با پاکت چی انواع پاکت خود را تولید و چاپ کن

برای هر شرکت و کسب‌وکاری همیشه تبلیغ و بازاریابی نیاز است، یکی از روش‌های بازاریابی، چاپ پاکت است. برای ارسال نامه‌ها و یا قراردادها به بیرون از شرکت نیاز به پاکت دارید تا از آن‌ها به‌خوبی محافظت کند و چه‌بهتر که این پاکت کاملا اختصاصی برای شرکت شما طراحی ‌شده باشد. پاکت‌های اختصاصی و سفارشی معرف شرکت شما هستند و می‌توانند نامه‌های شما را از دیگر ادارات و سازمان‌ها مجزا کنند. به‌این‌ترتیب اگر کسی منتظر دریافت نامه‌ای از سوی شرکت شما باشد، نیازی به گشتن میان پاکت‌های رسیده ندارد.

پاکت نامه

 مجموعه چاپ پاکتچی بیش از یک قرن سابقه در چاپ و صحافی و پاکت سازی دارد و بهترین مرکز اختصاصی چاپ شناخته می‌شود. مجموعه پاکتچی در محدوده بازار دارای چاپخانه افست است و تمام سفارش‌های مشتریان در همان‌جا آماده ‌شده و ارسال می‌شود. این مجموعه به‌صورت تخصصی در زمینه چاپ انواع  پاکت پستی، پاکت رادیولوژی، چاپ سربرگ، فاکتور، کاتالوگ و… فعالیت دارد.

کاربرد پاکت پستی دقیقا برای چه مصارفی است؟

پاکت‌ پستی کاغذی به برای تولید انبوه و پخش بین افرادی که از یک فروشگاه خرید می‌کنند توسط والتر دوبنر ابداع شد. پاکت‌ کاغذی به‌سرعت در کشور امریکا پخش شد و در بیشتر فروشگاه‌های محلی و خوار و بار فروشی‌ها مورد استفاده قرار گرفت. این نوع از پاکت‌های کاغذی به‌شکلی طراحی شده بودند که توان حمل ۲۵ کیلو بار را داشتند. این ویژگی باعث شد آنها در زندگی روزمره هم کاربردهای گسترده‌ای پیدا کنند.

میوه‌فروشی‌ها، بغالی‌ها و فروشندگان تنقلات، قنادی‌ها و انواع خرده‌فروشی‌های دیگر تا پیش از رایج شدن پاکت‌های پلاستیکی از پاکت کاغذی برای این کار استفاده می‌کردند. در سال‌های اخیر به‌خصوص با رایج‌شدن اطلاعات مرتبط با ضررهای زیست محیطی پاکت‌های پلاستیکی، بازگشت به پاکت‌های کاغذی برای مصارف کاربردی شایع شده است. این پاکت‌های کاغذی امروزه هم معمولا همراه با لوگو و اطلاعات مرتبط با فروشگاه‌ها در خرید بعضی از اقلام الکترونیکی، سیمان و مصالح ساختمانی، قنادی، لوازم آرایشی و رستوران‌ها به مشتریان ارائه می‌شود.

با توجه به ظرفیت بالای این برای پاکت حبابدار در استفاده مجدد و خارج از کاربرد رسمی، تجاری و تبلیغاتی آنها برای مصارف شخصی، بین افراد محبوبیت زیادی دارند. برای همین استفاده از آنها برای حمل وسایل شخصی، جابجایی وسایل خانگی و مواردی مانند این رایج است.

قیمت چاپ پاکت اختصاصی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت چاپ پاکت برای سفارش‌دهنده بسیار اهمیت دارد و اغلب چون تعداد سفارش‌ها بالاست به دنبال راهی برای کمتر شدن هزینه است. امروزه با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت مواد اولیه در این صنعت نیز بسیار بالا رفته اما بازهم چنانچه در حین سفارش اطلاعات کافی داشته باشید می‌توانید به بهترین و به‌صرفه‌ترین چاپ را انتخاب کنید. عوامل مختلفی بر قیمت چاپ پاکت اختصاصی اثر می‌گذارند که در ادامه این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت

  • جنس کاغذ

بدیهی است که در هر صنعتی در صورت استفاده از مواد اولیه مختلف، قیمت محصول نهایی نیز متفاوت خواهد بود، صنعت چاپ نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای چاپ پاکت از کاغذهای مختلفی می‌توان بهره برد که قیمت‌های مختلفی دارند. اختلاف قیمت کاغذهای مختلف علاوه بر جنس و کیفیتشان به برندی که کاغذ را تولید کرده نیز بستگی دارد. در صنعت چاپ پاکت از کاغذهای مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام قیمت مخصوص به خود را دارند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

رای هر شرکت و کسب‌وکاری همیشه تبلیغ و بازاریابی نیاز است، یکی از روش‌های بازاریابی، چاپ پاکت است. برای ارسال نامه‌ها و یا قراردادها به بیرون از شرکت نیاز به پاکت دارید تا از آن‌ها به‌خوبی محافظت کند و چه‌بهتر که این پاکت کاملا اختصاصی برای شرکت شما طراحی ‌شده باشد. پاکت‌های اختصاصی و سفارشی معرف شرکت شما هستند و می‌توانند نامه‌های شما را از دیگر ادارات و سازمان‌ها مجزا کنند. به‌این‌ترتیب اگر کسی منتظر دریافت نامه‌ای از سوی

پاکت چی

پاکت بیمارستانی چیست؟

 پاکت بیمارستانی نوعی از پاکت بسته بندی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای حمل اطلاعات بیمار استفاده می‌شود. اطلاعات بیمارستانی از قبیل جواب رادیولوژی و پرونده بیماری از جمله این موارد هستند. پاکت ویژه بیمارستان را می‌توان در ابعاد و اندازه‌های مختلف و در طرح‌های گوناگون چاپ کرد.

 نوع دیگری از پاکت‌ها برای تشکیل پرونده و حفظ اطلاعات درمانی بیرون به کار می‌رود. همچنین پاکت ام آر آی برای قرار دادن عکس استفاده می‌شود. البته پاکت ویژه بیمارستان فقط شامل این موارد نیست. با توجه به اینکه محیط بیمارستان باید محیطی استریل و عاری از آلودگی باشد، بسته‌بندی محصولات و کالاهای پزشکی نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل انواع متفاوتی از پاکت برای رفع نیازهای بیمارستانی تولید شده است. انواع پاکت‌ها شامل پاکت امحا زباله‌های عفونی، پاکت استریل و اتوکلاو و … است. در ادامه با این پاکت‌ها و کاربرد آن‌ها در محیط بیمارستان و مراکز درمانی آشنا می‌شویم. 

کاربرد رسمی و اداری پاکت نامه

پاکت نامه به شکلی مشابه سنتی آن هنوز هم توسط ادارات برای ارسال پیام‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر موسسه، اداره و سازمانی از پاکت‌های خاص خود با مشخصات و لوگوی چاپی برای مقاصد پیام‌رسانی استفاده می‌کند. به این ترتیب کاربرد رسمی پاکت نامه کاغذی هنوز هم اهمیت خود را حفظ کرده است.

کاربرد رسمی پاکت نامه همزمان با توجه به جنبه محفوظ ماندن پیام تا رسیدن به دست گیرنده، شامل تبلیغات هم می‌شود. برای همین ادارات و موسسات بزرگ هر سال بودجه مشخصی برای تولید پاکت کاغذی اختصاص می‌دهند.

کاربرد پاکت‌های بزرگ در فروش محصولات الکترونیک

یکی از کاربردهای پاکت‌های کاغذی بزرگ در حمل محصولات الکترونیکی است که از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند. این پاکت‌ها از جنس مقاوم و به شکلی‌ طراحی می‌شوند که به راحتی بتوانند وزن و حجم زیاد محصولاتی مثل لپ‌تاپ، مانیتور، تلویزیون، دستگاه پلیر را تحمل می‌کنند. این پاکت‌های کاغذی بزرگ با توان و ظرفیت بالایی که دارند از محبوبیت زیادی بین افراد برخوردار هستند و برای کاربردهای روزمره هم از آنها استفاده زیادی می‌شود.

همچنین بر اساس تقسیم بندی از نظر اندازه و سایز، پاکت پستی به دو مدل زیر طبقه بندی می شود که اتفاقا از مدل‌های پرفروش و پر طرفدار انواع پاکت پستی در بازار ایران می‌باشد.

پاکت چی

چرا پاکت مخصوص مزون مهم است؟

 اهمیت بسته بندی در حوزه کسب و کارهای فروشگاهی به چند دلیل است؛ اما می‌توان گفت که بعد از بروز بیماری جهانی کرونا بسیاری از کسب و کارها و از جمله فروشگاه‌های لباس خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند. برای این کار نیاز به پاکت مخصوص فروشگاه لباس احساس می‌شود. پاکتی که به خوبی از لباس محافظت کند و در کنار آن بتواند چند فاکتور مهم رضایت مشتری و بازاریابی را انجام دهد. در ادامه به برخی از فاکتورهای اهمیت پاکت مخصوص مزون اشاره می‌کنیم:

  • حفاظت از محصول: اولین و مهم‌ترین وظیفه بسته بندی درست، حفاظت از محتوای آن در برابر فشارهای فیزیکی، شرایط دمایی، پارگی و خراش است. پاکت لباس اگر به درستی شکل درستی تهیه نشده باشد نمی‌تواند این وظیفه را به درستی انجام دهد.
  • سهولت در بسته بندی: پاکت مخصوص فروشگاه لباس باید قابلیت سهولت در باز و بسته کردن مجدد را داشته باشد. علاوه بر آن حمل و نقل بسته باید به راحتی انجام شود.
  • توجه به محیط زیست: در حال حاضر توجه به محیط زیست و سلامت آن یکی از موضوعات مهمی است که تبدیل به اولویت شده است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها به این موضوع اهمیت می‌دهند. بسته بندی فروشگاهی و پاکت لباس نیز باید از جنسی تهیه شود که قابل بازگشت به چرخه طبیعت باشد. این کار علاوه بر اینکه فواید زیادی برای محیط زیست دارد، باعث افزایش رضایت مشتری خواهد شد. این نوع از پاکت سبز به خوبی مسئولیت اجتماعی شما نسبت به محیط زیست و حفظ آن را نشان می‌دهد.
  • بازاریابی محصول: بسته بندی درست و اصولی راهی برای بازاریابی بهتر و نشان دادن برند تولیدی به مخاطبان است. بسیاری از افراد در طول روز به دنبال خرید محصولات با کیفیت مناسب هستند. استفاده از بسته بندی مناسب و طرح گرافیکی خلاقانه می‌تواند راهکار خوبی برای جلب نظر مخاطبان جدید باشد. به این موضوع توجه کنید که همه انسان‌ها ترکیبی از احساسات و منطق هستند.
  •  اهمیت طراحی پاکت پستی  چیست؟
  • اغراق نیست اگر بگوییم پاکت پستی حبابدار همان‌قدر اهمیت دارد که پیام یا مرسوله‌ای که در آن قرار می‌گیرد. گیرنده با نگاه کردن به پاکت نامه شخصیت و رویکرد فرستنده را شناخته یا دست‌کم حدس می‌زند. عملکرد خلاقانه در طراحی پاکت نامه باعث می‌شود یک برند یا سازمان تفاوت خود با رقبایش را در همان نگاه اول به گیرنده القا کند. همان‌طور که در مقدمه اشاره شد، دورانی که پاکت نامه برای محفوظ نگه داشتن نامه یا پیام مورد استفاده قرار می‌گرفت به پایان رسیده است.
  • گذشته از این پاکت نامه یک راهکار بسیار جذاب برای جلب توجه و کنجکاوی گیرنده محسوب می‌شود. بیشتر افرادی که در خیابان‌ها تراکت دریافت می‌کنند بدون خواندن آن را دور می‌اندازند اما همان افراد وقتی با یک پاکت مواجه می‌شوند کنجکاو می‌شوند ببینند چه چیزی در آن قرار گرفته است. به این ترتیب پاکت نامه می‌تواند برگ برنده شما در بازاریابی و جلب توجه مخاطبان هدف باشد. برای همین بهتر است به جای از دست دادن این شانس، به راهکارهایی برای حداکثر استفاده از آن فکر کنید.

ایده پویا

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.