آشنایی با دوج کوین (Dogecoin)

یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار دوج کوین است. این ارز با یک شوخی وارد دنیای رمزارزها شد. در ادامۀ این مقالۀ راهبران فردا شما را به صورت کامل با ارز دیجیتال دوج کوین آشنا می‌کنیم.

تاریخچه دوج کوین

دوج کوین «Dogecoin» با نماد «DOGE» یک ارز دیجیتال منبع باز است. این رمزارز از پایگاه کد لایت کوین سرچشمه می‌گیرد.

دوج کوین یک میم کوین محسوب می‌شود. جهت آشنایی با میم کوین پیشنهاد می‌شود مقالۀ «میم کوین چیست؟» را مطالعه کنید.

این میم کوین در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد.

در سال ۲۰۱۳ قیمت بیت کوین رشد چشم‌گیری داشت که در آن سال سبب شد تا آشنایی با ارزهای دیجیتال بیشتر شود. تیم توسعۀ دوج کوین معتقد بودند که ازرهای دیجیتال را نباید زیاد جدی گرفت. از این رو تصمیم گرفتند برای دست انداختن سفته‌بازی شدید در بازار رمز ارزها، رمز ارز خود را با نام دوج کوین ایجاد کنند.

«بیلی مارکوس» که یک برنامه نویس در ایالت اورگان بود، این ایده را مطرح کرد. در آن زمان چون بیت کوین رشد قیمتی را تجربه کرده بود، بیلی مارکوس معتقد بود که یک ارز دیجیتال ارزان‌تر، توجه بیشتری نسبت به ارز گران قیمتی مانند بیت کوین جذب می‌کند.

dogecoin توسط «بیلی مارکوس» و «جکسون پالمر» ایجاد شد. دوج کوین با این که ابتدا با یک شوخی ایجاد شد اما امروزه بسیاری آن را یک چشم‌انداز سرمایه گذاری می‌دانند.

در تاریخ ۵ می ۲۰۲۱ ارزش بازار این میم کوین به ۸۵ میلیارد دلار رسید. سایت رسمی دوج کوین، این ارز را به‌عنوان یک ارز اینترنتی سرگرم‌کننده و دوستانه تبلیغ می‌کند.

این ارز دیجیتال، رمز ارز محبوب ایلان ماسک است و او چندین توئیت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است که دوج کوین رمزارز مورد علاقۀ اوست.

استخراج دوج کوین (Dogecoin)

این ارز دیجیتال دارای زمان بلوک ۱ دقیقه است و عرضه نامحدود دارد، به این معنی که هیچ محدودیتی برای تعداد Dogecoin قابل استخراج وجود ندارد. این در حالی است که بیت کوین برای ایجاد هر بلوک زمان ده دقیقه‌ای نیاز دارد.

در دوج کوین از فناوری Scrypt (اسکریپت)(معنی:رمزگذاری) استفاده شده است.

دوج کوین را می‌توان به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی و با پیوستن به استخرهای استخراج این ارز، استخراج کنید.

بنیاد Dogecoin و هیئت مشاوران

در سال ۲۰۱۴، یک بنیاد غیرانتفاعی توسط اعضای تیم Dogecoin برای ارائه پشتیبانی، حمایت، حفاظت از تجارت و مدیریت پروژه این ارز دیجیتال تشکیل شد. با این حال، این بنیاد به مرور زمان منحل شد.

پس از چندین سال غیرفعال بودن، این بنیاد در سال ۲۰۲۱ با تمرکز مجدد بر حمایت از اکوسیستم Dogecoin، جامعه و ارتقای آینده بلاک چین Dogecoin راه اندازی شد. علاوه بر برخی از تیم اصلی، این پروژه اکنون دارای برخی از کارکنان باتجربه در این صنعت به عنوان بخشی از هیئت مشاوران خود است.

طبق وب سایت این بنیاد، اعضای هیئت مدیره هر ماه برای بحث در مورد مسائل مربوط به Dogecoin ملاقات خواهند کرد.

در رابطه با مشاورانش، این گروه متشکل از بیلی مارکوس بنیانگذار Dogecoin، مکس کلر(Max Keller) توسعه‌دهنده اصلی پروژه، ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) بنیانگذار اتریوم و ایلان ماسک به نمایندگی از رئیس دفتر خانواده ماسک و جرد برچال(Jared Birchall)است.

اعضای هیئت مشاوران در قسمت های مختلف فعالیت خواهند کرد. در حالی که کلر به عنوان مشاور فنی پروژه خدمت می کند، مارکوس مسئول انجمن و  Memeخواهد بود. در همین حال، بوترین به عنوان مشاور بلاک چین و رمزارز برای این بنیاد عمل خواهد کرد و بیرچال به عنوان مشاور حقوقی و مالی ایلان ماسک را نمایندگی خواهد کرد.

دوج کوین و ابتکارات

این ارز دیجیتال ساختارهای خوبی را برای پیشرفت خود در نظر گرفته بود. شاید برای شما جالب باشد اما یکی از دلایل پیشرفت دوج کوین، کمک‌های خیریه‌ای است که تا به امروز داشته است.

دوج کوین در ابتدای زمان حضورش در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک سیستم انعام در سایت‌هایی مانند «Reddit» شناخته شده بود. در آن زمان کاربران  برای پاداش به سازندگان محتوا، Dogecoin برایشان ارسال می‌کردند.

از همین روش بود که برای تیم «bobsled» جامائیکا برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی سوچی ۳۰۰۰۰ دلار دوج کوین جمع آوری شد. این کمک به دلیل مشکلات مالی بود که این تیم برای حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۴ درپیش داشت و با این ابتکار، توانست در مسابقات روسیه حاضر شود.

جامعۀ این ارز دیجیتالی با خلاقیت و ابتکاراتی که داشتند در شناسانده شدن این ارز به‌روش‌های سنتی تلاش بسیار خوبی داشتند. آن‌ها حتی برای حفر چاه در کنیا ۳۰۰۰۰دلار پول دیگر جمع‌آوری کردند.

افزایش قیمت دوج کوین

در سال ۲۰۲۰، ویدیوئی در برنامۀ «TikTok» وایرال شده بود واکنشی زنجیره‌ای ایجاد کرد که باعث شد قیمت دوج به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

در این ویدیو یک کاربر از دیگران تقاضا کرده بود که در خرید دوج کوین به این کاربر کمک کنند و پس از رسیدن قیمت این ارز به یک دلار، آن را بفروشند.

با این روش حجم معاملات دوج کوین در طری یک هفته بیش از ۲٫۵ برابر افزایش داشت. این امر سبب شد تا قیمت دوج کوین پامپ شود ولی این پامپ قیمتی خیلی زود فروکش کرد.

اوج قیمت دوج کوین

در تاریخ ۸ می ۲۰۲۱، قیمت دوج کوین به اوج قیمت دوران خود رسید. قیمت دوج کوین به ۰٫۷۳۱۰۸۰ دلار رسید.

نحوه عملکرد دوج کوین؟

این رمز ارز بر مبنای فورک لایت کوین(LTC) به نام « Luckycoin » کار می‌کند. دوج کوین هم مانند بیت کوین از بلاک چین استفاده می‌کند. سیستم غیر متمرکزی که هیچ مرجع کنترل کننده‌ای که هیچ دولت و یا کشوری بر آن توان نظارت ندارد. جایگزین این نظارت دولت‌ها و قدرت‌های بزرگ، کاربران شبکه را مدیریت و کنترل می‌کنند.

کاربران اطلاعات را مستقیماً و به طور مداوم برای یکدیگر ارسال می‌کنند و خود به مدیریت شبکه می‌پردازند. البته این فرایند، به همین سادگی هم نیست و بسیار پیچیده و دقیق است که در سایر مقالات راهبران فردا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

بررسی دلایل محبوبیت دوج کوین

کابرد در خیریه‌ها و حمایت‌های مالی

همانطور که اشاره شد از دوج کوین برای کمک‎های مالی مختلفی استفاده می‌شده که نقش بسزایی در محبوبیت این رمز ارز داشته است.

نام و لوگوی جالب دوج کوین

دوج کوین که بنای تأسیس آن شوخی بوده سعی کرده است در لوگوی خود نیز حالت طنزگونه را حفظ کرده و یکی از عوامل جذابیت این ارز شده است. طرفداران دوج کوین به آن «پول خودمانی» می‌گویند.

در بهترین زمان عرضه شد

درست زمانی که همه جا بحث از ممنوعیت بیت کوین بود این ارز دیجیتال شروع به کار کرد. در آن روزها و درست زمانی که بیت کوین نصف ارزش خود را از دست داده بود، این ارز دیجیتالی تنها در یک روز رشد ۴۵۰ درصدی را تجربه کرد.

روش پرداخت ارزان و سریع

یکی از روش‌های پرداخت ارزان طبق نظر کاربران و تجاربشان، دوج کوین است.

حمایت افراد مشهور

طبیعی است که در دنیای امروزی بسیاری از افراد الگوی خود را از بازیگران و افراد مطرح جهان می‌گیرند. در ادامۀ این مقاله راهبران فردا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ایلان ماسک
  • کارول باسکین (Carole Baskin)
  • جین سیمونز (Gene Simmons)
  • مارک کوبان
  • کای گرین (Kai Greene)
  • اسنوپ داگ و لیل یاچی (Lil Yachty)
  • ایلان ماسک (Elon Musk)

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.