اپل قصد دارد همه چیز را لمسی کند

اپل قصد دارد همه چیز را لمسی کند

اپل علاقه فراوانی به دستگاه‌های لمسی دارد. حالا با ارائه یک پتنت جدید در فکر یک تشک با بازخورد لمسی است که خواب را پایش کرده و بهبود می‌دهد.

اخیرا پتنتی از اپل مشاهده شده که به یک «دستگاه لمسی بادی» اشاره دارد. این وسیله که روی تشک قرار می‌گیرد از چندین سلول بهره می‌برد که امکان بزرگ و کوچک شدن با یک مایع یا گاز را دارند. هدف از تغییر اندازه این سلول‌ها ایجاد ضرباتی است که توسط کاربر قابل حس کردن باشند.

اما یک تشک با امکان بازخورد لمسی به چه کاری می‌آید؟ همان طور که گفتیم احتمالا یکی از کاربردهای این تشک ردیابی خواب خواهد بود. از طرف دیگر اگر به سنسورهای خاص مجهز شود می‌تواند صدای خرناس حین خواب را تشخیص دهد و با تکان دادن کاربر به او کمک کند که با تغییر حالت خواب، راحت‌تر بخوابد و برای دیگران هم مزاحمت کمتری داشته باشد. همچنین اگر پخش صدای آلارم در اول صبح آزارتان می‌دهد تشک می‌تواند بدون هیچ‌گونه صدایی شما را بیدار کند. احتمالا یکی از کاربردهای دیگر تشک، ماساژ دادن کاربر باشد.

Apple intends to touch everythingیا این تشک روی بازار را به خود خواهد دید یا به یک پتنت بی فایده دیگر بدل خواهد شد.

اخیرا همچنین پتنت جالب دیگری از اپل مشاهده شده که اشاره به روشی خلاقانه برای خنک کردن مک بوک دارد. بر اساس این پتنت، مک بوک به یک پایه خاص مکانیکی یا الکتریکی مجهز می‌شود که امکان انتقال بهتر جریان هوا به زیر لپتاپ را فراهم می‌کند. این سیستم به مک بوک کمک می‌کند که در کنار حفظ قطر کم لپ‌تاپ، به طرز بهینه‌تری خنک شود.

نوشته علی باقرزاده ،دیجیاتو

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.