امن ترین شهر های جهان در سال ۲۰۲۲

 امن ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ عاقلانه است که قبل از سفر در داخل یا خارج از کشور به امنیت آن شهر فکر کنید. یافتن یک مقصد امن و مطمئن به از بین بردن هرگونه استرس یا عدم اطمینان کمک می کند. سطح امنیت از کشوری به کشور دیگر و شهری به شهر دیگر متفاوت است.برای اندازه گیری ایمنی یک شهر، از شاخص شهرهای ایمن (SCI) استفاده می شود. بر این اساس به شهرها نمره ای بین ۰ تا ۱۰۰ داده می شود. ۰ به معنای کمترین امنیت و ۱۰۰ امن ترین شهر است. بر اساس گزارش NUMBEO، ابوظبی با امتیاز ۸۸٫۱۴ امن ترین شهر جهان است و پس از آن دوحه قطر با امتیاز ۸۶٫۱۷ قرار دارد.

امن ترین شهر های جهان

 ابوظبی، امارات – ۸۸٫۱۴

ابوظبی به دلیل قوانین سختگیرانه و اجرای قانون با بودجه مناسب، به عنوان امن ترین شهر جهان در سال ۲۰۲۲ رتبه بندی شده است. این شهر پایتخت امارات متحده عربی و دومین شهر پرجمعیت پس از دبی است. ترکیبی از صندوق‌های ثروت دولتی مختلف که مقر آنها در ابوظبی است، دارایی‌های بیش از یک تریلیون دلار تحت مدیریت آنها است. نرخ جرم و جنایت در اینجا کمترین است.

علاوه بر این، امارات ابوظبی از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP) و درآمد سرانه، ثروتمندترین امارات متحده عربی است. همچنین، ثروت عظیم هیدروکربنی امارات متحده عربی یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در جهان را به این کشور می دهد و ابوظبی مالک بیشتر این منابع، ۹۵ درصد نفت و ۹۲ درصد گاز است. ابوظبی معمولاً به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان رتبه بندی می شود.

 

دوحه، قطر – ۸۶٫۱۷

دوحه یکی از امن ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ است. عواقب جدی برای جرم و جنایت در دوحه و اکثر کشورهای عربی رایج است و دلیل اصلی پایین ماندن جرم در نظر گرفته می شود. شهر دارای نیروی پلیس قوی است و پلیس یا نگهبانان در اکثر اماکن عمومی حضور دارند.

دوحه پایتخت و پرجمعیت ترین شهر قطر است. این شهر سریع‌ترین رشد جمعیت در قطر را دارد  و بیش از ۸۰ درصد جمعیت این کشور در دوحه یا حومه آن زندگی می‌کنند. مرکز سیاسی و اقتصادی کشور است.

علاوه بر این، دوحه مقر چندین سازمان داخلی و بین المللی از جمله بزرگترین شرکت های نفت و گاز کشور، قطر پترولیوم، قطرگاز و راس گاز است. اقتصاد دوحه اساساً بر اساس درآمدی است که این کشور از صنایع نفت و گاز طبیعی خود به دست می آورد.

سن سباستین، اسپانیا – ۸۶٫۰۳

طبق آمار Numbeo SCI، سن سباستین سومین شهر امن در جهان در سال ۲۰۲۲ با میزان جرم و جنایت بسیار پایین است. این شهر در منطقه خودمختار باسک، اسپانیا واقع شده است. مردم محلی به دو زبان اسپانیایی و باسکی خود را Donostiara می نامند. سن سباستین باسک نیز بخشی از Eurocity Bayon-San Sebastian است.

علاوه بر این، فعالیت‌های اصلی اقتصادی تقریباً به طور کامل مبتنی بر خدمات، با تأکید بر تجارت و گردشگری است، زیرا مدت‌هاست یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در اسپانیا بوده است. علیرغم وسعت کوچک شهر، رویدادهایی مانند جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین و جشنواره جاز سن سباستین به آن بعد بین المللی بخشیده است. سن سباستین به همراه وروتسواف لهستان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۶ بود.

شارجه، امارات – ۸۵٫۸۳

شارجه پس از دبی و ابوظبی سومین شهر پرجمعیت امارات متحده عربی است. مانند سایر شهرهای عربستان، در اینجا نیز مجازات شدیدی برای جرم در نظر گرفته شده است، بنابراین میزان جرم و جنایت در اینجا بسیار پایین است. شارجه چهارمین شهر در بین ۱۰ شهر برتر جهان در سال ۲۰۲۲ است.

شارجه دارای وظایف قانونی، سیاسی، نظامی و اقتصادی با سایر امارات امارات متحده عربی در یک ساختار فدرال است، اگرچه هر یک از امارات صلاحیت اعمال خاصی مانند اجرای قانون مدنی و تهیه و نگهداری امکانات محلی را دارند. علاوه بر این، این شهر مرکز فرهنگ و صنعت است و به تنهایی ۷٫۴ درصد از تولید ناخالص داخلی امارات را تشکیل می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “بدترین زندان های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

تایپه، تایوان – ۸۵٫۶۸

تایپه مرکز اقتصادی، سیاسی، آموزشی و فرهنگی تایوان و یکی از مراکز مهم شرق آسیا است. یک شهر جهانی در نظر گرفته شده و توسط GaWC به عنوان یک شهر آلفا رتبه بندی شده است. تایوان به دلیل نرخ جرم و جنایت پایین آن قابل توجه است و تایپه پایتخت و شهرداری ویژه تایوان است.

این شهر بسیاری از شرکت های چند ملیتی، موسسات مالی بین المللی، کنسولگری های خارجی و سازمان های تجاری را برای ایجاد پایگاه در آنجا جذب می کند. بنابراین، تایپه تقریباً ۳۵۰۰ تجارت خارجی ثبت شده دارد و بیش از ۵۰ درصد از کل سرمایه گذاری خارجی در تایوان را جذب می کند. شرکت های خارجی با دفاتر یا دفتر مرکزی منطقه ای در تایپه عبارتند از: گوگل، مایکروسافت، آی بی ام، اینتل، اچ اس بی سی، سیتی بانک، فیس بوک، آمازون، اپل، جی پی مورگان، PwC و بسیاری دیگر.

 کبک سیتی، کانادا – ۸۴٫۷۸

شهر کبک مرکز استان کبک کانادا و ششمین شهر امن در جهان در سال ۲۰۲۲ است. این شهر یازدهمین شهر بزرگ و هفتمین منطقه شهری بزرگ در کانادا است. آب و هوای قاره ای مرطوب با تابستان های گرم و همچنین زمستان های سرد و برفی دارد.

علاوه بر این، باروهای اطراف کبک قدیم تنها دیوارهای مستحکم شهری باقی مانده در قاره آمریکا در شمال مکزیک هستند. این منطقه در سال ۱۹۸۵ توسط یونسکو به عنوان “منطقه تاریخی کبک قدیم” در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

علاوه بر این، مکان‌های دیدنی شهر عبارتند از هتل Château Frontenac که بر خط افق مسلط است و قلعه کبک، قلعه دست نخورده‌ای که مرکز باروهای اطراف شهر قدیمی را تشکیل می‌دهد و شامل یک اقامتگاه سلطنتی ثانویه است.

فونچال، پرتغال – ۸۴٫۶۱

فونچال پایتخت منطقه خودمختار پرتغال مادیرا است که توسط اقیانوس اطلس احاطه شده است. فونچال به دلیل ارزش فرهنگی و تاریخی بالایی که دارد یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری پرتغال است. همچنین به عنوان مقصدی برای شب سال نو محبوب است و بندر پیشرو پرتغال در لنگرگاه کشتی های مسافرتی است. فونچال یک شهر توریستی بزرگ با هتل ها، بنادر و یک فرودگاه بین المللی به نام فرودگاه بین المللی کریستیانو رونالدو (FNC) است که در شهرداری نزدیک سانتا کروز واقع شده است.

علاوه بر این، یک تله کابین مسافربری (تله کابین فونچال) نیز وجود دارد که مردم را از قسمت پایین شهر به حومه مونته می برد و دیگری که بین مونته و باغ گیاه شناسی حرکت می کند. فونچال با امتیاز ۸۴٫۶۱ یکی از امن ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ است.

دبی، امارات – ۸۳٫۷۰

دبی هشتمین مکان امن در جهان با کمترین میزان جرم و جنایت است. این شهر پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) و پایتخت امارات  است. دبی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. علاوه بر این، دبی دارای دومین هتل پنج ستاره مرتفع جهان و بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه است.

علاوه بر این، دبی یکی از کمترین میزان جرایم خشن در جهان را دارد و در سال ۲۰۱۹ در رتبه هفتم امن ترین شهر جهان قرار گرفت. همچنین آژانس تنظیم مقررات صنعت امنیت این جرایم را در شش دسته طبقه بندی کرد. این جرایم شامل دزدی، سرقت اجباری، سرقت خانگی، کلاهبرداری، تجاوز و آزار جنسی و خسارات کیفری است.

مونیخ، آلمان – ۸۲٫۴۹

آلمان به طور کلی یکی از امن ترین کشورهای جهان است. همچنین مونیخ امن ترین شهر کشور و دهمین شهر امن دنیا در سال ۲۰۲۲ است که میزان جرم و جنایت بسیار پایین است. این شهر پایتخت و پرجمعیت ترین شهر ایالت بایرن آلمان است. با جمعیت ۱٫۵۶ میلیون نفر تا آوریل ۲۰۲۲، این شهر سومین شهر بزرگ آلمان پس از برلین و هامبورگ است. این شهر همچنین یازدهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است.

علاوه بر این، مونیخ مرکز جهانی هنر، علم، فناوری، مالی، انتشارات، فرهنگ، نوآوری، آموزش، تجارت و گردشگری است و از استاندارد زندگی بسیار بالایی برخوردار است. براساس نظرسنجی مرسر و بررسی زندگی مونوکل در سال ۲۰۱۸ به عنوان قابل زندگی ترین شهر جهان رتبه بندی شده است. همچنین، مونیخ به طور مداوم به عنوان یکی از گران ترین شهرهای آلمان از نظر قیمت املاک و هزینه های اجاره رتبه بندی شده است.

 زوریخ، سوئیس – ۸۳٫۲۲

زوریخ به عنوان یکی از بزرگترین مراکز مالی اروپا و یک مقصد توریستی گران قیمت شناخته می شود. رژه خیابانی سالانه، چندین موزه برتر و اطراف آلپ سوئیس همچنان هر ساله گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند.

زوریخ علیرغم جمعیت نسبتا کمی که دارد، یکی از بزرگترین مراکز مالی در جهان است. این شهر خانه چندین موسسه مالی و شرکت های بانکی است. زوریخ مکانی آرام برای زندگی یا بازدید است و به عنوان یکی از امن ترین شهرهای اروپا و نهمین شهر امن در جهان در سال ۲۰۲۲ رتبه بندی شده است.

علاوه بر این، ده شرکت از ۵۰ شرکت بزرگ کشور در زوریخ مستقر هستند، از جمله ABB، UBS، Credit Suisse، Swiss Re و Zurich Financial Services. همچنین دفتر مرکزی اکثر بانک های سوئیسی در زوریخ و بانک های خارجی زیادی در منطقه زوریخ بزرگ وجود دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.