آیا رابطه جنسی در طول بارداری خطرناک است؟

صمیمیت و رابطه جنسی می تواند بخشی از یک بارداری سالم باشد. بسته به اینکه ماه چتد بارداری هستید ممکن است احتیاج به برخی ملاحظات برای داشتن رابطه جنسی در طول حاملگی داشته باشید. اجتناب از بیماری های مقاربتی (STDs) نگرانی اصلی در مورد خطرات رابطه جنسی در بارداری ها است. اگر بارداری پرخطری دارید، خطرات جنسی بارداری را با پزشک خود در میان بگذارید.

رابطه جنسی در بارداری چگونه باید باشد؟

سه ماهه اول و رابطه جنسی

شواهد بسیار کمی وجود دارد که حاکی از وجود خطرات مرتبط با داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری باشد.علیرغم این، چندین عامل خطر ممکن است باعث شود که پزشک افراد باردار را تشویق کنند که در طول سه ماهه اول از رابطه جنسی خودداری کنند. اینها شامل خونریزی واژینال و سابقه از دست دادن جنین باشد. اگرچه تحقیقات نشان نمی دهد که رابطه واژینال با هر یک از این پیامدها مرتبط است،اما بسیاری از پزشکان رویکرد محتاطانه ای را در رابطه با رابطه جنسی در بارداری برای زوج هایی که یک یا چند مورد سقط را داشته اند اتخاذ می کنند.

زوج هایی که یکی از آنها بیماری مقاربتی دارد باید بدانند که مدیریت مناسب خطر STD در دوران بارداری مهم است. چندین عفونت مقاربتی می توانند بر نتایج بارداری تأثیر بگذارند. اگر خطر انتقال STD در دوران بارداری وجود دارد، توصیه می شود از موانع استفاده کنید.

موقعیت هایی که فرد باردار در آن نشسته یا به پهلو خوابیده است ممکن است راحت تر از جایی که فرد باردار به پشت دراز کشیده باشد، به خصوص در اواخر بارداری.

خطرات رابطه جنسی در بارداری

خطرات رابطه جنسی در بارداری

اطلاعات بسیار کمی در مورد خطرات انواع مختلف صمیمیت جنسی در دوران بارداری وجود دارد. به طور کلی، هیچ دلیلی برای پیش‌بینی اینکه رابطه جنسی در دوران بارداری کم‌خطر باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود، وجود ندارد.

پزشکان بیشتر در مورد حاملگی های پرخطر نگران هستند، اما باز هم داده های بسیار کمی وجود دارد. افرادی که نگران رابطه جنسی در حاملگی هستند باید در مورد محاسبات خطر و فایده فردی خود با پزشک خود صحبت کنند.

خطراتی که افراد نگران آن هستند ممکن است عبارت باشند از:

زایمان زودرس: مطالعات افزایش خطر زایمان زودرس ناشی از رابطه جنسی در دوران بارداری را نشان نداده است. استثنا در مواردی است که فعالیت جنسی خطر ابتلا به عفونت های دستگاه تناسلی، از جمله واژینوز باکتریایی، همراه با زایمان زودرس را افزایش می دهد.

بیماری التهابی لگن (PID): PID ممکن است خطری برای افرادی باشد که در دوران بارداری در معرض بیماری های مقاربتی قرار دارند. PID با افزایش خطر عوارض بارداری همراه است و افراد باردار مبتلا به PID ممکن است برای درمان آنتی بیوتیکی در بیمارستان بستری شوند.

خونریزی: هیچ تحقیقی خطر خونریزی قبل از زایمان (خونریزی بعد از هفته بیستم بارداری) ناشی از رابطه جنسی در بارداری را نشان نداده است، اگرچه از نظر تئوری می تواند خطری برای کسانی که جفت سرراهی دارند باشد.

آمبولی هوای وریدی: این یک عارضه بارداری بسیار نادر است که در آن حباب هوا وارد جریان خون می شود. مطالعات تخمین می‌زنند که در کمتر از یک در یک میلیون بارداری اتفاق می‌افتد، اگرچه در جایی که رخ می‌دهد می‌تواند کشنده باشد.

گاهی اوقات به افراد باردار توصیه می شود که از دمیدن هوا به داخل واژن در طول رابطه جنسی دهانی خودداری کنند، که به طور بالقوه می تواند منجر به آمبولی هوای وریدی شود. گاهی اوقات ممکن است هوا در حین نفوذ آلت تناسلی یا سایر نفوذها به واژن وارد شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

مقابله با رابطه جنسی در حاملگی

میل و علاقه جنسی می تواند به طور قابل توجهی در طول بارداری تغییر کند. برای برخی از افراد، بارداری ممکن است زمانی باشد که احساس جنسی شدید دارند. آنها ممکن است به دنبال صمیمیت جنسی بیشتری با شریک زندگی خود باشند.

افراد دیگر ممکن است در دوران بارداری احساس جنسی کمتری داشته باشند. این می تواند به دلیل تغییر در احساس آنها نسبت به بدن و احساس آنها باشد. همچنین می تواند به دلیل افزایش حساسیت به بوها، مزه ها و احساسات خاصی باشد که ممکن است در طول رابطه جنسی ایجاد شود.

زوج‌هایی که صمیمیت جنسی برایشان مهم است، باید انواع مختلف صمیمیت جنسی را در دوران بارداری بررسی کنند، اگر منوی معمول انتخاب‌های جنسی آنها برای آنها مناسب نیست میتواننده ژست های دیگری را هنگام رابطه جنسی امتحان کنند.

زوج‌هایی که می‌خواهند در دوران بارداری به رابطه جنسی ادامه دهند، ممکن است نیاز به بررسی موقعیت‌های مختلف داشته باشند، زیرا بدن فرد باردار در طول دوران بارداری تغییر می‌کند. حتی در زوج هایی که در طول بارداری به فعالیت جنسی خود ادامه می دهند، کاهش دفعات مقاربت غیر معمول نیست.

ماساژ پرینه و اثر آن بر زایمان طبیعی

زوج هایی که اولین بارداری خود را تجربه می کنند ممکن است در مورد فواید ماساژ پرینه بشنوند. نشان داده شده است که ماساژ پرینه خطر اپیزیوتومی و نیاز به بخیه پس از پارگی در حین زایمان را کاهش می دهد.

اگرچه ماساژ پرینه نباید هنگام رابطه جنسی باشد، اما می تواند حس خوبی برای زن و شوهر داشته باشد. فقط مطمئن شوید که دست های درگیر تمیز هستند، از روان کننده مناسب استفاده می کنید و سریعتر از آن چیزی که برای فرد باردار راحت است حرکت نمی کنید.

تحقیقات در مورد ماساژ پرینه بر روی استفاده از این تمرین یک یا دو بار در هفته متمرکز شده است که از هفته ۳۵ شروع می شود. با این حال، اگر زوج‌ها در بارداری اول از آن لذت می‌برند، دلیلی ندارد که در بارداری‌های بعدی به ماساژ پرینه ادامه ندهند.

رابطه جنسی در بارداری

جملات پایانی درباره رابطه جنسی در حاملگی

آیا می توان در حاملگی رابطه جنسی داشت؟ بله، اگر بخواهید. اگرچه تحقیقات زیادی در مورد فعالیت جنسی در دوران بارداری انجام نشده است، اما بیشتر مواردی که در آنجا وجود دارد نشان می دهد که رابطه جنسی باردار به طور قابل توجهی خطر را برای والدین یا نوزاد افزایش نمی دهد.

استثنا در مواردی است که رابطه جنسی در دوران بارداری می تواند منجر به عفونت جدید با تبخال، سیفلیس یا یک STD دیگر شود که خطر نتایج ضعیف بارداری را افزایش می دهد. در یک رابطه سالم، رابطه جنسی حاملگی به طور کلی کم خطر و بدون خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، در مورد بارداری پرخطر، زوجین باید قبل از انجام رابطه جنسی باردار با پزشک خود مشورت کنند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.