این گیاهان در دسترس ،کاربرد آرایشی و زیبایی دارند

در اختیار داشتن گیاهان، برگ ها و گل های مفید در ساخت محصولات زیبایی، اگر فضایی را در باغ اختصاص دهید یا گلدان هایی در بالکن داشته باشید، آرزویی محقق شدنی است. گیاهان به لطف خواص و ویژگی های گونه های متعددی که به نرمی، مرطوب کنندگی و پاکسازی پوست کمک می کند، تأثیرات زیادی بر زیبایی دارد. به همین ترتیب، آنها می توانند موهای آسیب دیده را بازسازی کنند، تحریک پوست را تسکین دهند، با شوره سر مبارزه کنند و سفت کننده پوست باشند.

شاید شما گیاهانی برای اهداف آرایشی در خانه دارید و آن را نمیشناختید. یا شاید بخواهید با این نیت گیاهان و گل بکارید، اما نیاز به راهنمایی کمی دارید. در هر دو مورد، به گونه هایی که توصیه می کنیم و هم در گلدان و هم در زمین رشد می کنند توجه کنید.

گیاهان کاربردی برای زیبایی و آرایش

۱٫ بابونه

گیاهان کاربردی برای زیبایی و آرایش

بابونه به راحتی می تواند ملکه گیاهان آرایشی باشد، زیرا برای بسیاری از موارد استفاده می شود، مانند مواردی که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

مفید برای رنگ مو.
بهبود آکنه و اگزما.
پوست را نرم و سفید کنید.
بازسازی ضایعات پوستی.
پایه شامپوها و نرم کننده ها است.

مجله بین المللی علوم مولکولی در مورد تأثیر بیولوژیکی روغن بابونه به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب برای درم صحبت می کند. این گل ها به ویژه در گلدان می درخشند، اگرچه کاشت مستقیم در زمین غیرممکن نیست. اگر بالکن دارید، آنها را نمایش دهید. در باغ ها ارزش یک قطعه نسبتاً وسیع برای کاشت بابونه را دارد.

۲٫ گل رز

گل رز در هزاران گونه خود در اسکراب ها، صابون ها، تونرها و قابض های پوست استفاده می شود. ۲ مورد آخر معمولاً با مخلوط کردن با آب مقطر به دست می آیند. ویژگی های مرطوب کنندگی، معطر و طراوت آن ها آنها را به محبوب ترین لوازم آرایشی طبیعی تبدیل کرده است.

Folia Dermatológica Peruana رز دمشقی و رزهای سفید و قرمز را به‌عنوان مواد اولیه در اسانس‌ها، منحصر به عطرسازی، و در معطر کردن لوسیون‌ها و کرم‌ها متمایز می‌کند.رز یکی از گیاهان آرایشی است که می توانید در باغچه و گلدان خود داشته باشید.عطر گل رز در زمینه زیبایی و مراقبت شخصی بسیار ارزشمند است.

۳٫ آلوئه ورا

این دسته از گیاهان از طریق بذر و قلمه تکثیر می شوند و خاک های آهکی با زهکشی خوب و مقادیر مناسب مواد آلی را ترجیح می دهند، همانطور که در مقاله ای در Natura Medicatrix ذکر شده است. آلوئه ورا یک درمان خوب برای پوست های خشک، تحریک شده و بسیار حساس در نظر گرفته می شود.

به خواص آرایشی آن، قدرت ضد میکروبی، مرطوب کنندگی و ضد التهابی آن اضافه شده است. حاوی اسیدهای آمینه، مواد معدنی، ویتامین ها و روغن های چرب است.

به گفته مجله مهندسی شیمی ، ژل آلوئه ورا (که به آن نیز گفته می شود) پایه صابون های متعدد، کرم های صورت، شامپوها، کرم ها و سایر لوازم آرایشی است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “مراقبت از پوست به روش خانمهای ژاپنی” را نیز مطالعه بفرمایید.

۴٫ رزماری

همانطور که Offarm می نویسد، رزماری تقریبا در تمام طول سال گل می دهد، بنابراین لذت بردن از عطر مطبوع آن در باغ یا داخل خانه، در گلدان مشکلی نخواهد بود. این گونه متحد برای پنهان کردن موهای خاکستری، آبرسانی به پوست سر، کند کردن پیری زودرس پوست است.

Technological Prism به خوبی رزماری اشاره می کند که پوست را نرم و مرطوب می کند. با تقطیر و از طریق عصاره های آن برای اسانس، در ترکیب صابون های توالت همکاری می کند. اصول فعال این گیاه باغی در برگها متمرکز شده است. همچنین دارای فلاونوئیدها، پلی فنول ها و دی ترپن ها است.

روغن رزماری را با قرار دادن شاخه های تمیز آن در شیشه ای با روغن زیتون، بستن در ظرف و گذاشتن آن به مدت یک ماه در مکانی تاریک درست می کنید. پس از سپری شدن دوره، آماده سازی را صاف کرده و به ظرف شیشه ای منتقل کنید. روش استفاده به صورت استفاده روی مو یا پوست آسیب دیده می باشد.

۵٫ اسطوخودوس

گیاهان کاربردی برای زیبایی و آرایش

اسطوخودوس همیشه سبز است، بنابراین از بودن در فضای باز برای دریافت دوز خوب نور خورشید قدردانی می کند. این معمولا به عنوان یک مکمل در مراقبت از آکنه، درمان چین و چروک، و علائم کشش پیشنهاد می شود.روغن آن، همراه با گیاهان دیگر، مانند رزماری، علائم پیری پوست را به تاخیر می اندازد. بر اساس مجله علمی زیبایی شناسی و زیبایی شناسی، سنتز هیالورونیک اسید و کلاژن را تقویت می کند.

۶٫ زعفران

مجله اندونزیایی داروسازی خاطرنشان می کند که محصولات آرایشی ترکیبات زعفران برای مراقبت شخصی مفید است. به خودی خود به موارد زیر خدمت می کند:

عطر.
از آفتاب محافظت کنید.
پوست را تقویت کنید.
لکه های پوست را مخلوط کنید

پیازهای Crocus sativus (نام علمی آن) به خاکهای کمی آهکی با زهکشی کافی نیاز دارند تا گلهای آنها بین اکتبر و نوامبر متولد شوند. از مواد اولیه این گیاه در ساخت کرم های پاک کننده استفاده می شود.

۷٫ کالاندولا

مؤسسه نسخه دیجیتال در تحقیقی بر ترکیبات زیست فعال عصاره گل همیشه بهار تأکید می کند. اینها در لوازم آرایشی ادغام می شوند تا خطوط چشم و دیگر موادی ایجاد کنند که پوست را پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید شاداب کنند.

پایگاه داده علمی Cosmetics Info استفاده از گل همیشه بهار را در روغن برای حالت دهنده پوست و به عنوان یک عنصر در عطرها نشان می دهد. از گل و برگ آن برای میخچه و زگیل و همچنین برای مبارزه با پوست چرب استفاده می شود.

۸٫ مریم گلی

آب مریم گلی، برگ‌های آن، عصاره گل‌ها و ساقه‌ها و همچنین روغن آن در ادکلن‌ها، شامپوها و کرم‌های موبر مفید است.

در فضای باز رخ می دهد، اگرچه در داخل خانه زنده می ماند. تکثیر از طریق بذر، قلمه یا نهال است. اگر نمونه هایی در باغ دارید، می توانید مقداری را در گلدان ها پیوند بزنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.