنوز حاوی مقدار قابل توجهی از مواد مغذی مانند تیامین ، فولات و منگنز است و بنابراین به عنوان یک وعده غذایی در اواخر شب عالی است.

برنج سفید دارای شاخص گلیسمی بالا است. شاخص قند خون یک ماده اندازه گیری میزان افزایش سطح قند در آن غذا است. مصرف غذاهای دارای شاخص GI ، مانند برنج ، می تواند کیفیت خواب فرد را بهبود بخشد. این به اندازه ای است که فرد این غذاها را یک ساعت قبل از خواب مصرف کند. اگر قصد دارید تا ۷ بعد از ظهر بخوابید ، بهتر است تا ساعت ۶ بعد از ظهر برنج سفید بخورید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴- موز

موز نه تنها طعم خوبی دارد ، بلکه سرشار از ترکیبات پتاسیم و تریپتوفان است و آنها را به یکی از بهترین غذاها برای خوردن در شب تبدیل می کند.

تریپتوفان ، همانطور که قبلاً گفته شد ، یک پروتئین ضروری است که در آرامش نقش دارد. برخی موزها قبل از غذا می توانند کیفیت خواب شما را بهبود ببخشند. علاوه بر این ، آنها حاوی ویتامین هستند و سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. آنها همچنین حاوی ترکیباتی هستند که می توانند حرکت روده را آسان تر کنند.

۵- پنیر و کراکر

پنیر و کراکر منبع کربوهیدرات هستند و پنیر منبع تریپتوفان ، می تواند به تعادل سطح قند بدن کمک کند. وقتی پنیر و کراکر را با هم مصرف می کنید ، تریپتوفان بیشتری در دسترس مغز شما قرار می گیرد.قند موجود در پنیر مغز شما را تغذیه می کند و تریپتوفان به تولید ملاتونین کمک می کند.

این بدان معناست که هنگام مصرف پنیر و ترقه با هم ، میزان بیشتری سروتونین و ملاتونین در سیستم عصبی شما ایجاد می شود. سروتونین کیفیت خواب افراد را بهبود می بخشد.

بهترین خوردنی ها

۶- غلات گرم جزء بهترین خوردنی ها

غلات منابع عالی فیبر هستند. میوه هایی مانند جو دوسر حاوی مقدار قابل توجهی ملاتونین هستند که خواب را بهبود می بخشد.

قبل از خواب ، یک کاسه غلات و شاید حتی غلات کامل انتخاب خوبی است. آنها کالری زیادی ندارند و به احتمال زیاد شما را بیدار نگه نمی دارند.

۷- ماست

طعم ماست خوب است و بچه ها و بزرگسالان آن را دوست دارند. آنها همچنین منبع غنی کلسیم هستند. کلسیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است. این برای رشد استخوان و دندان ضروری است و ماهیچه های اسکلتی ، صاف و قلبی برای ایجاد انقباضات عضلانی به آن نیاز دارند.

بدن شما همچنین برای تولید ملاتونین از تریپتوفان به کلسیم نیاز دارد. اگر سطح کلسیم پایین باشد ، میزان تولید ملاتونین کاهش می یابد – بنابراین کیفیت خواب پایین است. ماست همچنین حاوی کازئین است. اعتقاد بر این است که کازئین گرسنگی صبحگاهی را کاهش می دهد.

ماست شیرین نشده یک میان وعده عالی و یکی از بهترین غذاها برای خوردن در شب است.

۸- تخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین است و کالری زیادی ندارد. تخم مرغ به عنوان یک میان وعده در اواخر شب یک انتخاب عالی است. پخت آنها آسان است و می تواند با انواع مختلفی از تنقلات همراه باشد.

تخم مرغ همچنین حاوی تریپتوفان است که همانطور که باید بدانید می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

۹- اسموتی پروتئین-آناناس

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید ، بیشتر تنقلات و غذاهای موجود در این لیست از بهترین غذاها برای خوردن در شب ، غذاهای غنی از پروتئین هستند. وعده های غذایی سرشار از پروتئین در حدود زمان خواب می تواند باعث ترمیم عضلات شود. آنها همچنین می توانند با از دست دادن توده عضلانی مرتبط با سن به ویژه در افرادی که مرتباً ورزش می کنند ، مبارزه کنند.

به عنوان یک میان وعده در اواخر شب ، می توانید مقداری تکه آناناس را با شیر مخلوط کنید. شیر منبع عالی پروتئین تریپتوفان است که بدن از آن ملاتونین تولید می کند. آناناس حاوی مقدار زیادی کالری نیست و ممکن است تهدیدی برای عملکردهای گوارشی طبیعی بدن شما نباشد. آناناس همچنین می تواند سطح سروتونین بدن شما را افزایش دهد.

بهترین خوردنی ها

۱۰- گیلاس ترش جزء بهترین خوردنی ها

آب میوه های تهیه شده از گیلاس ترش در کنار سایر تنقلات ، مانند کراکر و پنیر ، عالی است. گیلاس ترش دارای اثرات ضد التهابی است. اگرچه در مقادیر کمی ، گیلاس ترش حاوی هورمون خواب ملاتونین است. آنها همچنین حاوی پروسیانیدین B-2 هستند که اعتقاد بر این است که اسید آمینه ضروری تریپتوفان را ثابت نگه می دارد

هنگام انتخاب بهترین خوردنی ها و میان وعده ها برای خوردن در شب ، باید غذاهایی را انتخاب کنید که کالری کمی داشته باشند – بیش از ۲۰۰ کالری – و دارای پروتئین بالا باشند. پروتئین هایی مانند تریپتوفان کیفیت خواب را افزایش می دهند. برخی از این غذاها شامل تخم مرغ ، بوقلمون ، پنیر ، موز ، ماست ، آب میوه و غیره است.به یاد داشته باشید ، تغذیه سالم یک راه عالی برای سالم ماندن است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.