آموزش آیلتس در کوتاه ترین زمان

رایتینگ ایلتس آخرین مرحله  ای است که در امتحان کتبی آیلتس مورد سوال می باشد. در این بخش از داوطلب آیلتس خواسته می شود با توجه به موضوعات داده شده، به پرسش ها پاسخ کتبی بدهد. مهارت رایتینگ در آیلتس ۲ قسمت دارد.

رایتینگ آیلتس جنرال چه بخش هایی دارد

توجه نمایید که برای نوشتن یک مقاله ایلتس در نظر گرفتن موارد زیر نیاز می باشد:

  • موضوع انتخابی آن از قبل انتخاب شده است و غیر قابل تغییر می باشد.
  • دست کم باید ۲۵۰ کلمه توسط داوطلب در جواب به آن موضوع نوشته شود.
  • حدود چهل دقیقه جهت انجام این بخش زمان داده شده است.
  • از داوطلب خواسته می گردد که از دانش و تجربیاتی که دارد جهت پشتیبانی از ادعاهایشان ادله بیاورند و مثال ارائه دهد.

در ایلتس جنرال نوشتن یک نامه با موضوعات گوناگونی که در صورت سوال به داوطلب داده می شود نوشته شود. امکان دارد که این نامه رسمی، نیمه رسمی یا غیررسمی باشد. بنابراین متقاضیان آیلتس می بایست به طور دقیق فرق این ۳ نوع نامه را بدانند و جزئیات آن را رعایت نمایند.

رایتینگ ایلتس اکادمیک چه بخش هایی دارد

در آیلتس آکادمیک یک گراف به داوطلب آیلتس ارائه شده است و از داوطلبها می خواهند تا با برگزیدن و گزارش دادن ویژگی های اساسی یک بخش خلاصه شده را نوشته و هر کجا که موضوعات به همدیگر مرتبط هستند، قیاس انجام دهند.

این گزارش ارائه شده توسط داوطلب در آیلتس اکادمیک اصول زیر را در برمی گیرد:

  • اولا گراف داده شده ثابت و غیر قابل تغییرمی باشد.
  • تعداد لغات این مطلب نباید از ۱۵۰ کلمه کمتر باشد.
  • زمان داده شده برای انجام این عمل ۲۰ دقیقه می باشد.
  • داوطلب آیلتس نباید از دانش و عقاید شخصی خود در این نوشته چیزی اضافه کند زیرا این بخش باید یک ریپورت و خلاصه سازی از اطلاعات تصویری می باشد.

در مورد نامه های آیلتس IELTS Letters این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • نوع نامه درخواست شده (مثلا شکایت) ثابت و اجباری است.
  • حداقل تعداد کلمات مجاز این نوشته ۱۵۰ کلمه است.
  • متقاضی برای این تسک حدود ۲۰ دقیقه زمان دارد.
  • باید با رعایت چهارچوب یک نامه، متقاضی تمام بولت پوینت bullet point ها را رعایت کرده و به همه پاسخ کامل بدهد.
  • استایل های رسمی، نیمه رسمی یا غیررسمی (Formal, Semi-formal, Informal) با یکدیگر متفاوت بوده و لازم است رعایت شوند.

آموزش آیلتس

چگونه در مهارت نوشتاری ایلتس موفق شویم

برای موفقیت در رایتینگ آزمون آیلتس، نکات ظریفی وجود دارد که می بایست به همه آن ها اشراف داشته باشیم و با اهمیت ترین های آن، عدم نوشتن مطالب کلیشه ای و ارائه یک نوشته ی اصیل و شفاف است.

 جای تاسف دارد که هنوز هم تعداد زیادی از موسسات اموزشی ایلتس کلیشه نویسی را اموزش می دهند. دقت کنید متاسفانه برخی از کتب آموزشی دارای نمونه رایتینگ هم از این گروه می باشند. پس فراموش نکنید که مطالعه و حفظ کردن قالب های کلیشه ای آماده سدی برای موفقیت در این مهارت مهم ایلتس است. رایتنگ آیلتس چیست ؟ اگر شما هم به دنبال آموزش رایتینگ آیلتس هستید این مقاله را از دست ندهید

ضرورت تقویت مهارت رایتینگ ایلتس

اگر زبان انگلیسی را می اموزید یا در جایگاه شغلی مشغول به کار می باشید که امکان دارد که به برقراری روابط بین‌المللی احتیاج داشته باشید، پس نیاز است مهارت نوشتن متون کاربردی انگلیسی را به دست آورید. به عقیده برخی کارشناسان نوشتن رایتینگ  از جمله دشوار ترین مهارت های زبان انگلیسی است به ویژه اگر تازه شروع به یادگیری زبان کرده باشید. اکتساب مهارت در رایتینگ ایلتس به ممارست های بسیاری نیاز دارد. هر زبان آموزان جدی در این زمینه باید قوانين نوشتن را به خوبی بیاموزد، تا بتواند در این مهارت بدرخشد.

قوانين نوشتن رایتینگ ایلتس

·دانستن اصول نگارشی صحیح

اگر مایلید مهارتی را در حد عالی بیاموزید، باید به همه ظرافت های آن، توجه نمایید. شمار زیادی از داوطلبانی که قصد کسب مهارت در نوشتن را دارند، اغلب از پرداختن به علائم نگارشی، غفلت می کنند.

همان‌ طور که اگاهید نشانه های نگارشی، شامل بر مکث‌ها، فواصل بین کلمات و آهنگ بیان جمله‌های خبری و پرسشی است و سبب زیبایی و درک عمیق تر جملات می گردد؛ پس از اموختن علائم نگارشی و رعایت جایگاه صحیح آن‌ها غفلت نورزید و کاربرد درست آنها را یادبگیرید تا بتوانید رایتینگ خوبی را بنویسید.

·تلخیص متون گوناگون

یکی از متدهای کاربردی برای تقویت ایلتس این است که اغلب از داوطلبان درخواست می‌ شود، خلاصه‌ نویسی متون مهم درس را به عهده بگیرند. این یک تمرین بسیار مهم است که شما را قادر می سازد با مطالعهٔ یک متن خاص خارجی، تلاش نمایید خلاصه ای از آن را تهیه نمایید و کلمه های تخصصی و با اهمیت و جدید متن را در خلاصه خود، بیاورید. در این تمرین از تکرار جمله های متن اولیه پرهیز کنید و تلاش کنید خودتان جملات را بازنویسی نمایید.

·رعایت حروف بزرگ یا همان کپتال نویسی اول کلمه

حتما می دانید که در متون انگلیسی، حرف نخست شماری از کلمات در جایگاه‌های متفاوت جمله، بایستی به‌ شکل حروف بزرگ یا کپتال نوشته شوند. برای مثال باید گفت که اغلب حرف ابتدایی اسم های خاص، اسم افراد معروف، نام شهرها و کشورها و بسیاری موارد دیگر حتماً می بایست بزرگ نوشته بشوند. پس حتما نکات مرتبط به اسامی خاص را فرابگیرید و در نگارش متون انگلیسی انها را رعایت نمایید.

·رعایت درج صحیح آپاستروف

نشانه آپاستروف (`) در عبارات ملکی و در مخفف کردن ها به کار می رود؛ اما برخی اوقات دیده شده که شماری از زبان‌آموزان در موقعیت‌های گوناگون آپاستروف را درست استفاده نمی‌کنند. واضح است که استفاده کردن از آپاستروف در محل ناصحیح، افزون بر تنزل ارزش و درستی جملات، موجبات تغییرمفهوم جمله را هم  فراهم می اورد.

·کاربرد صحیح علامت نقل ‌قول

توجه کنید که ۲ دسته نقل ‌قول در زبان انگلیسی داریم: شامل نقل‌ قول مستقیم و نقل‌ قول از نوع غیرمستقیم. نشانه گیومه را، تنها در نقل‌ قول‌هایی از نوع مستقیم استفاده نمایید و بدانید استفاده کردن از گیومه در نقل‌ قول‌های نوع غیرمستقیم، به لحاظ نگارشی صحیح نیست.

·روش درست نگارش متن

الگوهای مختلفی برای نگارش متون مختلف، استفاده می گردد. اگر توجه کرده باشید مثلا الگوی استفاده شده برای نگارش متن انشاء با الگوی نگارش مقالهٔ علمی متفاوت می باشد.بنابراین حتما بایستی الگوهای لازم برای نگارش متون مختلف را یاد بگیرید؛ هر پاراگراف از متون مختلف انگلیسی، بایستی با درنظر گرفتن ساختار و الگوی مقتضی همان نوع از متن نوشته شود. به عنوان مثال هر مقالهٔ علمی- پژوهشی از بخش هایی چون مقدمه، بیان مسئله پژوهش، روش شناسی تحقیق، نتایج و پیشنهادات تشکیل ‌شده است که همگی باید به همان ترتیب درج گردند.

·انسجام داشتن پاراگراف ها

زبان آموزان باید بدانند که هنگام نگارش هر مطلب باید حتما موضوع اصلی را در هر پاراگراف درنظر داشته باشند تا از مطلب دور نشوند. جملات باید کوتاه و ساده باشند و سعی شود که از مطلب اصلی به حاشیه نروند.

 نباید فکر کرد که هرچقدر که از کلمات و جملات ثقیل و پیچیده استفاده شود، ارزش نوشته افزایش می یابد؛ برعکس هرچه یک نوشته انگلیسی، ساده تر و گیرا تر باشد و قادر باشد تا با جمله های کوتاه، مقصود نویسنده را منتقل نماید، واجد ارزش و اعتبار بیشتری می باشد.

·انتخاب لحن رسمی در متن

حتما متوجه هستید که، بیشتر کلمات و عبارات زبان انگلیسی واجد چندین معنی با کارکردهای متفاوت هستند. بنابراین حتما لازم است که هنگام نگارش متن انگلیسی دقت شود که واژگان به درستی انتخاب شوند. همان طور که می دانید یکی از شاخص های گزینش کلمات درست، درجه رسمیت لحن یک متن است. مثلا ، واژگان hello و hi در واقع دو درجه متفاوت از رسمیت را در سلام کردن به فرد مقابل منتقل می کنند. بی توجهی به این موارد ساده، سبب کم شدن اعتبار متون می گردد و درموارد با اهمیت ‌تر، سبب انتقال مفاهیم اشتباه به خواننده متن شما می‌شود .

·به کاربردن گرامر درست واژگان در متن

ضرورت رعایت نمودن ظرافت های گرامری در نگارش یک متن انگلیسی، انکار شدنی نمی باشد. از جمله این ظرافت های گرامری می توان به نکات مرتبط با زمان‌ افعال، ترتیب صفات و ترکیبات اضافی، به کار بستن صحیح قید درجمله و موارد فراوانی از نکات مختلف را نام برد.

کاربرد صحیح گرامر در درست نوشتن جملات و در نتیجه انتقال مفهوم صحیح به مخاطب، اهمیت بسیاری دارد.

جهت نگارش هر متن ساده انگلیسی نیازی نمی باشد تا گرامر به صورت تخصصی یاد بگیرید؛ اما جهت نگارش نوشته های تخصصی به مانند مقالات پژوهشی، باید نکات گرامری حتما به کار ببندید.

این اشتباه را هرگز مرتکب نشوید

از اینکه نوشته فارسی را با همان ساختار به انگلیسی ترجمه کنید پرهیز نمایید. این روش متدی غلط از ترجمه فارسی به انگلیسی است. فراموش نکنید که تبحر داشتن در نگارش هر متن انگلیسی، به ان معنا است که شما قادر باشید مقصودتان را به انگلیسی اظهار کنید، و نه اینکه نوشته ای فارسی را به  زبان انگلیسی برگردانید. چون مفهوم خوبی را منتقل نخواد کرد.

به مانند سایر زبان های زنده جهان در انگلیسی هم برای نوشتن با لحن رسمی اصول و شیوه هایی مخصوص وجود دارد. توجه داشته باشید که تسلط داشتن به گرامر انگلیسی جهت استفاده نمودن از انها در نوشتارها بسیار با اهمیت است.

در کلاس های تخصصی رایتینگ ایلتس به جز آموزش ظرافت های گرامری مورد نیاز, اصول نگارشی دیگر هم به زبان آموزان تدریس می گردد بنابراین زبان آموز پس از پاس کردن این دروس می تواند نوشته های رسمی  مثل نامه های  اداری را کاملا اصولی به نگارش دراورد.

در دوره های رایتینگ ایلتس چه می اموزیم

  1. طرز نگارش صحیح جملات گوناگون به زبان اموز تدریس می گردد.
  2. نحوه درست نوشتن انواع مقالات چند پاراگرافی به گونه ای که پارارگراف ها ضمن حفظ ارتباط مفهومی انها با یکدیگر تک تک هم معنا دار باشند.
  3. تدریس ساختارهای گوناگون ومتفاوت نگارشی چون: نوشتن گزارشات، پروپوزال ها، نامه ها، انواع ایمیل، نگارش نقد انواع فیلم و کتاب، نگارش انواع نمایشنامه، مقاله های جامع چند مهارتی، نوشتن انواع روایت داستان و قصه نویسی.
  4. آموزش درست و دقیق کاربرد علایم نشانه گذاری چون : نقطه ، ویرگول و….
  5. اموزش درست نوشتن مقدمه بر نوشتارها و مقالات.
  6. نحوه درست نگارش نتیجه گیری های مقالات عمومی و تخصصی.
  7. طرز صحیح نوشتن خلاصه نویسی و کارنوشت.
  8. واکاوی و تمرین متون مختلف با انواع لحن اداری، رسمی ، دوستانه و غیر رسمی و…
  9. بررسی ارکان مفهومی مختلف ، گرامری و نشانه گذاری در یک نوشته.
  10. بررسی حفظ انسجام پاراگراف ها به لحاظ مفهومی و لحن.
  11. اموزش فنون تخصصی برای ارتقای مهارت رایتینگ زبان آموزان علاقمند.

کلام اخر

فراگیری زبان انگلیسی و به موازات ان اموختن نکات مربوط به رایتینگ علاوه بر اینکه سبب ارتقا و اعتلای اعتماد به نفس شما می گردد. توجه داشته باشید که  از جمله  دیگر مزیت های اموختن رایتینگ زبان انگلیسی این است که افراد برای ارتباط برقرار نمودن با سایرین هیچ مشکلی نخواهند داشت حتی در دنیای امروز با وجود پیام رسان های متنی مانند واتس اپ و تلگرام و … به سهولت می‌توان با سایر افراد به انگلیسی مکاتبه کنید و از این کار لذت ببرید. در واقع در مکاتبه نوشتار شما هویت شما و سطح تحصیلات و طرز تفکر شما را ابراز خواهد کرد پس هرچه رایتینگ را بهتر بدانید در انواع محیط‌های اجتماعی، آموزشی و حرفه‌ای خود را بهتر پرزنت خواهید نمود.

همان طور که پیش تر اشاره شد از دیگر فواید آموزش زبان انگلیسی ارتقای  اعتماد به نفس افراد است. مهارت مکالمه و مکاتبه به زبان انگلیسی یا سایر زبان ها توانایی مهم و تحسین برانگیز می باشد؛ غرور و اعتماد به نفسی که با یادگیری این مهارت‌ها بدست خواهد امد و به زبان اموزان کمک می نماید تا در جاهای مختلف جهان برای خودشان شغلی پیدا نمایند، به راحتی سفر کنند و با سایر ملتها  درباره فرهنگ‌های گوناگون گفت و شنود داشته باشند. برای آموزش زبان انگلیسی در کوتاه ترین زمان ممکن کافیست به وبسایت خود اموز زبان مراجعه نمایید .

با دانستن زبان انگلیسی به همراه رایتینگ قوی افراد با گستره وسیعی از شغل ها اشنا و مواجه می شوند. در محیط کار بین المللی دانستن زبان انگلیسی یک مهارت بسیار مورد توجه است. از لحاظ آماری اثبات شده که کارجویانی که زبان انگلیسی بلد هستند برای استخدام اقبال بیشتری نصیبشان شده است؛ حتی احتمالا در اینده این موضوع اهمیت دوچندان پیدا نماید؛ زیرا بسیاری از کشورها به دلیل همه گیری کرونا دچار رکود اقتصادی و بیکاری شده‌اند. چون اشخاصی که به زبان انگلیسی بلد هستند قادرند  ده الی پانزده درصد حقوق بیشتر از سایرین دریافت نمایند. بنابراین فراموش نکنید که تاثیر اموختن زبان انگلیسی و رایتینگ در زندگی فردی و شغلی شما بسیار قابل توجه خواهد بود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.