آیا قهوه و چای سوزش معده را بدتر میکنند؟

شاید عادت کرده اید صبح خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید یا عصرها با یک فنجان چای روزتان را طی کنیداما اگر به بیماری سوزش معده مبتلا هستید ، ممکن است این نوشیدنی ها علائم شما تشدید شود.این نگرانی وجود دارد که قهوه و چای می تواند باعث سوزش سر دل و تشدید رفلاکس اسید شود. در مورد اثرات این نوشیدنی های مورد علاقه و اینکه آیا می توانید اگر رفلاکس و سوزش معده دارید چای و قهوه را در اعتدال مصرف کنید یا خیر ، بیشتر بدانید.

اثرات خوراکی ها بر رفلاکس معده

بر اساس مطالعات ، نشان داده شده است که حداقل ۴ نفر از هر ۱۰ نفر در آمریکا یک یا چند بار در هفته سوزش سر دل را تجربه می کنند. چنین علامتی می تواند رفلاکس را نشان دهد.

چه علائمی داشته باشید یا نداشته باشید ، پزشک ممکن است علاوه بر مصرف دارو ، شیوه زندگی را نیز برای بهبود سلامتی پیشنهاد کند. درمان های سبک زندگی می تواند شامل اجتناب از برخی غذاها باشد که می تواند علائم آنها را تشدید کند.

برای برخی از افراد ، علائم سوزش سر دل ممکن است توسط غذاهای خاصی ایجاد شود. برخی از مواد می توانند مری را تحریک کرده یا اسفنکتر تحتانی مری را تضعیف کنند. ضعیف شدن اسفنکتر تحتانی مری می تواند منجر به جریان برگشتی محتویات معده شود – و این باعث رفلاکس اسید می شود. محرک ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

محصولات کافئین دار مانند قهوه ، نوشابه و چای
شکلات
میوه های خانواده مرکبات
سیر
غذاهای چرب
پیازها
نعناع و نعناع
غذاهای ادویه دار

اگر از رفلاکس معده رنج می برید ، ممکن است مصرف قهوه و چای خود را محدود کنید و ببینید آیا علائم شما بهبود می یابد یا خیر.

اثرات کافئین بر رفلاکس و سوزش معده چیست؟

کافئین – جزء اصلی بسیاری از انواع قهوه و چای – به عنوان محرک احتمالی سوزش سر دل در برخی افراد شناخته شده است. کافئین ممکن است علائم رفلاکس معده را تحریک کند .

با این حال ، این مشکل به دلیل شواهد متناقض و تفاوت های قابل توجه در هر دو نوع نوشیدنی چندان روشن نیست. در واقع ، با توجه به منبع گوارش و کبد ، هیچ مطالعه بزرگ و طراحی شده ای وجود ندارد که نشان دهد حذف قهوه یا کافئین به طور مداوم علائم یا نتایج رفلاکس معده را بهبود می بخشد.

در واقع ، دستورالعمل های کنونی کالج گوارش آمریکا (متخصصان دستگاه گوارش) دیگر تغییرات معمول رژیم غذایی را برای درمان رفلاکس و سوزش معده توصیه نمی کنند.

آیا قهوه میتواند سوزش معده ایجاد کند؟

قهوه معمولی در مورد محدود کردن کافئین بیشترین توجه را به خود جلب می کند ، که ممکن است به دلایل دیگر سلامتی مفید باشد. قهوه معمولی و کافئین دار حاوی کافئین بسیار بیشتری نسبت به چای است. کلینیک مایو برآورد کافئین زیر را برای انواع قهوه محبوب در هر وعده ۸ اونسی بیان کرده است:

هرنوع قهوه چقدر کافئین دارد؟

قهوه سیاه ۹۵ تا ۱۶۵ میلی گرم
قهوه سیاه فوری ۶۳ میلی گرم
لاته ۶۳ تا ۱۲۶ میلی گرم
قهوه بدون کافئین ۲ تا ۵ میلی گرم

با این حال ، علائم رفلاکس و سوزش معده ناشی از قهوه ممکن است به اجزای قهوه غیر از کافئین نسبت داده شود. به عنوان مثال ، برخی از افراد متوجه می شوند که قهوه های تیره تر اسیدی تر هستند و ممکن است علائم آنها را تشدید کند.

قهوه سرد دارای مقدار کافئین کمتری است و ممکن است اسیدیته کمتری داشته باشد ، که ممکن است آن را برای افرادی که مبتلا به رفلاکس معده یا سوزش سر دل هستند انتخابی قابل قبول تر باشد.

ارتباط نوشیدن چای با سوزش معده چیست؟

رابطه بین چای و رفلاکس معده نیز به طور مشابه مورد بحث است. چای نه تنها حاوی کافئین است بلکه انواع دیگر اجزای آن را نیز شامل می شود.

کلینیک مایو تقریب کافئین زیر را برای چای های محبوب در هر وعده ۸ اونسی بیان کرده است:

هر نوع چای چقدر کافئین دارد؟

چای سیاه ۲۵ تا ۴۸ میلی گرم
چای سیاه بدون کافئین ۲ تا ۵ میلی گرم
چای کیسه ای ۵ تا ۴۰ میلی گرم
چای سبز ۲۵ تا ۲۹ میلی گرم

هرچه فرآورده چای بیشتر باشد ، میزان کافئین آن بیشتر است. این مورد در مورد برگهای چای سیاه که حاوی کافئین بیشتری نسبت به برگهای چای سبز است ، صادق است.

نحوه تهیه یک فنجان چای بر محصول نهایی نیز تأثیر می گذارد. هرچه مدت زمان چای زیاد باشد ، کافئین بیشتری در فنجان وجود دارد.

تعیین اینکه آیا رفلاکس اسید شما از کافئین است یا چیز دیگری در یک نوع خاص از محصول چای ، دشوار است.

در حالی که اکثر مطالعات روی چای سیاه (کافئین دار) متمرکز شده اند ، برخی از انواع چای های گیاهی (بدون کافئین) در واقع با علائم GERD مرتبط هستند.

تغییرات شیوه زندگی که اکثر کارشناسان معتقدند می تواند به کاهش رفلاکس اسید کمک کند و علائم GERD عبارتند از:

پیشنهاد می کنیم مقاله “سویا برای سلامتی خوب است یا بد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

چند نکته مهم درباره ارتباط نوشیدنی هایی مثل قهوه و چای بر سوزش و رفلاکس معده:

کاهش وزن ، در صورت اضافه وزن
هنگام خواب سر بالشت خود را شش اینچ بالا ببرید
حداقل سه ساعت بعد از غذا خوردن بخوابید

در حالی که تغییرات شیوه زندگی می تواند کمک کننده باشد ، ممکن است برای مقابله با تمام علائم شما کافی نباشد. همچنین ممکن است برای کنترل سوزش سر دل به داروهای سنتی یا شیمیایی نیاز داشته باشید.

تغییر در شیوه زندگی ، همراه با داروها ، می تواند منجر به کیفیت بهتر زندگی شود و در عین حال مشکل سوزش معده را نیز به حداقل برساند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.