استفاده از چه رنگ هایی برای بیمارستان ها مناسب است؟

چه رنگ هایی برای بیمارستان ها مناسب است؟

همه رنگ ها احساسات و عواطف را به افراد منتقل می کنند، بنابراین باید بدانید چه رنگ هایی را برای بیمارستان انتخاب کنید.بیمارستان‌ها باید رنگ‌هایی داشته باشند که آرامش، اطمینان و پاکیزگی را به بیماران منتقل کنند، بنابراین آنها احساس امنیت بیشتری می‌کنند و می‌توانند ترس خود را آرام کنند. همانطور که ممکن است دیده باشید، اکثر بیمارستان ها تمام امکانات خود را در سایه های سفید، سبز، آبی یا خاکستری روشن دارند.

انتخاب این رنگ ها توضیحی دارد، آنها رنگ هایی هستند که به بیماران کمک می کنند تا درک خود را از مکانی که در آن قرار دارند بهبود بخشند و علاوه بر آن بهبودی سریع را تشویق کنند.

رنگ سفید رنگی است که در تمام قسمت های یک بیمارستان، حتی در بسیاری از نماها، بیشتر خودنمایی می کند. دلیل این امر این است که این رنگ حس تمیزی و آرامش را القا می کند، چیزی که برای بیماران ضروری است زیرا بسیاری با ترس وارد می شوند و این رنگ تأثیر روانی در ذهن آنها ایجاد می کند که به آنها اجازه می دهد آرامش داشته باشند و با آرامش بیشتری مسائل را درک کنند.

رنگ سبز و آبی بیش از هر چیز توسط پرسنل بهداشتی که وظیفه مراقبت و تضمین سلامت بیماران را بر عهده دارند استفاده می شود. آنها از این نوع رنگ در کمد لباس کار خود نه تنها برای عامل روانی، بلکه برای قسمت عملکردی که هنگام ورود به اتاق عمل دارند استفاده می کنند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “دکور چشم نواز خانه کندال جنر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

به عبارت دیگر، این رنگ‌ها علاوه بر انتقال آرامش، طمانینه و امید به بیماران، به پزشکان و پرستاران کمک می‌کنند تا خستگی بینایی را کاهش داده و مداخله را آسان‌تر کنند. علاوه بر این، در مورد رنگ‌هایی کاملاً متضاد با قرمز (رنگ خون)، گوشتی (رنگ پوست) و فلز (رنگ ابزار مورد استفاده) است، بنابراین تشخیص همه عناصری که در تماس با یکدیگر قرار می‌گیرند بسیار آسان‌تر می‌شود.

اگرچه بسیاری از اوقات می‌توانیم رنگ‌های چشمگیرتری را در برخی از قسمت‌های بیمارستان پیدا کنیم، اما دلیل آن این است که آن‌ها مناطقی مانند محل استراحت یا محل انتظار برای اعضای خانواده هستند. از رنگ‌هایی مانند صورتی، زرد، سبز یا قرمز برای لذت‌بخش‌تر کردن انتظار استفاده می‌شود، زیرا این رنگ‌ها بر ذهن تأثیر مثبت می‌گذارند.

استفاده از چه رنگ هایی برای بیمارستان ها مناسب است؟

همچنین این رنگ ها معمولا در ناحیه اطفال که کوچکترین بیماران در آن یافت می شوند وجود دارد. برای آنها حضور در بیمارستان می تواند سطح استرس بسیار بالاتری نسبت به بزرگسالان ایجاد کند، داشتن فضایی با رنگ های روشن و انیمیشن اضطراب آنها را آرام می کند و می توان آنها را بهتر درمان کرد.

در رختکن پرستاران نیز می توان رنگ بنفش را استفاده کرد، این امر باعث می شود افرادی که به طور مداوم از آنها مراقبت می شوند آنها را از نزدیک ببینند، زیرا لحنی است که آرامش را منتقل می کند و به این ترتیب روزهایی را که می توانند سپری کنند زنده می کنند. بستری شده است.

به طور خلاصه، از آنجایی که بیمارستان مکانی است که بیمار باید در آن احساس محافظت و امنیت کند، مهم است که همه عناصر (از مبلمان بیمارستان تا لباس کارگران) رنگ مناسبی برای رسیدن به این هدف داشته باشند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.