اماکن تاریخی و جاذبه های استانبول

اماکن تاریخی و جاذبه های استانبول

مسجد رستم پاشا  (Rustem Pasa Mosque)

یکی از دیدنی ترین مساجد این شهر که گاه از نظرها دور می ماند ، مسجد باشکوه و زیبای رستم پاشاست ، تا جائیکه از آن به عنوان گوهر پنهان شهر استانبول نام برده می شود . این بنای باشکوه و  زیبا در سال  ۱۵۶۱ میلادی توسط معمار مشهور حکومت عثمانی ( سینان ) در یکی از شلوغ ترین محله شهر یعنی محله فاتح ساخته شد . این مسجد نسبت به دیگر مساجد شهر کوچکتر است  و در زیر ساختمان آن دکان ها و مغازه‌های زیادی ساخته شده است که درآمد حاصل از آنها صرف نگهداری از این بنا می شود .

گفتنی است این بنا در تور استانبول دارای نمای بیرونی چندان زیبایی نیست ، و گاه گردشگران از رفتن به داخلش منصرف می شوند . اما طراحی و معماری داخلی بسیار زیبا و پر زرق و برق است .  دیوارها و ستون-های این مسجد با کاشی    ها و سرامیک    های زیبای تزئین شده اند و بر روی آن ها طرح    هایی از گل-های میخک ، زنبق ، مینا ، رز و لاله دیده می شود .

مسجد رستم پاشا

برج تاریخی گالاتا (Galata Tower)  

این بنای تاریخی و بسیار زیبا یکی از نمادهای شهر استانبول در تور استانبول است و با ظاهری منحصر بفرد توجه همگان را به خود جلب می نماید . برج گالاتا حدود هفتصد سال قدمت دارد و در سال ۱۳۸۴ میلادی بنا گردیده هدف از ساخت آن در ابتدا نظارت بر کشتی ‌هایی بوده که از این منطقه عبور می کردند و به عنوان فانوس دریایی و برج دیده بانی مورد استفاده قرار می گرفت . پس از آن برای سالیان سال تغییر کاربری داده و برای مدتی به زندان تبدیل شد .

برج گالاتا دارای نه طبقه است و شصت و هفت متر ارتفاع دارد . در بالای این بنا رستورانی منحصر بفرد با محیطی بسیار زیبا قرار دارد که میتوانید حین صرف غذایی لذیذ ، شاهد چشم اندازی شگفت انگیز نیز باشید .

باید افزود این بنا در طول تاریخ همواره مورد آسیب قرار گرفته و در قرون‌ هجده و نوزده میلادی دو بار در آتش‌    سوخت و همینطور بارها در پی طوفان و بادهای شدید به سقف آن آسیب وارد شد . در نهایت کارشناسان سقف آن به شکل مخروطی ساختند تا توان مقابله با بادها و طوفان ها شدید را داشته باشد . جالب است بدانید این بنا تا سال ۱۷۴۹ میلادی بلندترین سازه شهر استانبول محسوب می شد  .

حین ورود به داخل این بنا با راه پله‌ مارپیچی شکلی روبرو می شوید که شما را به طبقات بالایی و بام برج گالاتا می رساند و چشم اندازی زیبا را پیش رویتان قرار می دهد . البته برای کسانیکه توانایی بالارفتن از این پله‌ ها    را ندارند ، دو آسانسور تعبیه شده است . این آسانسورها در طبقه هفتم توقف نموده و می بایست دو طبقه دیگر را پیاده طی کنید .

Historic places and attractions of Istanbul

این مطلب استانبول را حتما بخوانید.

هنگامی که بر بام این بنا ایستاده اید دسته هایی از مرغان دریایی را می بینید که در اطرافتان پرواز می کنند و احتمالا به دنیال غذا هستند . شنیدن صدا و همهمه این پرندگان و تماشای آنها منظره ای زیبا را پدید آورده که برای عکاسی سوژه بسیار نابی است .

برج گالاتا در محله معروف بی   اوغلو استانبول واقع شده و دسترسی به آن آسان است .

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.