راههای آسان برای بهبود سلامت روان

سلامت روان به اندازه سلامت جسم اهمیت دارد. همه گیری کرونا همه ما را بیشتر متوجه این موضوع کرده است. عادات روزانه می تواند کمک زیادی به بهبود سلامت روان کند. اگرچه وضعیت روانی ما قبلاً یک موضوع نگران کننده نبود ، اما امروزه به سرعت در حال تبدیل شدن به موضوعی نگران کننده است.از طریق این مقاله ، من چند نکته را توصیه می کنم که می تواند به شما کمک کند با استرس روزمره خود کنار بیایید.

با پیشرفت سریع زندگی ما ، دوران مدرن امروزی ما را در شرایط استرس و ناراحتی دائمی قرار می دهد. در حالی که فرد را از نظر جسمی خسته می کند ، خستگی روحی یا احساسی نیز بسیار زیاد است.

قبل از ادامه خواندن ، اجازه دهید به طور خلاصه بفهمیم که سلامت روان چیست؟ به بیان ساده ، سلامت روان “شرایطی است که فرد در رابطه با بهزیستی روانی و احساسی خود دارد”. این امر بر نحوه تفکر ، احساس و واکنش ما به موقعیت ها تأثیر می گذارد و ما را قادر می سازد که به خصوص پس از یک وضعیت سخت به زندگی بازگردیم. این به ما قدرت می دهد تا با چالش های روزانه و سرسختی های آن برای حفظ روابط پایدار مقتدر بمانیم.

اکثر ما در مقاطع مختلف زندگی خود با مسائل مربوط به سلامت روان روبرو هستیم. در حالی که عاقلانه است که از مشاوره حرفه ای در شرایط سخت استفاده کنید ، اما راه های ساده و در عین حال قابل توجهی وجود دارد که می توانید به تنهایی سلامت روان خود را بهبود بخشید.

گام های فعال برای بهبود سلامت روانی خود بردارید. اجازه دهید با هشت “روش مهم” که به شما در مبارزه با استرس روزمره کمک می کند ، شروع کنیم:

بهبود سلامت روان

راههای آسان برای بهبود سلامت روان

خوب بخوابید:

خواب بسیار مهم است ، زیرا به استراحت بدن و تنظیم مجدد ذهن کمک می کند. از این رو ، یک خواب خوب شبانه روز بعد شما را در روحیه شادتری قرار می دهد. اگر به اندازه کافی چرت نمی زنید یا الگوی خواب شما مختل می شود ، تحریک پذیر خواهید بود و تغییرات خلقی را تجربه خواهید کرد. این امر همچنین می تواند بر سلامت جسمی شما تأثیر بگذارد و در نتیجه سایر مشکلات سلامتی را در پی داشته باشد. کمبود خواب درخشش پوست شما را از بین می برد بنابراین با خواب خوب زیبایی خود را داشته باشید!

رژیم غذایی متعادل و ورزش باعث بهبود سلامت روان میشود:

یک رژیم متعادل برای تناسب اندام و خوب ضروری است. وقتی غذای مغذی می خورید ، سیستم گوارش به خوبی پاسخ می دهد و شما را مضطرب می کند. ورزش یکی دیگر از فعالیتهای ضروری است که به شما کمک می کند تا یک وضعیت روانی پایدار داشته باشید زیرا حرکت احساسات را آزاد می کند. هنگامی که ورزش می کنید ، بدن شما اندورفین یا هورمون های شادی تولید می کند که به مبارزه با هورمون های استرس زا کمک می کند. بنابراین ، فعالیت بدنی شما را برای مدت طولانی قوی نگه می دارد ، در حالی که از بیماری هایی مانند دیابت ، بیماری های قلبی و مشکلات روانی مختلف جلوگیری می کند.

مصرف رسانه های اجتماعی و استفاده از وسایل الکترونیکی را محدود کنید:

ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و از این رو مشغله ما با دستگاه های الکترونیکی ، تلفن های همراه ، لپ تاپ ، بازی های ویدئویی و غیره بسیار افزایش یافته است. علاوه بر این ، بیماری همه گیر کرونا این اعتیاد را دوچندان کرده است و ما را در دستگاه های دیجیتالی غوطه ور کرده است یا برای اوقات فراغت یا برای کار.بررسی تلفن استفاده از تلفن و رسانه های اجتماعی خود را کاهش دهید.

 مغز ما برای عملکرد مداوم طراحی نشده است و وقتی این کار را می کنیم ، بی قراری ما را افزایش می دهد. ارتباط خود را با گوشی به طور مداوم قطع کنید و در عوض وقت خود را با خانواده خود بگذرانید. یاد بگیرید که اطلاعاتی را که از طریق شبکه های اجتماعی به دست می آید فیلتر کنید. این به شما کمک می کند تا آرام شوید و احساسات خود را آرام کنید.

بهبود سلامت روان

یکنواختی را از بین ببرید:

روالهای هر روزه با ایجاد احساس امنیت به ما حس ساختار می دهند. در حالی که برخی از روالها خوب هستند ، از قدرت “تغییر” دوری نکنید. گهگاه سرعت را تکان دهید. به عنوان مثال ، هنگام دویدن ، مسیر متفاوتی را انتخاب کنید ، هنگام رفتن به محل کار مسیر دیگری را امتحان کنید یا به سادگی چیزهای خانه یا هرگونه فعالیت دیگر را جابجا کنید. از آن لذت ببرید. این یکنواختی را از بین می برد و روحیه شما را تقویت می کند. این به شما احساس موفقیت می دهد و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

 کمک داوطلبانه به دیگران باعث بهبود سلامت روان میشود:

تصور اینکه به کسی کمک کنید احساس مثبت به شما می بخشد. داوطلب شدن را به صورت فردی یا در فعالیت های گروهی در نظر بگیرید. راههای نامحدودی وجود دارد که چگونه می توانید در وقت و مهارت خود به آن کمک کنید.این کار تقویت کننده شادی است.

اهداف واقع بینانه برای خود تعیین کنید:

آرزوهای ما در زندگی ما بی پایان است. این اغلب ما را به رسیدن به اهداف غیر واقعی زندگی می رساند. این واقعیت که شما لیستی دارید که یک مایل را طی می کند ، شما را به چالش کشانده و در نهایت منجر به فرسودگی شغلی می شود. این امر ناگزیر منجر به سرخوردگی می شود. برای شروع ، اهداف واقع بینانه تعیین کنید ، فقط یک یا دو در یک زمان. آنها را از نظر اولویت های شخصی و حرفه ای لیست کنید.

پس از انجام این کارها ، به موارد بیشتری بروید. همانطور که در حین تمرین عضلات بدن خود را تقویت می کنید ، اهداف خود را به طور ذاتی بسازید. با شروع و تکمیل این مشاغل ، یکی یکی حس شادی ، موفقیت و خوشبختی را تجربه خواهید کرد.

تمرین قدردانی و تمرکز حواس باعث بهبود سلامت روان میشود:

به یاد داشته باشید ، قلب سپاسگزار یک قلب شاد است. هر روز زمانی را برای فکر کردن به نکات مثبت زندگی خود اختصاص دهید. به آنها توجه داشته باشید و به آنها مراجعه کنید. یک دفترچه قدردانی داشته باشید. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید ، حداقل سه مورد را که برای آنها شکرگزار هستید بنویسید و قبل از خواب ، سه مورد را که از آنها سپاسگزار هستید بنویسید.

به طور مرتب این کار را انجام دهید و به ارزش چیزهای کوچکی در زندگی که قبلاً نادیده گرفته اید ، خواهید رسید. احساس آرامش و شادی که با این کار تجربه خواهید کرد ،و دیدگاه شما را به سمت مثبت سوق می دهد و کمتر منفی ها را میبینید.

بهبود سلامت روان

در مواقع ضروری از کمک مشاور بهره مند شوید:

در صورتی که احساس می کنید قادر به اداره یک موقعیت سخت نیستید ، فوراً از مشاوره تخصصی کمک بگیرید. درمانگران و مشاوران نه تنها به شما کمک می کنند تا علت اصلی مشکل را بشناسید ، بلکه به شما کمک می کند تا نقشه راه را برای غلبه بر آن مشخص کنید. به یاد داشته باشید که کمک گرفتن نشانه قدرت است نه ضعف.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۴ روش مهربان بودن با خودتان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

اخرین حرف درباره کسب سلامت روان

زندگی می تواند چالش های بسیاری را بر سر راه ما قرار دهد ، اما ما برای غلبه بر هر آزمونی باید عزم درونی خود را تقویت کنیم. ما تنها در صورتی می توانیم این کار را انجام دهیم که از نظر جسمی و روحی آماده باشیم. قوی بودن از درون نیز می تواند به ما کمک کند تا زندگی ارزشمندی داشته باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.