رپورتاژ آگهی

اصول و قواعد غرفه سازی

برگزاری نمایشگاه یکی از بهترین روش های بازاریابی و جذب مخاطب است. غرفه ها در نمایشگاه های از عواملی هستند که در موفقیت یا عدم موفقیت برگزاری نمایشگاه تأثیر زیادی دارند. اگر غرفه ها مطابق با اصول و قواعد طراحی و اجرا نشوند و به طراحی و ساخت غرفه مطابق با قواعد غرفه سازی توجهی نشود، غرفه  بازدهی لازم را نداشته و صاحبین کسب و کار به نتایج دلخواه خود از شرکت در نمایشگاه نخواهند رسید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اصول و قواعد غرفه سازی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اصول و قواعد غرفه سازی

عوامل موفقیت نمایشگاه ها

برای موفقیت هر غرفه نمایشگاهی توجه به نکات زیر اهمیت زیادی دارد:

  • مدیریت نیروها و انجام تبلیغات حرفه ای و جهت دار برای معرفی محصولات و خدمات
  • ارائه مناسب کالا و خدمات از طریق ارائه فیزیکی، ارائه از طریق مانیتور، ارائه مشخصات محصولات مختلف
  • در نظر گرفتن تمایلات مخاطبین و شناسایی جامعه هدف مخاطبین
  • برگزاری نمایشگاه در زمانی مشخص و تخصیص محل مناسب در غرفه
  • طراحی مناسب غرفه متناسب با کسب و کار مربوطه
  • مشخص کردن اهداف پیش از برگزاری نمایشگاه اهمیت دارد. شاید غرفه ای زیبا طراحی و اجرا شود، اما اگر این غرفه زیبا نتواند به خوبی اهداف کسب و کار را ارائه دهد غرفه ای موفق نخواهد بود.
  • در طراحی غرفه حتی الامکان از عکس و دیاگرام استفاده کرده و از عکس هایی که پر از نوشته است اجتناب کنید.
  • استفاده از وسایل ارتباطی و فناوری های به روز نظیر ال سی دی هایی که به نمایش اهداف و چشم انداز کسب و کار و … می پردازند، در موفقیت غرفه نمایشگاهی تاثیر خواهد داشت. برای مثال در نمایشگاه ایران پلاست ۱۴۰۲ در زمینه صنایع پلاستیک، بسیاری از غرفه ها از ال سی دی های بزرگ با کیفیت بالا جهت ارائه محصولات خود و جذب مشتریان استفاده می کردند.

غرفه سازیقواعد غرفه سازی

غرفه سازی از تخصص های با اهمیتی است که سبب دیده شدن و بازاریابی هرچه بهتر کسب و کار مربوطه می شود. غرقه سازی از مشاغلی است که محیطی امن و پز از آرامش را برای صاحبین کسب و کارهای مختلف ایجاد می کند. برخی اصول غرفه سازی عمومیت داشته و در تمامی نمایشگاه ها سازندگان ملزم به رعایت آنها هستند و برخی اصول مربوط به نمایشگاه های خاص هستند که می بایست توسط سازندگان غرفه و صاحبین کسب و کار رعایت گردند.  غرفه سازی پس از اخذ مجوز و بعد از طراحی غرفه آغاز می شود. کف سازی، رنگ آمیزی و نقاشی غرفه، نورپردازی، دکوراسیون و … از فعالیت های اجرایی است که در ساخت هر غرفه ای اجرا می گردد. برخی از اصول و قواعد غرفه سازی شامل موارد زیر است:

  • اغلب غرفه سازی خارج از محیط نمایشگاه انجام شده و برگزار کنندگان نمایشگاه اجازه و امکان ساخت غرفه داخل نمایشگاه را نمی دهند.
  • غرفه نمایشگاهی می بایست سبک و به راحتی قابل حمل و جمع شدن باشند، لذا در ساخت غرفه از متریالی چون ماسه، سنگ، گچ، سیمان، بلوک سیمانی، آهن آلات، تیغه گچی و … استفاده نمی شود.
  • نظم داشتن غرفه نمایشگاهی از اصول و قواعد غرفه نمایشگاهی است. نظم در غرفه سبب ایجاد حس آرامش و رغبت در مخاطبین شده و مراجعه کنندگان را به بررسی دقیق تر محصولات و خدمات غرفه ترغیب می کند. برای مثال در غرفه های نمایشگاه مواد غذایی، لازم است چیدمان مواد غذایی متناسب با طراحی خاص مد نظر قرار گیرد.
  • متناسب با مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM ، حتماً لازم است تا جایگاهی جهت نشستن و مذاکره با مخاطبین وجود داشته باشد.
  • نورپردازی اصولی در غرفه اهمیت زیادی دارد. نور خیلی زیاد یا خیلی کم در جذب مخاطب نامناسب است، حتی می توان از نورهای متمرکز جهت تجمیع ذهن مخاطب بر محصولی خاص استفاده کرد.
  • متراژ غرفه می بایست با محصولات و خدمات ارائه شده همخوانی داشته باشد. متراژ بالا نشان دهنده اعتبار و متراژ پایین نشان دهنده بی اعتباری نیست. متراژ غرفه می بایست متناسب با محصولات و خدمات بوده و طراحی متناسب با آن ها صورت پذیرد. همچنین تعداد پرسنل غرفه نمایشگاهی می بایست متناسب با اندازه غرفه تعیین شود.
  • ارتفاع غرفه اهمیت دارد واز پارامترهایی است که با توجه به نوع نمایشگاه و نقشه طراحی غرفه می بایست در اختیار سازندگان غرفه نمایشگاهی قرار گیرند.
  • چیدمان غرفه نمایشگاهی حائز اهمیت بوده و توصیه می گردد از دو تا سه رنگ مکمل جهت غرفه سازی استفاده شود.
  • در غرفه سازی لازم است به فاکتورهایی نظیر برندسازی، عملکرد، زیبایی شناسی و تعامل با مخاطبین توجه شود تا مشتریان زیادی به غرفه نمایشگاهی جذب شوند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها  مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا