آیا کودکان اوتیسم می توانند حرف بزنند؟

اوتیسم یکی از اختلال هایی است که در کودکی علائم خود را به طور کامل بروز می دهد. از هر سه نفر مبتلا به اوتیسم ، یک نفر در تولید صداهای گفتاری برای برقراری ارتباط موثر با دیگران مشکل دارد. برای درمان و بهبود این مشکل کودکان چه کار باید انجام داد ؟!  باید به یک گفتار درمان متخصص مراجعه کرد . برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل در مورد اختلال اوتیسم می توانید به سایت دکتر ایوب شنگه www.drshangeh.com مراجعه کنید و برای گفتار درمانی ارومیه می توانید به کلینیک ارغوان مراجعه کنید.

گفتار درمانی ارومیه

گفتار درمان از چه تکنیک هایی برای درمان اوتیسم استفاده می کند؟

بعد از تشخیص اختلال اوتیسم در کودک خود باید به گفتار درمان ها مراجعه کنید . گفتار درمان ها این امکان را برای افراد اوتیسم فراهم می کند تا توانایی خود را در ایجاد روابط و عملکرد در زندگی روزمره بهبود بخشند. گفتار درمان ها از روش ها و تکنیک های مختلفی برای درمان استفاده می کنند بعضی از مواردی که می توان به آن ها اشاره کرد به صورت زیر است:

  • استفاده از تابلو ها و تصاویر متعدد برای یادگیری بهتر تلفظ کلمات
  • بهبود بیان گفتار با ماساژ یا ورزش لب ها یا عضلات صورت
  • صحبت کردن کودکان جلوی آینه
  • استفاده از اصواتی که فرد نسبت به آنها بیش از حد حساس است و یا آنها را کم و زیاد می کند تا صداهای گفتاری را گسترش و فشرده کند.

اوتیسم

چه زمانی بهترین زمان برای شروع گفتاردرمانی برای اوتیسم است؟

اختلال اوتیسم علائم متعددی را در همان سن کم کودک میتوان تشخیص داد ولی باید در مورد علائم آن اطلاعات کاملی داشته باشید تا سریعا به گفتار درمان ها مراجعه کنید. از علائم مهم این اختلال تاخیر در گفتار و مشکلات در تلفظ کلمات می توان اشاره کرد. که هرچه زودتر، بهتر است که این اختلال شناسایی و درمان شود . اختلال طیف اوتیسم معمولاً قبل از ۳ سالگی مشهود است و تاخیرهای زبانی را می توان از ۱۸ ماهگی تشخیص داد.در برخی موارد ، اوتیسم را می توان در اوایل ۱۰ تا ۱۲ ماهگی تشخیص داد. بسیار مهم است که گفتاردرمانی را در اسرع وقت شروع کنید ، تا تاثیر آن بر  کودک سریع تر مشخص شود و تجربه نشان داده است که کودکانی که درمان خود در سن پایین تر آغاز کرده اند در سن بزرگ سالی مشکلات کمتری  از لحاظ گفتاری دارند.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.